vytisknout velikost písma Práve testujeme: Kia Soul EV

Tento rok sme otestovali toľko elektromobilov ako ešte nikdy. Tento týždeň k nim pribudol ďalší - elektrická Kia Soul.
Práve testujeme: Kia Soul EV
Zoznam kapitol
  1. Kia Soul EV: Prvé dojmy
  2. Kia Soul EV: Fotogaléria

Kia je ďalšia automobilkou, ktorá začala na slovenskom trhu predávať elektrické auto. V kórejskom podaní ide o elektrickú verziu modelu Soul a tú sme si práve dnes vyzdvihli k testu. Ako každý správny moderný elektromobil už by ste asi ťažko odhalili špeciálny pohon, ak by na karosérii neboli niektoré nové detaily. Soul EV je rovnako ako Volkswagen e-up! alebo e-Golf úplne normálny hatchback zhodný s klasickou verziou. 

To znamená, že vo vnútri nenájdete v podstate žiadne obmedzenia súvisiace s prítomnosťou akumulátorov. Soul ich má uložené pod podlahou. Rovnako ako o exteriéri preto platí aj o interiéri to, že je tu všetko pri starom. Teda až na drobnosti v podobe iného prístrojového štítu, niekoľkých tlačidiel súvisiacich s dobíjaním alebo režime B u voliča.

soul_02.jpgsoul_03.jpgsoul_08.jpg
Kiu Soul EV spoznáte hlavne podľa inej masky chladiča, v ktorej sa skrývajú konektory pre dobíjanie. 

Elektrický Soul disponuje výkonom 81 kW a vrcholom krútiaceho momentu 285 Nm. Maximálne sa tento elektromobil rozbehne na 145 km/h, stovku pokorí za 11,2 s a podľa oficiálnych údajov zvládne na jedno nabitie až 212 kilometrov.

To by znamenalo, že z modelov i3, e-Golf a Leaf dojede Soul jednoznačne najďalej. A to je vec, ktorá určite stojí za preskúmanie. Tak ako vždy, ak máte konkrétnu otázku, teraz je tá správna chvíľa napísať ju do diskusie.

Odpoveď očakávajte vo výslednom teste. Nižšie potom nasledujú bezprostredné prvé dojmy.

  • Soul je priestranné auto. Platí to pre klasickú verziu, platí to aj pre EV. 
    Dojazd 212 kilometrov sa zdá z ríše rozprávok. Keď sme auto vyzdvihli s batériami nabitými na 100%, ukazoval palubný počítač 140 kilometrov. A to s vypnutou klimatizáciou. Náš odhad je, že dáme 150 kilometrov a budeme veľa radi. 
  • Ako všetky elektrické autá z poslednej doby je aj Soul vnútri extrémne tichý. 
  • V režime D brzdí elektromotor málo, v režime B brzdí po uvoľnení pedálu plynu veľa. Škoda, že sa nedá brzdný účinok nastaviť ako u VW. 
  • Dynamika je slušná, ale nie tak zaujímavá ako napríklad pri i3 alebo nakoniec pri e-Golfu. Ale na to sa tu samozrejme nehrá. 
  • Pri dobíjaní nemožno uzamknúť kábel do auta. Budeme dúfať, že nám ho cez noc nikto neodpojí. 
  • Podvozok je určite komfortnejší, než tomu bolo pri klasickej verzii postavenej na veľkých kolesách, ale na väčších nerovnostiach očakávajte nepríjemnú ranu. 
  • V rámci úspory energie ponúka Soul EV režim klimatizáciu, kedy ide vzduch iba na vodiča. 
  • Aj tu samozrejme môžete pestovať virtuálny strom, ktorý rastie podľa toho, ako idete ekologicky. 
  • V navigácii nájdete funkciu, ktorá vám ukáže najbližšia dobíjacie stanice.
  • Bohužiaľ systém pozná (rovnako ako u VW) iba jednu slovenskú stanicu, takže je toto zatiaľ v podstate k ničomu. 
  • Až padne tma, určite musíme vyskúšať "disco-reproduktory", ktoré menia farbu svojho podsvietenia podľa hudby. Elektrický Soul je jednoducho funky.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY