vytisknout velikost písma Práve testujeme: Kia Soul EV

Tento rok sme otestovali toľko elektromobilov ako ešte nikdy. Tento týždeň k nim pribudol ďalší - elektrická Kia Soul.
Práve testujeme: Kia Soul EV
Zoznam kapitol
  1. Kia Soul EV: Prvé dojmy
  2. Kia Soul EV: Fotogaléria

Kia je ďalšia automobilkou, ktorá začala na slovenskom trhu predávať elektrické auto. V kórejskom podaní ide o elektrickú verziu modelu Soul a tú sme si práve dnes vyzdvihli k testu. Ako každý správny moderný elektromobil už by ste asi ťažko odhalili špeciálny pohon, ak by na karosérii neboli niektoré nové detaily. Soul EV je rovnako ako Volkswagen e-up! alebo e-Golf úplne normálny hatchback zhodný s klasickou verziou. 

To znamená, že vo vnútri nenájdete v podstate žiadne obmedzenia súvisiace s prítomnosťou akumulátorov. Soul ich má uložené pod podlahou. Rovnako ako o exteriéri preto platí aj o interiéri to, že je tu všetko pri starom. Teda až na drobnosti v podobe iného prístrojového štítu, niekoľkých tlačidiel súvisiacich s dobíjaním alebo režime B u voliča.

soul_02.jpgsoul_03.jpgsoul_08.jpg
Kiu Soul EV spoznáte hlavne podľa inej masky chladiča, v ktorej sa skrývajú konektory pre dobíjanie. 

Elektrický Soul disponuje výkonom 81 kW a vrcholom krútiaceho momentu 285 Nm. Maximálne sa tento elektromobil rozbehne na 145 km/h, stovku pokorí za 11,2 s a podľa oficiálnych údajov zvládne na jedno nabitie až 212 kilometrov.

To by znamenalo, že z modelov i3, e-Golf a Leaf dojede Soul jednoznačne najďalej. A to je vec, ktorá určite stojí za preskúmanie. Tak ako vždy, ak máte konkrétnu otázku, teraz je tá správna chvíľa napísať ju do diskusie.

Odpoveď očakávajte vo výslednom teste. Nižšie potom nasledujú bezprostredné prvé dojmy.

  • Soul je priestranné auto. Platí to pre klasickú verziu, platí to aj pre EV. 
    Dojazd 212 kilometrov sa zdá z ríše rozprávok. Keď sme auto vyzdvihli s batériami nabitými na 100%, ukazoval palubný počítač 140 kilometrov. A to s vypnutou klimatizáciou. Náš odhad je, že dáme 150 kilometrov a budeme veľa radi. 
  • Ako všetky elektrické autá z poslednej doby je aj Soul vnútri extrémne tichý. 
  • V režime D brzdí elektromotor málo, v režime B brzdí po uvoľnení pedálu plynu veľa. Škoda, že sa nedá brzdný účinok nastaviť ako u VW. 
  • Dynamika je slušná, ale nie tak zaujímavá ako napríklad pri i3 alebo nakoniec pri e-Golfu. Ale na to sa tu samozrejme nehrá. 
  • Pri dobíjaní nemožno uzamknúť kábel do auta. Budeme dúfať, že nám ho cez noc nikto neodpojí. 
  • Podvozok je určite komfortnejší, než tomu bolo pri klasickej verzii postavenej na veľkých kolesách, ale na väčších nerovnostiach očakávajte nepríjemnú ranu. 
  • V rámci úspory energie ponúka Soul EV režim klimatizáciu, kedy ide vzduch iba na vodiča. 
  • Aj tu samozrejme môžete pestovať virtuálny strom, ktorý rastie podľa toho, ako idete ekologicky. 
  • V navigácii nájdete funkciu, ktorá vám ukáže najbližšia dobíjacie stanice.
  • Bohužiaľ systém pozná (rovnako ako u VW) iba jednu slovenskú stanicu, takže je toto zatiaľ v podstate k ničomu. 
  • Až padne tma, určite musíme vyskúšať "disco-reproduktory", ktoré menia farbu svojho podsvietenia podľa hudby. Elektrický Soul je jednoducho funky.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY