vytisknout velikost písma Práve testujeme: Kia Soul EV

Tento rok sme otestovali toľko elektromobilov ako ešte nikdy. Tento týždeň k nim pribudol ďalší - elektrická Kia Soul.
Práve testujeme: Kia Soul EV
Zoznam kapitol
  1. Kia Soul EV: Prvé dojmy
  2. Kia Soul EV: Fotogaléria

Kia je ďalšia automobilkou, ktorá začala na slovenskom trhu predávať elektrické auto. V kórejskom podaní ide o elektrickú verziu modelu Soul a tú sme si práve dnes vyzdvihli k testu. Ako každý správny moderný elektromobil už by ste asi ťažko odhalili špeciálny pohon, ak by na karosérii neboli niektoré nové detaily. Soul EV je rovnako ako Volkswagen e-up! alebo e-Golf úplne normálny hatchback zhodný s klasickou verziou. 

To znamená, že vo vnútri nenájdete v podstate žiadne obmedzenia súvisiace s prítomnosťou akumulátorov. Soul ich má uložené pod podlahou. Rovnako ako o exteriéri preto platí aj o interiéri to, že je tu všetko pri starom. Teda až na drobnosti v podobe iného prístrojového štítu, niekoľkých tlačidiel súvisiacich s dobíjaním alebo režime B u voliča.

soul_02.jpgsoul_03.jpgsoul_08.jpg
Kiu Soul EV spoznáte hlavne podľa inej masky chladiča, v ktorej sa skrývajú konektory pre dobíjanie. 

Elektrický Soul disponuje výkonom 81 kW a vrcholom krútiaceho momentu 285 Nm. Maximálne sa tento elektromobil rozbehne na 145 km/h, stovku pokorí za 11,2 s a podľa oficiálnych údajov zvládne na jedno nabitie až 212 kilometrov.

To by znamenalo, že z modelov i3, e-Golf a Leaf dojede Soul jednoznačne najďalej. A to je vec, ktorá určite stojí za preskúmanie. Tak ako vždy, ak máte konkrétnu otázku, teraz je tá správna chvíľa napísať ju do diskusie.

Odpoveď očakávajte vo výslednom teste. Nižšie potom nasledujú bezprostredné prvé dojmy.

  • Soul je priestranné auto. Platí to pre klasickú verziu, platí to aj pre EV. 
    Dojazd 212 kilometrov sa zdá z ríše rozprávok. Keď sme auto vyzdvihli s batériami nabitými na 100%, ukazoval palubný počítač 140 kilometrov. A to s vypnutou klimatizáciou. Náš odhad je, že dáme 150 kilometrov a budeme veľa radi. 
  • Ako všetky elektrické autá z poslednej doby je aj Soul vnútri extrémne tichý. 
  • V režime D brzdí elektromotor málo, v režime B brzdí po uvoľnení pedálu plynu veľa. Škoda, že sa nedá brzdný účinok nastaviť ako u VW. 
  • Dynamika je slušná, ale nie tak zaujímavá ako napríklad pri i3 alebo nakoniec pri e-Golfu. Ale na to sa tu samozrejme nehrá. 
  • Pri dobíjaní nemožno uzamknúť kábel do auta. Budeme dúfať, že nám ho cez noc nikto neodpojí. 
  • Podvozok je určite komfortnejší, než tomu bolo pri klasickej verzii postavenej na veľkých kolesách, ale na väčších nerovnostiach očakávajte nepríjemnú ranu. 
  • V rámci úspory energie ponúka Soul EV režim klimatizáciu, kedy ide vzduch iba na vodiča. 
  • Aj tu samozrejme môžete pestovať virtuálny strom, ktorý rastie podľa toho, ako idete ekologicky. 
  • V navigácii nájdete funkciu, ktorá vám ukáže najbližšia dobíjacie stanice.
  • Bohužiaľ systém pozná (rovnako ako u VW) iba jednu slovenskú stanicu, takže je toto zatiaľ v podstate k ničomu. 
  • Až padne tma, určite musíme vyskúšať "disco-reproduktory", ktoré menia farbu svojho podsvietenia podľa hudby. Elektrický Soul je jednoducho funky.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY