vytisknout velikost písma Práve testujeme: Jeep Cherokee 3.2 V6 Pentastar Limited

Do redakcie nám dorazil nový Jeep Cherokee. Už od pohľadu je jasné, že toto auto so svojimi predkami veľa spoločného nemá.
Práve testujeme: Jeep Cherokee 3.2 V6 Pentastar Limited
Zoznam kapitol
  1. Jeep Cherokee 3.2 V6 Pentastar Limited
  2. Fotogaléria

Benzínový šesťvalec nie je na európskych trhoch u SUV tejto veľkosti až tak obvyklou voľbou. Samotný Jeep bude samozrejme vsádzať viac na naftový dvojliter, ktorý len tak pre porovnanie stojí v rovnakej výbave (no s pohonom všetkých kolies Active Drive II, teda s redukciou) iba o 200 eur menej. Šesťvalec je ale pomerne zaujímavá možnosť a treba podotknúť, že novému Cherokee takpovediac pristane.

Maximum motora činí 200 kW (272 k) a krútiaci moment končí na 315 Nm. A pretože netestujeme verziu Trailhawk, máme k dispozícii jednoduchší variant pohonu všetkých kolies Active Drive I. Systém umožňujúci výber rôznych režimov pre jazdu na rôznom povrchu je však prítomný aj v tomto prevedení.

jeep_04.JPGjeep_09.JPGjeep_12.JPGjeep_25.JPGjeep_27.JPGjeep_29.JPG
Ťažko toto auto zameníte za nejaké iné. Odvážny dizajn nakoniec nie je v praxi taká tragédia, ako sa na prvý pohľad zdalo. Vnútri vyzerá Cherokee veľmi dobre, ale rýchlo prídete na to, že má veľké medzery v spracovaní.

Nižšie nájdete naše prvé dojmy. Ak máte na tému nového Jeepu Cherokee nejaký dotaz, neváhajte sa opýtať. Diskusia je vám k dispozícii.

  • Vzhľad nakoniec nie je taká tragédia, ako sa na prvý pohľad zdalo. Auto je zaujímavé a rozhodne v dave nezapadne.
  • Interiér má veľa spoločného s modernizovaným Grand Cherokee. Nechýba veľký displej na prístrojovom štíte alebo systém Uconnect s množstvom možností a rozmerným stredovým displejom.
  • Stačí pár kilometrov jazdy a bezpečne viete, že Jeep má v spracovaní interiéru obrovské rezervy. Vŕzga brzdový pedál, pri jazde po dlažbe začne čosi rezonovať z miest kdesi pod volantom, od panoramatickej strechy sa ozývajú rôzne pazvuky. Musíte ísť po dokonale hladkej ceste, aby bolo v interiéri ticho.
  • Veľa dôvery nevzbudzuje ani výplň dverí, ktorú nie je problém rozhýbať. Takýchto pohyblivých dielov je na aute viac. Napríklad akýsi čierny "stojan" na prednej EČV vyzerá, že po prvej návšteve teréne odíde.
  • Sedačky sú veľmi mäkké, tie vpredu by zniesli aspoň nejaké bočné vedenie. Miesta je pomerne veľa v pozdĺžnom aj priečnom smere. Pre hlavu ho ale na rozdávanie nie je. Môže za to vysoký posed kombinovaný so zníženým stropom kvôli prítomnosti otváracej strechy.
  • Toto auto jazdí úplne inak, než sme očakávali. Na hojdavý a komfortne ladený podvozok rovno zabudnite.
  • V zákrutách sa karoséria prekvapivo nakláňa len minimálne, Cherokee pôsobí istým dojmom, nerovnosti však odfiltrovať nedokáže. O to viac sa potom rozvibrujú plasty v interiéri.
  • Benzínový šesťvalec je asi najvydarenejšia časť vozidla. V nízkych otáčkach je tichý a maximálne kultivovaný, v tých vysokých zase ponúka krásny zvuk.
  • Spotreba podľa očakávania nebude úplne najnižšia. Prvá krátka mestská jazda ukázala približne 13,5 l/100 km. Stačí málo a ste na pätnástich. Motor spolupracuje s deväťstupňovým automatom.
  • Riadenie je prekvapivo tuhé a relatívne citlivé. Vodič dostal do ruky poriadne hrubý veniec volantu.
  • Už teraz je jasné, že to bude mať Cherokee dosť zložité. Za 1,3 milióna je v kategórii SUV z čoho vyberať. A väčšinou ide minimálne čo do kvality spracovania o lepšieho súpera.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY