vytisknout velikost písma Práve testujeme: Jeep Cherokee 3.2 V6 Pentastar Limited

Do redakcie nám dorazil nový Jeep Cherokee. Už od pohľadu je jasné, že toto auto so svojimi predkami veľa spoločného nemá.
Práve testujeme: Jeep Cherokee 3.2 V6 Pentastar Limited
Zoznam kapitol
  1. Jeep Cherokee 3.2 V6 Pentastar Limited
  2. Fotogaléria

Benzínový šesťvalec nie je na európskych trhoch u SUV tejto veľkosti až tak obvyklou voľbou. Samotný Jeep bude samozrejme vsádzať viac na naftový dvojliter, ktorý len tak pre porovnanie stojí v rovnakej výbave (no s pohonom všetkých kolies Active Drive II, teda s redukciou) iba o 200 eur menej. Šesťvalec je ale pomerne zaujímavá možnosť a treba podotknúť, že novému Cherokee takpovediac pristane.

Maximum motora činí 200 kW (272 k) a krútiaci moment končí na 315 Nm. A pretože netestujeme verziu Trailhawk, máme k dispozícii jednoduchší variant pohonu všetkých kolies Active Drive I. Systém umožňujúci výber rôznych režimov pre jazdu na rôznom povrchu je však prítomný aj v tomto prevedení.

jeep_04.JPGjeep_09.JPGjeep_12.JPGjeep_25.JPGjeep_27.JPGjeep_29.JPG
Ťažko toto auto zameníte za nejaké iné. Odvážny dizajn nakoniec nie je v praxi taká tragédia, ako sa na prvý pohľad zdalo. Vnútri vyzerá Cherokee veľmi dobre, ale rýchlo prídete na to, že má veľké medzery v spracovaní.

Nižšie nájdete naše prvé dojmy. Ak máte na tému nového Jeepu Cherokee nejaký dotaz, neváhajte sa opýtať. Diskusia je vám k dispozícii.

  • Vzhľad nakoniec nie je taká tragédia, ako sa na prvý pohľad zdalo. Auto je zaujímavé a rozhodne v dave nezapadne.
  • Interiér má veľa spoločného s modernizovaným Grand Cherokee. Nechýba veľký displej na prístrojovom štíte alebo systém Uconnect s množstvom možností a rozmerným stredovým displejom.
  • Stačí pár kilometrov jazdy a bezpečne viete, že Jeep má v spracovaní interiéru obrovské rezervy. Vŕzga brzdový pedál, pri jazde po dlažbe začne čosi rezonovať z miest kdesi pod volantom, od panoramatickej strechy sa ozývajú rôzne pazvuky. Musíte ísť po dokonale hladkej ceste, aby bolo v interiéri ticho.
  • Veľa dôvery nevzbudzuje ani výplň dverí, ktorú nie je problém rozhýbať. Takýchto pohyblivých dielov je na aute viac. Napríklad akýsi čierny "stojan" na prednej EČV vyzerá, že po prvej návšteve teréne odíde.
  • Sedačky sú veľmi mäkké, tie vpredu by zniesli aspoň nejaké bočné vedenie. Miesta je pomerne veľa v pozdĺžnom aj priečnom smere. Pre hlavu ho ale na rozdávanie nie je. Môže za to vysoký posed kombinovaný so zníženým stropom kvôli prítomnosti otváracej strechy.
  • Toto auto jazdí úplne inak, než sme očakávali. Na hojdavý a komfortne ladený podvozok rovno zabudnite.
  • V zákrutách sa karoséria prekvapivo nakláňa len minimálne, Cherokee pôsobí istým dojmom, nerovnosti však odfiltrovať nedokáže. O to viac sa potom rozvibrujú plasty v interiéri.
  • Benzínový šesťvalec je asi najvydarenejšia časť vozidla. V nízkych otáčkach je tichý a maximálne kultivovaný, v tých vysokých zase ponúka krásny zvuk.
  • Spotreba podľa očakávania nebude úplne najnižšia. Prvá krátka mestská jazda ukázala približne 13,5 l/100 km. Stačí málo a ste na pätnástich. Motor spolupracuje s deväťstupňovým automatom.
  • Riadenie je prekvapivo tuhé a relatívne citlivé. Vodič dostal do ruky poriadne hrubý veniec volantu.
  • Už teraz je jasné, že to bude mať Cherokee dosť zložité. Za 1,3 milióna je v kategórii SUV z čoho vyberať. A väčšinou ide minimálne čo do kvality spracovania o lepšieho súpera.
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY