vytisknout velikost písma Práve testujeme: Jaguar F-Type S Coupé

Na redakčné parkovisko zavítalo jedno z najočakávanejších športových áut posledných rokov: Jaguar F-Type Coupé. Ak vás na tomto aute zaujíma niečo konkrétne, máte teraz ideálnu príležitosť opýtať sa nás.
Práve testujeme: Jaguar F-Type S Coupé
Zoznam kapitol
  1. Práve testujeme: Jaguar F-Type S Coupé
  2. Jaguar F-Type S Coupé: Fotogaléria

Pri prvom stretnutí s uzavretým F-Type nám počasie naozaj neprialo, ale tentoraz máme väčšie šťastie. Po dva dni, kedy nám zvodné britské kupé robí spoločnosť, nám možno hrozí prehriatie pneumatík, ale rozhodne nie aquaplaining.

Jaguar F-Type S Coupé 11.jpgJaguar F-Type S Coupé 10.jpgJaguar F-Type S Coupé 9.jpg
Testovanú verziu S poháňa preplňovaný šesťvalec s výkonom 380 koní

Spoločnosť Jaguar Land Rover Austria, ktorá je oficiálnym dovozcom Jaguarov a Land Roverov do Rakúska a Českej republiky, objednala predvádzacie auto v bielej farbe a špecifikácii S. Čo to konkrétne znamená? Preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l s výkonom 380 koní a krútiacim momentom 460 Nm, adaptívne tlmiče pruženia a mechanický samosvorný diferenciál medzi zadnými kolesami.

Jaguar F-Type S Coupé 2.jpgJaguar F-Type S Coupé 1.jpgJaguar F-Type S Coupé 4.jpg
Z čiernošedej kabíny žiari bronzové štartovacie tlačidlo a radenie na volante; veko batožinového priestoru má elektrické ovládanie

S Jaguarom F-Type S Coupé sme zatiaľ absolvovali časť naplánovaného fotografovania a spolu s ním prvé kilometre na slovenských cestách, ktoré už dokázali nahlodať integritu nejedného sľubného športiaku. Tu sú naše prvé dojmy:

  • Práve toto nie je príliš autentický postreh, ale F-Type Coupé vyzerá naozaj nádherne! A naživo mu to pristane oveľa viac ako v skutočnosti
  • Má živé riadenie, s ktorým sa aj pri jazde v priamke ľahko preťahujete o pozdĺžne nerovnosti. Anachronizmus je ale v tomto prípade vítaný
  • Na tak silné auto dostal F-Type Coupé prekvapivo krátke prevody, osemstupňový automat radí štvorku už v stodvadsiatich. Výsledok? Častejšie radenie na okreskách, než by ste možno čakali, ale aj výbušná akcelerácia
  • Keď zapnete dynamický režim, zostane zapnutý aj po zhasnutí a opätovnom naštartovaní motora. Hurá! Prečo toto nerobia iné automobilky?
  • Iné automobilky zato vedia umožniť samostatné ovládanie adaptívnych tlmičov, čo v F-Type nemožno
  • Že zapustené kľučky zostanú vysunuté, kým nevypnete motor a nezamknete, musel vymyslieť niekto, kto nefotí auta. Pri častom manévrovaní na mieste je to neskutočne otravné
  • Keď sa len trošku snažíte, dokáže F-Type cestovať za menej ako 10 l/100 km. Ale vy sa snažiť nechcete ;)
  • Auto vôbec nie je prehnane tvrdé, na okreskách sa pri rýchlej jazde dokonca trošku pohojdáva - asi ako základná 911 Carrera bez adaptívneho podvozku
  • Dvojzónová klimatizácia v testovanom aute buď nefunguje, alebo ju nevieme používať: keď otočíte pravým ovládačom, zmení sa teplota aj u vodiča
  • Hoci sme pár kilometrov s F-Type Coupé už nabehli a k večeru sa osmelili aj k nejakému tomu driftovaniu, zatiaľ sme ani raz neoľutovali, že nemá manuál

Máte k Jaguaru F-Type S Coupé akékoľvek otázky? Položte ich v diskusii pod týmto článkom a my sa pokúsime nájsť na ne odpovede. Tie samozrejme nájdete v klasickom redakčnom teste.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY