vytisknout velikost písma Práve testujeme: Jaguar F-Type S Coupé

Na redakčné parkovisko zavítalo jedno z najočakávanejších športových áut posledných rokov: Jaguar F-Type Coupé. Ak vás na tomto aute zaujíma niečo konkrétne, máte teraz ideálnu príležitosť opýtať sa nás.
Práve testujeme: Jaguar F-Type S Coupé
Zoznam kapitol
  1. Práve testujeme: Jaguar F-Type S Coupé
  2. Jaguar F-Type S Coupé: Fotogaléria

Pri prvom stretnutí s uzavretým F-Type nám počasie naozaj neprialo, ale tentoraz máme väčšie šťastie. Po dva dni, kedy nám zvodné britské kupé robí spoločnosť, nám možno hrozí prehriatie pneumatík, ale rozhodne nie aquaplaining.

Jaguar F-Type S Coupé 11.jpgJaguar F-Type S Coupé 10.jpgJaguar F-Type S Coupé 9.jpg
Testovanú verziu S poháňa preplňovaný šesťvalec s výkonom 380 koní

Spoločnosť Jaguar Land Rover Austria, ktorá je oficiálnym dovozcom Jaguarov a Land Roverov do Rakúska a Českej republiky, objednala predvádzacie auto v bielej farbe a špecifikácii S. Čo to konkrétne znamená? Preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l s výkonom 380 koní a krútiacim momentom 460 Nm, adaptívne tlmiče pruženia a mechanický samosvorný diferenciál medzi zadnými kolesami.

Jaguar F-Type S Coupé 2.jpgJaguar F-Type S Coupé 1.jpgJaguar F-Type S Coupé 4.jpg
Z čiernošedej kabíny žiari bronzové štartovacie tlačidlo a radenie na volante; veko batožinového priestoru má elektrické ovládanie

S Jaguarom F-Type S Coupé sme zatiaľ absolvovali časť naplánovaného fotografovania a spolu s ním prvé kilometre na slovenských cestách, ktoré už dokázali nahlodať integritu nejedného sľubného športiaku. Tu sú naše prvé dojmy:

  • Práve toto nie je príliš autentický postreh, ale F-Type Coupé vyzerá naozaj nádherne! A naživo mu to pristane oveľa viac ako v skutočnosti
  • Má živé riadenie, s ktorým sa aj pri jazde v priamke ľahko preťahujete o pozdĺžne nerovnosti. Anachronizmus je ale v tomto prípade vítaný
  • Na tak silné auto dostal F-Type Coupé prekvapivo krátke prevody, osemstupňový automat radí štvorku už v stodvadsiatich. Výsledok? Častejšie radenie na okreskách, než by ste možno čakali, ale aj výbušná akcelerácia
  • Keď zapnete dynamický režim, zostane zapnutý aj po zhasnutí a opätovnom naštartovaní motora. Hurá! Prečo toto nerobia iné automobilky?
  • Iné automobilky zato vedia umožniť samostatné ovládanie adaptívnych tlmičov, čo v F-Type nemožno
  • Že zapustené kľučky zostanú vysunuté, kým nevypnete motor a nezamknete, musel vymyslieť niekto, kto nefotí auta. Pri častom manévrovaní na mieste je to neskutočne otravné
  • Keď sa len trošku snažíte, dokáže F-Type cestovať za menej ako 10 l/100 km. Ale vy sa snažiť nechcete ;)
  • Auto vôbec nie je prehnane tvrdé, na okreskách sa pri rýchlej jazde dokonca trošku pohojdáva - asi ako základná 911 Carrera bez adaptívneho podvozku
  • Dvojzónová klimatizácia v testovanom aute buď nefunguje, alebo ju nevieme používať: keď otočíte pravým ovládačom, zmení sa teplota aj u vodiča
  • Hoci sme pár kilometrov s F-Type Coupé už nabehli a k večeru sa osmelili aj k nejakému tomu driftovaniu, zatiaľ sme ani raz neoľutovali, že nemá manuál

Máte k Jaguaru F-Type S Coupé akékoľvek otázky? Položte ich v diskusii pod týmto článkom a my sa pokúsime nájsť na ne odpovede. Tie samozrejme nájdete v klasickom redakčnom teste.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY