vytisknout velikost písma Práve testujeme: Jaguar F-Type S Coupé

Na redakčné parkovisko zavítalo jedno z najočakávanejších športových áut posledných rokov: Jaguar F-Type Coupé. Ak vás na tomto aute zaujíma niečo konkrétne, máte teraz ideálnu príležitosť opýtať sa nás.
Práve testujeme: Jaguar F-Type S Coupé
Zoznam kapitol
  1. Práve testujeme: Jaguar F-Type S Coupé
  2. Jaguar F-Type S Coupé: Fotogaléria

Pri prvom stretnutí s uzavretým F-Type nám počasie naozaj neprialo, ale tentoraz máme väčšie šťastie. Po dva dni, kedy nám zvodné britské kupé robí spoločnosť, nám možno hrozí prehriatie pneumatík, ale rozhodne nie aquaplaining.

Jaguar F-Type S Coupé 11.jpgJaguar F-Type S Coupé 10.jpgJaguar F-Type S Coupé 9.jpg
Testovanú verziu S poháňa preplňovaný šesťvalec s výkonom 380 koní

Spoločnosť Jaguar Land Rover Austria, ktorá je oficiálnym dovozcom Jaguarov a Land Roverov do Rakúska a Českej republiky, objednala predvádzacie auto v bielej farbe a špecifikácii S. Čo to konkrétne znamená? Preplňovaný vidlicový šesťvalec 3,0 l s výkonom 380 koní a krútiacim momentom 460 Nm, adaptívne tlmiče pruženia a mechanický samosvorný diferenciál medzi zadnými kolesami.

Jaguar F-Type S Coupé 2.jpgJaguar F-Type S Coupé 1.jpgJaguar F-Type S Coupé 4.jpg
Z čiernošedej kabíny žiari bronzové štartovacie tlačidlo a radenie na volante; veko batožinového priestoru má elektrické ovládanie

S Jaguarom F-Type S Coupé sme zatiaľ absolvovali časť naplánovaného fotografovania a spolu s ním prvé kilometre na slovenských cestách, ktoré už dokázali nahlodať integritu nejedného sľubného športiaku. Tu sú naše prvé dojmy:

  • Práve toto nie je príliš autentický postreh, ale F-Type Coupé vyzerá naozaj nádherne! A naživo mu to pristane oveľa viac ako v skutočnosti
  • Má živé riadenie, s ktorým sa aj pri jazde v priamke ľahko preťahujete o pozdĺžne nerovnosti. Anachronizmus je ale v tomto prípade vítaný
  • Na tak silné auto dostal F-Type Coupé prekvapivo krátke prevody, osemstupňový automat radí štvorku už v stodvadsiatich. Výsledok? Častejšie radenie na okreskách, než by ste možno čakali, ale aj výbušná akcelerácia
  • Keď zapnete dynamický režim, zostane zapnutý aj po zhasnutí a opätovnom naštartovaní motora. Hurá! Prečo toto nerobia iné automobilky?
  • Iné automobilky zato vedia umožniť samostatné ovládanie adaptívnych tlmičov, čo v F-Type nemožno
  • Že zapustené kľučky zostanú vysunuté, kým nevypnete motor a nezamknete, musel vymyslieť niekto, kto nefotí auta. Pri častom manévrovaní na mieste je to neskutočne otravné
  • Keď sa len trošku snažíte, dokáže F-Type cestovať za menej ako 10 l/100 km. Ale vy sa snažiť nechcete ;)
  • Auto vôbec nie je prehnane tvrdé, na okreskách sa pri rýchlej jazde dokonca trošku pohojdáva - asi ako základná 911 Carrera bez adaptívneho podvozku
  • Dvojzónová klimatizácia v testovanom aute buď nefunguje, alebo ju nevieme používať: keď otočíte pravým ovládačom, zmení sa teplota aj u vodiča
  • Hoci sme pár kilometrov s F-Type Coupé už nabehli a k večeru sa osmelili aj k nejakému tomu driftovaniu, zatiaľ sme ani raz neoľutovali, že nemá manuál

Máte k Jaguaru F-Type S Coupé akékoľvek otázky? Položte ich v diskusii pod týmto článkom a my sa pokúsime nájsť na ne odpovede. Tie samozrejme nájdete v klasickom redakčnom teste.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY