vytisknout velikost písma Práve testujeme: Hyundai Genesis 3.8 GDI V6

Po elektrickej Kia Soul z minulého týždňa dorazilo do redakcie auto z úplne inej kategórie. Má atmosférický šesťvalec, meria takmer päť metrov a štartuje sumou 59 tisíc eur. Inak povedané, automobilka Hyundai vyrazila s modelom Genesis do segmentu, ktorému vládne BMW 7, Audi A8 alebo Mercedes-Benz triedy S.
Práve testujeme: Hyundai Genesis 3.8 GDI V6
Zoznam kapitol
  1. Hyundai Genesis 3.8 GDI V6: Prvé dojmy
  2. Hyundai Genesis 3.8 GDI V6: Fotogaléria

Koncom septembra dorazila na slovenský trh vlajková loď automobilky Hyundai. Model Genesis v aktuálnej druhej generácii zamieril na rozdiel od svojho predchodcu aj do Európy, ako "vyspelý prémiový sedan". Za úlohu má okrem iného ukázať, čo všetko kórejská značka vie.

Pre Európanov je zlou správou, že sa Genesis má ponúkať iba v obmedzenom počte a dokonca, ako sa písalo v tlačovej správe, je určený vybraným zákazníkom. Ťažko povedať, čo si pod tým presne predstaviť, ale pokúsime sa to v rámci testu zistiť.

Hoci sa druhá generácia modelu Genesis ponúka na iných trhoch v kombinácii s viacerými motorizáciami, a to vrátane osemvalca, v Slovenskej republike nie je na výber. Zaobstarať si môžete výhradne variant s motorom Lambda V6 s objemom 3778 cm3 a pohonom všetkých kolies. Maximálny výkon tejto jednotky činí 232 kW (316 k) a krútiaci moment vrcholí na hodnote 397 Nm.

genesis_03.JPGgenesis_07.JPGgenesis_10.JPGgenesis_15.JPGgenesis_06.JPGgenesis_14.JPG
Predajné čísla nemeckej konkurencie neohrozí, ale zaujímavé a pohodlné auto to určite je. 

Benzínový šesťvalec spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Z nuly na stovku zrýchli tento Hyundai za 6,8 s a maximálne sa rozbehne na 240 km/h. Že medzi jeho silné stránky nebude patriť spotreba, to je asi každému dopredu jasné. V kombinovanej prevádzke si auto povie podľa oficiálnych tabuliek o 11,6 l/100 km.

Nižšie nasledujú klasicky bezprostredné prvé dojmy, kto by mal nejaký konkrétnu otázku alebo tip, na čo sa máme počas testu zamerať, ten môže opäť využiť našu diskusiu. Odpovede očakávajte vo výslednom teste.

  • Na fotkách to asi nevynikne úplne stopercentne, ale Genesis je obrovský sedan. A treba podotknúť, že mu po stránke dizajnu ťažko možno niečo vyčítať.
  • Hyundai si dal evidentne dosť záležať, aby bolo toto auto naozaj prémiové. Nakoniec je to najprémiovejší model značky, ktorá prezentuje podstatne lacnejšie autá ako prémiové. Ale keď odhliadneme od marketingového rozprávania, nemožno si nevšimnúť, ako dobrý robí auto dojem potom, čo otvoríte dvere a zasadnete dovnútra.
  • Spracovanie vyzerá úplne precízne, sedadlá sú komfortné a všestranne nastaviteľné, materiály veľmi dobré. Toto nie je Hyundai, ako ho poznáme...
  • Vo výbave nechýba vôbec nič. Auto má head-up displej, rad asistentov, kamery, vyhrievané a odvetrávané sedadlá, navigáciu, multimediálny systém, bezkľúčové odomykanie, samo vám otvorí kufor, ak sa k nemu postavíte. Ani po tejto stránke nemožno nič vyčítať.
  • Vzadu je miesta naozaj veľa. Sedadlo spolujazdca sa dá ľahko posunúť vpred. To aby mal pán majiteľ sediaci vpravo vzadu dosť priestoru.
    Motor je zamatový, tichý a keď už ho budete počuť, určite vám to nebude vadiť.
  • Jazda s týmto sedanom je pokojná a komfortná.
  • Nastaviť môžete režim Eco, Normal a režim pre dynamickú jazdu. Najviac sa zmeny prejavia v reakciách na plyn a v správaní prevodovky.
  • Občas sa objavili situácie, kedy si človek hovorí, že tých prevodov je na daný motor snáď až zbytočne veľa. Inak ale prevodovka radí úplne nebadateľne, čo je u luxusného sedanu to hlavné.
  • Po riadení nechcite žiadne podrobné informácie. Je ľahké, necitlivé a veľmi umelé. Ale bude to niekomu vadiť?
  • Po meste ukazuje palubný počítač 14-15 l / 100 km.
  • Jazdné vlastnosti nie sú zlé, ale hmotnosť je cítiť pri svižnejšej jazde na každom metri.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY