vytisknout velikost písma Práve testujeme: Hyundai Genesis 3.8 GDI V6

Po elektrickej Kia Soul z minulého týždňa dorazilo do redakcie auto z úplne inej kategórie. Má atmosférický šesťvalec, meria takmer päť metrov a štartuje sumou 59 tisíc eur. Inak povedané, automobilka Hyundai vyrazila s modelom Genesis do segmentu, ktorému vládne BMW 7, Audi A8 alebo Mercedes-Benz triedy S.
Práve testujeme: Hyundai Genesis 3.8 GDI V6
Zoznam kapitol
  1. Hyundai Genesis 3.8 GDI V6: Prvé dojmy
  2. Hyundai Genesis 3.8 GDI V6: Fotogaléria

Koncom septembra dorazila na slovenský trh vlajková loď automobilky Hyundai. Model Genesis v aktuálnej druhej generácii zamieril na rozdiel od svojho predchodcu aj do Európy, ako "vyspelý prémiový sedan". Za úlohu má okrem iného ukázať, čo všetko kórejská značka vie.

Pre Európanov je zlou správou, že sa Genesis má ponúkať iba v obmedzenom počte a dokonca, ako sa písalo v tlačovej správe, je určený vybraným zákazníkom. Ťažko povedať, čo si pod tým presne predstaviť, ale pokúsime sa to v rámci testu zistiť.

Hoci sa druhá generácia modelu Genesis ponúka na iných trhoch v kombinácii s viacerými motorizáciami, a to vrátane osemvalca, v Slovenskej republike nie je na výber. Zaobstarať si môžete výhradne variant s motorom Lambda V6 s objemom 3778 cm3 a pohonom všetkých kolies. Maximálny výkon tejto jednotky činí 232 kW (316 k) a krútiaci moment vrcholí na hodnote 397 Nm.

genesis_03.JPGgenesis_07.JPGgenesis_10.JPGgenesis_15.JPGgenesis_06.JPGgenesis_14.JPG
Predajné čísla nemeckej konkurencie neohrozí, ale zaujímavé a pohodlné auto to určite je. 

Benzínový šesťvalec spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Z nuly na stovku zrýchli tento Hyundai za 6,8 s a maximálne sa rozbehne na 240 km/h. Že medzi jeho silné stránky nebude patriť spotreba, to je asi každému dopredu jasné. V kombinovanej prevádzke si auto povie podľa oficiálnych tabuliek o 11,6 l/100 km.

Nižšie nasledujú klasicky bezprostredné prvé dojmy, kto by mal nejaký konkrétnu otázku alebo tip, na čo sa máme počas testu zamerať, ten môže opäť využiť našu diskusiu. Odpovede očakávajte vo výslednom teste.

  • Na fotkách to asi nevynikne úplne stopercentne, ale Genesis je obrovský sedan. A treba podotknúť, že mu po stránke dizajnu ťažko možno niečo vyčítať.
  • Hyundai si dal evidentne dosť záležať, aby bolo toto auto naozaj prémiové. Nakoniec je to najprémiovejší model značky, ktorá prezentuje podstatne lacnejšie autá ako prémiové. Ale keď odhliadneme od marketingového rozprávania, nemožno si nevšimnúť, ako dobrý robí auto dojem potom, čo otvoríte dvere a zasadnete dovnútra.
  • Spracovanie vyzerá úplne precízne, sedadlá sú komfortné a všestranne nastaviteľné, materiály veľmi dobré. Toto nie je Hyundai, ako ho poznáme...
  • Vo výbave nechýba vôbec nič. Auto má head-up displej, rad asistentov, kamery, vyhrievané a odvetrávané sedadlá, navigáciu, multimediálny systém, bezkľúčové odomykanie, samo vám otvorí kufor, ak sa k nemu postavíte. Ani po tejto stránke nemožno nič vyčítať.
  • Vzadu je miesta naozaj veľa. Sedadlo spolujazdca sa dá ľahko posunúť vpred. To aby mal pán majiteľ sediaci vpravo vzadu dosť priestoru.
    Motor je zamatový, tichý a keď už ho budete počuť, určite vám to nebude vadiť.
  • Jazda s týmto sedanom je pokojná a komfortná.
  • Nastaviť môžete režim Eco, Normal a režim pre dynamickú jazdu. Najviac sa zmeny prejavia v reakciách na plyn a v správaní prevodovky.
  • Občas sa objavili situácie, kedy si človek hovorí, že tých prevodov je na daný motor snáď až zbytočne veľa. Inak ale prevodovka radí úplne nebadateľne, čo je u luxusného sedanu to hlavné.
  • Po riadení nechcite žiadne podrobné informácie. Je ľahké, necitlivé a veľmi umelé. Ale bude to niekomu vadiť?
  • Po meste ukazuje palubný počítač 14-15 l / 100 km.
  • Jazdné vlastnosti nie sú zlé, ale hmotnosť je cítiť pri svižnejšej jazde na každom metri.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY