vytisknout velikost písma Práve testujeme: Harley-Davidson Street 750

Vodou chladená sedemstopäťdesiatka má dve úlohy: prevziať od Sportsteru úlohu vstupného modelu a prilákať k značke mladých zákazníkov, ktorí by inak o Harley neuvažovali.
Práve testujeme: Harley-Davidson Street 750
Zoznam kapitol
  1. Harley-Davidson Street 750
  2. Harley-Davidson Street 750: Fotogaléria

Motorka? Na AutoMag.sk? Prečo nie. Nebudeme z toho robiť pravidlo, ale veríme, že keď počas sezóny sem tam narušíme štvorkolesovú hegemonitu dvojkolesovým vozidlom, odporcovia motocyklov to prežijú - a niektorí z ostatných si napríklad aj test radi prečítajú. Tým skôr, že vyberať budeme stroje, ktoré môžu niečím zaujať aj nemotorkárov. Ako napríklad Harley-Davidson Street 750.

Harley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 162.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 161.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 166.jpgČierne sú nielen nádrže a blatníky, ale aj kolesá a výfuk 2-1; výška sedadla nad zemou je 71 cm

Na pomery svojej značky je Street 750 pomerne radikálny model. Vodným chladením a stylingom pripomína kacírsky V-Rod. Má zdvihový objem trištvrte litra - to je menej ako polovica objemu "big twinu", ktorý ženie dopredu veľké cestovné Harleye.

Pre mimoamerický trhy sa vyrába nie v USA, ale v Indii (čo samo o sebe spôsobuje ortodoxným harleyistom ťažký žlč). Predovšetkým ale váži len niečo málo cez dvesto kíl a stojí niečo cez 5,5 tisíca eur.

Harley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 164.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 159.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 156.jpgKvapalinou chladený motor Revolution X V-Twin s krútiacim momentom 59 Nm roztáča zadné koleso prostredníctvom bezúdržbového ozubeného remeňa, čo je tradičný znak strojov H-D

Street 750 je teda asi o pätinu ľahší a lacnejší ako najdostupnejší Sportster, Iron 883 bez ABS. Už z toho je jasné, prečo je na svete. Má priviesť k značke Harley-Davidson nových zákazníkov, pre ktorých bola jej doterajšia ponuka príliš drahá, príliš konzervatívna, príliš ťažkotonážna alebo všetko dohromady. Prinútiť týchto nových zákazníkov, aby časom presedlali na väčšie a drahšie modely s vyššou maržou, bude pre firmu oveľa jednoduchšie ako akvizície nových "duší".

Harley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 160.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 163.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 165.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 157.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 155.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 158.jpgZa štítkom sa schováva len rýchlomer s počítadlom km a niekoľkými kontrolkami; prevedenie detailov vás nenechá na pochybách, že riadite lacný Harley

Ako obvykle prinášame niekoľko prvých jazdných dojmov, nazbieraných počas včerajšieho fotografovania:

  • Trojuholník sedlo-riadidlá-stupačky je šitý na mieru drobnejším jazdcom - pri nijako závratnej výške 1,78 m mám čo robiť, aby som na motocykel poskladal nohy
  • Z toho ale vyplýva kľúčová prednosť pre začínajúcich a/alebo menších jazdcov: nízka výška sedla a neuveriteľne nízke ťažisko
  • Ovládateľnosť v mestských rýchlostiach je parádna - myšku okolo kanála urobíte ľahko a suverénne ako so supermotardom
  • Vybavenie kokpitu je naozaj sparťanské, tvorí ho len rýchlomer. Aspoň sa človek môže sústrediť na to podstatné, totiž na jazdu
  • Ako to ten H-D robí? Jeho motocykle majú v technickom zmysle veľa chýb, ale dokážu navodiť jedinečný pocit "poctivého železa" - a Street nie je výnimkou. Aj napriek vodnému chladeniu a malému objemu pôsobí ako Harley
  • Na rozdiel od väčšiny modelov HD nemá Street ABS. Výkon bŕzd pripomína Harleya spred roku 2008, je dosť žalostný
  • Rovnako ako pri všetkých cruiseroch s veľmi zaťaženým zadným kolesom musíte používať aj zadnú brzdu, s prednou si nevystačíte
  • Zamrzí aj low-cost prevedenie detailov: zakončenie riadidiel, stupačky a ich držiaky, klaksón...
  • Naproti tomu na plastové imitácie sa H-D nehrá ani pri vstupnom modeli, nádrž aj blatníky sú kovové
  • Zdvihy pérovania vyzerajú skromne, ale za viac ako pol dňa jazdenia po typických slovenských cestách som ani raz nedostal ranu do obličiek, akú dokážu "dať" mnohé znížené Harleye
  • Aj sedlo je celkom pohodlné a nezapadnete do neho ako do gauča. V zákrutách sa môžete posunúť bližšie k nádrži pre lepšiu kontrolu, na rovinke sa pohodlnejšie odsunúť dozadu
Harley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 148.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 154.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 153.jpgVďaka pružnému motoru a nízkemu ťažisku sa Street skvele ovláda najmä v mestských rýchlostiach, ale pozor na vlažný účinok bŕzd

Harley-Davidson Street 750 nám bude robiť spoločnosť ešte niekoľko dní. Samozrejme platí to, čo inokedy: ak sa chcete na čokoľvek v súvislosti s týmto motocyklom opýtať, urobte to v komentároch pod článkom. Odpovedať sa pokúsime neskôr v redakčnom teste.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY