vytisknout velikost písma Práve testujeme: Harley-Davidson Street 750

Vodou chladená sedemstopäťdesiatka má dve úlohy: prevziať od Sportsteru úlohu vstupného modelu a prilákať k značke mladých zákazníkov, ktorí by inak o Harley neuvažovali.
Práve testujeme: Harley-Davidson Street 750
Zoznam kapitol
  1. Harley-Davidson Street 750
  2. Harley-Davidson Street 750: Fotogaléria

Motorka? Na AutoMag.sk? Prečo nie. Nebudeme z toho robiť pravidlo, ale veríme, že keď počas sezóny sem tam narušíme štvorkolesovú hegemonitu dvojkolesovým vozidlom, odporcovia motocyklov to prežijú - a niektorí z ostatných si napríklad aj test radi prečítajú. Tým skôr, že vyberať budeme stroje, ktoré môžu niečím zaujať aj nemotorkárov. Ako napríklad Harley-Davidson Street 750.

Harley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 162.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 161.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 166.jpgČierne sú nielen nádrže a blatníky, ale aj kolesá a výfuk 2-1; výška sedadla nad zemou je 71 cm

Na pomery svojej značky je Street 750 pomerne radikálny model. Vodným chladením a stylingom pripomína kacírsky V-Rod. Má zdvihový objem trištvrte litra - to je menej ako polovica objemu "big twinu", ktorý ženie dopredu veľké cestovné Harleye.

Pre mimoamerický trhy sa vyrába nie v USA, ale v Indii (čo samo o sebe spôsobuje ortodoxným harleyistom ťažký žlč). Predovšetkým ale váži len niečo málo cez dvesto kíl a stojí niečo cez 5,5 tisíca eur.

Harley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 164.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 159.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 156.jpgKvapalinou chladený motor Revolution X V-Twin s krútiacim momentom 59 Nm roztáča zadné koleso prostredníctvom bezúdržbového ozubeného remeňa, čo je tradičný znak strojov H-D

Street 750 je teda asi o pätinu ľahší a lacnejší ako najdostupnejší Sportster, Iron 883 bez ABS. Už z toho je jasné, prečo je na svete. Má priviesť k značke Harley-Davidson nových zákazníkov, pre ktorých bola jej doterajšia ponuka príliš drahá, príliš konzervatívna, príliš ťažkotonážna alebo všetko dohromady. Prinútiť týchto nových zákazníkov, aby časom presedlali na väčšie a drahšie modely s vyššou maržou, bude pre firmu oveľa jednoduchšie ako akvizície nových "duší".

Harley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 160.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 163.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 165.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 157.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 155.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 158.jpgZa štítkom sa schováva len rýchlomer s počítadlom km a niekoľkými kontrolkami; prevedenie detailov vás nenechá na pochybách, že riadite lacný Harley

Ako obvykle prinášame niekoľko prvých jazdných dojmov, nazbieraných počas včerajšieho fotografovania:

  • Trojuholník sedlo-riadidlá-stupačky je šitý na mieru drobnejším jazdcom - pri nijako závratnej výške 1,78 m mám čo robiť, aby som na motocykel poskladal nohy
  • Z toho ale vyplýva kľúčová prednosť pre začínajúcich a/alebo menších jazdcov: nízka výška sedla a neuveriteľne nízke ťažisko
  • Ovládateľnosť v mestských rýchlostiach je parádna - myšku okolo kanála urobíte ľahko a suverénne ako so supermotardom
  • Vybavenie kokpitu je naozaj sparťanské, tvorí ho len rýchlomer. Aspoň sa človek môže sústrediť na to podstatné, totiž na jazdu
  • Ako to ten H-D robí? Jeho motocykle majú v technickom zmysle veľa chýb, ale dokážu navodiť jedinečný pocit "poctivého železa" - a Street nie je výnimkou. Aj napriek vodnému chladeniu a malému objemu pôsobí ako Harley
  • Na rozdiel od väčšiny modelov HD nemá Street ABS. Výkon bŕzd pripomína Harleya spred roku 2008, je dosť žalostný
  • Rovnako ako pri všetkých cruiseroch s veľmi zaťaženým zadným kolesom musíte používať aj zadnú brzdu, s prednou si nevystačíte
  • Zamrzí aj low-cost prevedenie detailov: zakončenie riadidiel, stupačky a ich držiaky, klaksón...
  • Naproti tomu na plastové imitácie sa H-D nehrá ani pri vstupnom modeli, nádrž aj blatníky sú kovové
  • Zdvihy pérovania vyzerajú skromne, ale za viac ako pol dňa jazdenia po typických slovenských cestách som ani raz nedostal ranu do obličiek, akú dokážu "dať" mnohé znížené Harleye
  • Aj sedlo je celkom pohodlné a nezapadnete do neho ako do gauča. V zákrutách sa môžete posunúť bližšie k nádrži pre lepšiu kontrolu, na rovinke sa pohodlnejšie odsunúť dozadu
Harley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 148.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 154.jpgHarley-Davidson Street 750 v testu AutoRevue.cz 153.jpgVďaka pružnému motoru a nízkemu ťažisku sa Street skvele ovláda najmä v mestských rýchlostiach, ale pozor na vlažný účinok bŕzd

Harley-Davidson Street 750 nám bude robiť spoločnosť ešte niekoľko dní. Samozrejme platí to, čo inokedy: ak sa chcete na čokoľvek v súvislosti s týmto motocyklom opýtať, urobte to v komentároch pod článkom. Odpovedať sa pokúsime neskôr v redakčnom teste.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY