vytisknout velikost písma Práve testujeme: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi

Na novú generáciu Fordu Mondeo sa čakalo veľmi dlho, toto čakanie je ale u konca. Dočkali sa nielen slovenskí zákazníci, ale aj naša redakcia. Áno, tento týždeň patrí Fordu Mondeo a to rovno v tej najvyššej špecifikácii, akú si zatiaľ môžete zaobstarať.
Práve testujeme: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi
Zoznam kapitol
  1. Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi
  2. Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Fotogaléria

Ford ako keby čakal s uvedením novej generácie na to, až začne Volkswagen predávať novú generáciu modelu Passat. A tak sa stalo, že nám v podstate súčasne vstúpili na trh dve veľmi dôležité novinky strednej triedy. Tú od Volkswagenu sme si prebrali v rámci prvých dojmov (a samozrejme sa k nej ešte klasickým testom vrátime), teraz prišiel rad na nový Ford Mondeo.

Naše testované prevedenie je to vôbec najdrahšie, čo si môžete kúpiť. V redakcii nám totiž parkuje Mondeo s karosériou kombi, s vrcholným naftovým dvojlitrom pod kapotou, s automatickou prevodovkou Powershift a prakticky plnou výbavou. Pohľad do cenníka hovorí, že za takú verziu zaplatíte minimálne rovných 30 tisíc eur.

_DSC0013.JPG_DSC0020.JPG_DSC0028.JPGDizajnovo sa nové Mondeo veľmi podarilo. V praxi všednej prevádzke vyzerá toto kombi viac než dobre.

Nové Ford Mondeo je naozaj veľké auto. Dĺžka kombíku dosahuje na 4867 mm, šírka činí 1852 mm a celková výška 1501 mm. Rázvor náprav má hodnotu 2850 mm. Najsilnejší diesel disponuje výkonom 132 kW (180 koní) a maximom krútiaceho momentu 400 Nm.

V spolupráci s automatickou prevodovkou zvládne táto verzia šprint z nuly na stovku za 8,7 sekundy a najviac sa rozbehne na 218 km/h. K motoru (respektíve jeho presným parametrom) sa ešte vrátime v samostatnom článku. Aj nové Mondeo totiž zamieri do valcovej skúšobne.

Nižšie nasledujú klasické prvé bezprostredné dojmy. Ak máte k Mondeu nejaký konkrétny dotaz, teraz je tá správna chvíľa. Diskusia je vám k dispozícii.

  • Áno, Mondeo síce pripomína Aston Martin, ale v praxi je toto auto naozaj veľmi atraktívne. Dizajn je samozrejme vec subjektívna, ale ja sa nebojím napísať, že Ford urobil krajšie auto než akým je Passat.
  • Už aj Mondeo má takzvané dynamické blinkre. Nie že by to bola vec úplne zásadná, ale efektné to je určite.
  • Americký pôvod auta spoznáte okamžite. S chrómovými prvkami sa nešetrilo.
  • V prvých chvíľach som bol stratený v tom, čo sa ktorým tlačidlom ovláda.
  • Na stredovom paneli síce tlačidiel veľa nie je, ale na volante ich je požehnane. Na rozlúštenie ergonómie budem potrebovať viac času.
  • Podobný chaos vládne aj na prístrojovom štíte, kde môže byť toľko vecí, že vám z toho pôjde hlava okolo. Našťastie možno displej medzi budíkmi vypnúť a zostane vám pod volantom klasicky len otáčkomer a tachometer.
  • Sedačky od prvých metrov dokazujú, že cestovanie v nich aj na dlhé trasy bude príjemnou záležitosťou.
  • Priestor vpredu je viac než dostatočný, priestor vzadu ale nie je nič moc. Sklamaním je pre mňa predovšetkým miesto pre hlavu. So svojimi 190 cm sa dozadu nevojdem. Svoj podiel na tom má zaručene aj strešné okno.
  • Kufor možno netrhá rekordy, ale vyzerá minimálne dostatočne. Veko možno otvoriť aj zatvoriť diaľkovým ovládačom.
  • Naftový motor sa prezentuje slušným odhlučnením, sympatickou dynamikou a rozumnou spotrebou. Včerajšia jazda cez Prahu a späť skončila na hodnote (podľa palubného počítača) 7,8 l/100 km, čo na takto veľké auto ešte navyše s automatom nie je vôbec zlé.
  • Mondeo je ladené veľmi na komfort a oproti Passatu pôsobí ako ťažšie (a tým pádom možno aj väčšie) auto. Karoséria sa príjemne hojdá, veľké kolesá ale vedia predviesť solídnu ranu, ak stretnete väčšiu nerovnosť.
  • Uvidíme, ako na tom bude podvozok pri rýchlejšej jazde. Každopádne americký charakter Mondeo nezaprie.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY