vytisknout velikost písma Práve testujeme: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi

Na novú generáciu Fordu Mondeo sa čakalo veľmi dlho, toto čakanie je ale u konca. Dočkali sa nielen slovenskí zákazníci, ale aj naša redakcia. Áno, tento týždeň patrí Fordu Mondeo a to rovno v tej najvyššej špecifikácii, akú si zatiaľ môžete zaobstarať.
Práve testujeme: Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi
Zoznam kapitol
  1. Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi
  2. Ford Mondeo Kombi 2.0 TDCi: Fotogaléria

Ford ako keby čakal s uvedením novej generácie na to, až začne Volkswagen predávať novú generáciu modelu Passat. A tak sa stalo, že nám v podstate súčasne vstúpili na trh dve veľmi dôležité novinky strednej triedy. Tú od Volkswagenu sme si prebrali v rámci prvých dojmov (a samozrejme sa k nej ešte klasickým testom vrátime), teraz prišiel rad na nový Ford Mondeo.

Naše testované prevedenie je to vôbec najdrahšie, čo si môžete kúpiť. V redakcii nám totiž parkuje Mondeo s karosériou kombi, s vrcholným naftovým dvojlitrom pod kapotou, s automatickou prevodovkou Powershift a prakticky plnou výbavou. Pohľad do cenníka hovorí, že za takú verziu zaplatíte minimálne rovných 30 tisíc eur.

_DSC0013.JPG_DSC0020.JPG_DSC0028.JPGDizajnovo sa nové Mondeo veľmi podarilo. V praxi všednej prevádzke vyzerá toto kombi viac než dobre.

Nové Ford Mondeo je naozaj veľké auto. Dĺžka kombíku dosahuje na 4867 mm, šírka činí 1852 mm a celková výška 1501 mm. Rázvor náprav má hodnotu 2850 mm. Najsilnejší diesel disponuje výkonom 132 kW (180 koní) a maximom krútiaceho momentu 400 Nm.

V spolupráci s automatickou prevodovkou zvládne táto verzia šprint z nuly na stovku za 8,7 sekundy a najviac sa rozbehne na 218 km/h. K motoru (respektíve jeho presným parametrom) sa ešte vrátime v samostatnom článku. Aj nové Mondeo totiž zamieri do valcovej skúšobne.

Nižšie nasledujú klasické prvé bezprostredné dojmy. Ak máte k Mondeu nejaký konkrétny dotaz, teraz je tá správna chvíľa. Diskusia je vám k dispozícii.

  • Áno, Mondeo síce pripomína Aston Martin, ale v praxi je toto auto naozaj veľmi atraktívne. Dizajn je samozrejme vec subjektívna, ale ja sa nebojím napísať, že Ford urobil krajšie auto než akým je Passat.
  • Už aj Mondeo má takzvané dynamické blinkre. Nie že by to bola vec úplne zásadná, ale efektné to je určite.
  • Americký pôvod auta spoznáte okamžite. S chrómovými prvkami sa nešetrilo.
  • V prvých chvíľach som bol stratený v tom, čo sa ktorým tlačidlom ovláda.
  • Na stredovom paneli síce tlačidiel veľa nie je, ale na volante ich je požehnane. Na rozlúštenie ergonómie budem potrebovať viac času.
  • Podobný chaos vládne aj na prístrojovom štíte, kde môže byť toľko vecí, že vám z toho pôjde hlava okolo. Našťastie možno displej medzi budíkmi vypnúť a zostane vám pod volantom klasicky len otáčkomer a tachometer.
  • Sedačky od prvých metrov dokazujú, že cestovanie v nich aj na dlhé trasy bude príjemnou záležitosťou.
  • Priestor vpredu je viac než dostatočný, priestor vzadu ale nie je nič moc. Sklamaním je pre mňa predovšetkým miesto pre hlavu. So svojimi 190 cm sa dozadu nevojdem. Svoj podiel na tom má zaručene aj strešné okno.
  • Kufor možno netrhá rekordy, ale vyzerá minimálne dostatočne. Veko možno otvoriť aj zatvoriť diaľkovým ovládačom.
  • Naftový motor sa prezentuje slušným odhlučnením, sympatickou dynamikou a rozumnou spotrebou. Včerajšia jazda cez Prahu a späť skončila na hodnote (podľa palubného počítača) 7,8 l/100 km, čo na takto veľké auto ešte navyše s automatom nie je vôbec zlé.
  • Mondeo je ladené veľmi na komfort a oproti Passatu pôsobí ako ťažšie (a tým pádom možno aj väčšie) auto. Karoséria sa príjemne hojdá, veľké kolesá ale vedia predviesť solídnu ranu, ak stretnete väčšiu nerovnosť.
  • Uvidíme, ako na tom bude podvozok pri rýchlejšej jazde. Každopádne americký charakter Mondeo nezaprie.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY