vytisknout velikost písma Práve testujeme: Fiat 500X 1.6 MultiJet

Fiat pred časom začal na slovenskom trhu predávať ďalšie vozidlo odvodené od úspešnej päťstovky. Po rodinných MPV ide tentoraz o auto z kategórie crossover. Aké sú naše prvé dojmy z práve testovaného modelu 500X?
Práve testujeme: Fiat 500X 1.6 MultiJet

Cesty Fiatu a Suzuki sa po skončení výroby dvojice SX4 / Sedici rozišli. Zatiaľ čo japonská značka prišla s novou Vitarou, vo Fiate si pripravili model 500X, ktorý Sedici v ponuke nahrádza a ktorý používa techniku Jeepu Renegade. Obaja ale stále mieria do rovnakého segmentu, teda do miest, kde nájdeme napríklad Renault capture, Peugeot 2008 alebo Opel Mokka. A zatiaľ čo Vitara sa už v našej redakcii na test zastavila, na 500X sme museli chvíľu čakať. Dočkali sme sa tento týždeň.

Fiat ponúka model 500X vo verziách Off-road Look a City Look. Terénne strihanú zvýšenú päťstovku spoznáte podľa bohatého oplastovania nárazníkov, takže vám už určite je jasné, že sa nás týka mestský variant, ktorý bude lákať záujemcov o čistokrvné cestné SUV. O pohon testovaného auta sa stará naftová tisícšesťstovka MultijJet disponujúca výkonom 88 kW (120 k). Tá je kombinovaná s manuálnou prevodovkou a pohonom prednej nápravy.

_DSC1389.jpg_DSC1381.jpgNový Fiat 500X sa po stránke dizajnu veľmi vydaril. Záujemcovia si môžu vybrať medzi mestskou (testovanou) verziou, prípadne môžu siahnuť po terénnejšie vyzerajúcej alternatíve.

Za takúto motorizáciu zaplatíte minimálne 17 950 eur. V štandarde nájdete napríklad sedemnásťpalcové zliatinové kolesá, manuálnu klimatizáciu (za automatickú sa pripláca 300 eur), tempomat, asistent rozjazdu do kopca, hmlovky, rádio s bluetooth a handsfree, no proste všetko dôležité.

Nový taliansky crossover je na prvý pohľad pomerne sympatické auto, s ktorým sme ale toho zatiaľ veľa nenajazdili. Uvidíme, ako sa popasuje s dlhšími víkendovými cestami.

Ak máte nejaký dotaz, neváhajte využiť diskusiu. Nižšie nasledujú naše bezprostredné prvé dojmy.

  • Fiat 500X je naozaj pekné auto, ktoré vzhľadovo nie je súčasnej päťstovke zas až tak vzdialené. Páči sa nám.
  • Na aute je opäť rad retro prvkov, predovšetkým v interiéri. Prvé, čo vás zaujme, je kľučka dverí.
  • Aj interiér je na pohľad zaujímavý. Je iný, než na aký sme zvyknutí z ostatných podobných modelov. A práve to je na ňom sympatické.
  • Bohužiaľ za jazdy to zas taká rozprávka nie je, každú chvíľu sa ozve nejaký ten pazvuk. Od začiatku testu nás konštantne sprevádzajú napríklad pochybné zvuky vychádzajúce od strešných okien.
  • Napríklad ani chod páčok pod volantom alebo chod voliča jazdných režimov nie je žiadna veľká sláva. Otočný ovládač režimov sa správa tak, ako keby do neho niekto nalial kávu, čo samozrejme nie je vylúčené.
  • Digitálne hodiny majú zvláštnu funkciu. Keď ich raz nastavíte správne, ukazujú správny čas po zvyšok jazdy. Akonáhle auto vypnete a po nejakej dobe sa vrátite, už idú neskoro.
  • Sčítané a podčiarknuté, už po prvých krátkych jazdách sa zdá, že spracovanie by znieslo ešte dôkladnejšiu starostlivosť. Bohužiaľ.
  • Dieselový motor má výkon tak akurát. V športovom režime vie byť celkom svižný, ale v takom prípade je zároveň dosť hlučný.
  • Na druhú stranu veľmi sľubne vyzerá spotreba. Po mestskom cestovaní ukázal palubný počítač 6,3 l/100 km.
  • Manuálna prevodovka je presná, čo poteší.
  • Podvozok je dosť tuhý. Predstavte si Mini Countryman s horším riadením a presne viete, ako jazdí 500X.
  • Jazdné vlastnosti nie sú zlé, ale športová tvrdosť je pri mestskom aute s výkonom 120 koní snáď zbytočná. Na nerovnostiach táto päťstovka úplne pohodlná nie je.
  • Skvelá vec: Akonáhle raz deaktivujete systém štart/stop, sám sa vám už nezapne ani po tom, čo motor vypnete. Zapne sa len opäť po stlačení tlačidla.

_DSC1391.jpg_DSC1389.jpg_DSC1381.jpg_DSC1390.jpg_DSC1370.jpg_DSC1371.jpg_DSC1293.jpg_DSC1321.jpg_DSC1372.jpg_DSC1373.jpg_DSC1374.jpg_DSC1375.jpg_DSC1349.jpg_DSC1351.jpg_DSC1354.jpg_DSC1358.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY