vytisknout velikost písma Práve testujeme: Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech

Do redakcie sa dostavil na test nový Citroën C4 Cactus. Stačilo pár chvíľ za volantom a bolo jasné v tom, že toto auto to na trhu nebude mať úplne jednoduché.
Práve testujeme: Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech
Zoznam kapitol
  1. Citroën C4 Cactus: Prvé dojmy
  2. Citroën C4 Cactus: Fotogaléria

Citroën C4 Cactus zaujme, o tom niet najmenších pochýb. Dizajn tohto auta je podľa môjho názoru veľmi vydarený. Testovaná verzia síce nedostala úplne tú najatraktívnejšiu farbu, ale určite ste už niekde na billboarde zahliadli žlto-čierne prevedenie, ktoré je neobyčajne zaujímavé. Ľudia sa za Cactusom otáčajú, ľudia si ho prezerajú. Zatiaľ to bohužiaľ trochu vyzerá, že tým silné stránky auta pomaly končia. 

O pohon testovaného exemplára sa stará benzínová tisícdvestovka PureTech s výkonom 60 kW (82 koní). V kombinácii s manuálnou prevodovkou ide o najdostupnejšiu motorizáciu s cenou od 11 911 eur. Táto suma sa nás však netýka. Testovaný Cactus má de facto všetko, čo môže mať. Cena sa preto dostala ďaleko za hranicu 14 443 eur. A to je práve ten hlavný problém.

cactus_04.JPGcactus_05.JPGcactus_07.JPGcactus_13.JPGcactus_14.JPGcactus_15.JPG
Cactus je na pohľad zaujímavé auto. Ale čo se jazdy týka, zatiaľ nepôsobi úplne presvedčivo. 

Pokiaľ si dobre spomínam, Cactus malo byť jednoduché auto. Áno, to naozaj je, mal ale byť zároveň cenovo dostupným vozidlom, čo sa tak celkom povedať nedá. Chápem, že kvôli relatívne bohatej výbave nemôže byť cena ľudová, lenže výsledkom je potom dosť zvláštna kombinácia jednoduchého auta plného rôznych kompromisov a bohatej výbavy za cenu solídne vybaveného Volkswagenu Golf 1.2 TSI s výkonnejším motorom. 

S autom som zatiaľ veľa nenajazdil, ale hneď od prvého usadnutia za volant sa nemôžem zbaviť otázky, pre koho je vlastne Cactus určený a akou optikou sa na neho mám pozerať. Dúfam, že odpoveď počas zvyšných testovacích dní nakoniec nájdem. A vy medzi tým môžete vznášať svoje otázky. Nižšie potom nájdete úplne prvé bezprostredné dojmy.

  • C4 Cactus môže byť aký chce, dizajn sa podaril na sto percent. Auto je jednoduché a moderné zároveň. 
  • V interiéri cítite snahu šetriť na každom detaile. Napríklad keď zabuchnete ľahučké dvere, ozve sa veľmi škaredý zvuk, ktorý by som už v roku 2014 u nového auta snáď ani nečakal. 
  • Pozícia za volantom je taká zvláštna, sedadlá sú dosť lacné. 
  • Cactus nemá tlačidlá, všetko je na dotykovej obrazovke. Tá je rovnaká ako v Peugeote 308. Cactus ju ponúka už od najlacnejšej verzie, Peugeot si za ňu nechá priplatiť. 
  • Pri radení jednotky a dvojky vám prekáža vaše vlastné koleno. Radenie je navyše dosť nepresné. 
  • Riadenie je ukážka toho, keď sa povie, že je niečo umelé. Odpor žiadny, o dianí pod kolesami nemáte najmenšie tušenie. 
  • Miesto airbagu spolujazdca dostal Cactus veľkú schránku. Airbag sa odsťahoval do stropu. Schránke musel ustúpiť aj krajný výduch ventilácie. 
  • Na fotkách to síce nevyzerá, ale Cactus je veľmi malé auto, čomu zodpovedá aj ponuka priestoru vo vnútri. 
  • Základný motor ponúka základnú dynamiku. Žiadne veľké predstavenie nečakajte. 
  • Podvozok sa zatiaľ prezentuje aspoň čo do ponúkaného komfortu celkom slušne. 
  • Cactus je ďalší crossover, s ktorým nemôžete bezstarostne parkovať kolmo k chodníku. Predný nárazník sotva stačí so svojou výškou na výšku obrubníka.

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY