vytisknout velikost písma Práve testujeme: BMW X4 xDrive35i

Tento týždeň zavítala do našej redakcie novinka z dielne automobilky BMW. Mladší a menší súrodenec veľkej X6 podľa oficiálnych materiálov "strháva na seba pohľady". Vie okrem toho ešte niečo iné?
Práve testujeme: BMW X4 xDrive35i
Zoznam kapitol
  1. BMW X4: Prvé dojmy
  2. Fotogaléria

Po úspechu BMW X6 a tiež potom, čo sa s nemalým záujmom stretlo Porsche Macan alebo Range Rover Evoque, prišiel od BMW logický krok. Automobilka začala predávať nový model X4, ktorý nám robí tento týždeň v redakcii spoločnosť. Do testu sa dostavilo prevedenie "z plagátu". Teda červená farba karosérie, "emkové" doplnky a vrcholný šesťvalec pod kapotou.

BMW X4 disponuje výkonom 225 kW (306 k) a vrcholom krútiaceho momentu 400 Nm, ktorý je podľa tabuliek dostupný už od 1200 ot./min. Maximálna rýchlosť činí 247 km/h a stovku pokorí tento crossover za 5,5 s.

Musím otvorene priznať, že vyhlásenie o strhávaní pohľadov nie je vôbec nadnesené. Možno to je preto, že ide o úplnú novinku, alebo za to môže atraktívna farba, devätnásťpalcové kolesá či zvláštne proporcie, ale BMW X4 sa podľa reakcií okolia páči. Som si istý tým, že onedlho budeme toto auto stretávať v bežnej prevádzke veľmi často.

Nižšie klasicky nasledujú naše bezprostredné prvé dojmy. A ak máte otázku alebo tip, na čo by sme sa mali zamerať, sem s ním. Odpovede zaradíme do výsledného testu.

  • Toto auto som už šoféroval - taký bol môj absolútne prvý dojem po pár metroch za volantom. Univerzálnosť techniky a spracovanie interiéru dotiahli v BMW k "dokonalosti". Spoza volantu si nemôžete byť istí, v čom to vlastne sedíte.
  • Z diaľky nespoznáte, či ide o X4 alebo o novú X6. Tá síce zatiaľ po slovenských cestách nejazdí, ale až príde, budeme v tom mať pekný (povedané ľudovo) guláš.
  • Ak vás zaujíma, čo presne iného ponúka X4 v porovnaní napríklad s 3 GT, potom sme na tom rovnako. Podľa tabuliek je X4 kratšie a vyššie, inak si nemôžem pomôcť. Tie autá sú rovnaké.
  • Keď si sadnete za volant, máte pocit, že riadite naozaj veľké auto. Posed je vyšší, kapota vyzerá nafúknutá. Keď ale vystupujete, namiesto veľkého kroku daného veľkým a vysokým autom urobíte len malý krok a ste na ceste. Je to zvláštne. Podvozok X4 je veľmi nízky.
  • Vzadu je prekvapivo veľa miesta. Predovšetkým priestor pre hlavu som čakal výrazne menší. X4 zvládne aj vyššie postavy sediaci vzadu.
  • Výhľad cez zadné okno je výrazne horší než napríklad v menšom BMW 2. Šikmo vzad nevidíte nič.
  • Šesťvalec je mníchovská klasika. Solídny záťah, príjemný zvuk. V meste jazdí zhruba so spotrebou jedenásť litrov.
  • Devätnásťpalcové kolesá vyzerajú na aute ako malé, pohodlie nepridajú a na nerovnostiach radi odskakujú. Na kvalitnej ceste však X4 "valcuje".
  • Riadenie reaguje rýchlo a je veľmi strmé. Napriek tomu pôsobí umelo.
  • Jeden kamarát sa ma pýtal, či už som skúšal X4 mimo cestu. Tak sme sa zasmiali a vyrazili na okresky...

 

bmw_x5_24.jpgbmw_x5_25.jpgbmw_x5_22.jpgbmw_x5_01.jpgbmw_x5_02.jpgbmw_x5_03.jpg

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY