vytisknout velikost písma Práve testujeme: BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan

Funguje kúzlo modrobielej vrtule aj vtedy, keď plechy okolo neho majú formu kompaktného minivanu? Aby sme to zistili, postavili sme proti novému BMW 2 Active Tourer všestranne talentovaný Volkswagen Golf Sportsvan.
Práve testujeme: BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan
Zoznam kapitol
  1. Práve testujeme: BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan
  2. BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan: Fotogaléria

BMW v posledných rokoch skúša medze vernosti svojich fanúšikov na mnoho rôznych spôsobov, ale Active Tourer z dvojkovej rady je heretikom hneď dvojnásobným: historicky prvý model BMW s pohonom predných kolies a zároveň prvé MPV s modrobielou vrtuľou na kapote.

2_vs_sportsvan_01.JPG2_vs_sportsvan_02.JPG2_vs_sportsvan_03.JPG
Testujeme BMW 218d Active Tourer Sport a Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI Highline

Ak existuje automobilová kategória, ktorá priamo stelesňuje protiklad tradičných hodnôt BMW, musí to byť práve minivan: praktická krabica bez štipky sexappealu pre ľudí, ktorí v snahe byť rozumnými otcami a matkami rezignovali na radosti mladého života. (Prosíme majiteľa MPV z radov čitateľov, aby to nebrali príliš osobne: auto tejto kategórie vlastní aj autor článku.) Otázkou je, či DNA, zvuk - a tiež prémiová marža - značky BMW dokážu urobiť aj z minivanu naozajstného "bavoráka".

Aby sme zasadili vlastnosti BMW 2 Active Tourer do patričného kontextu, vybrali sme mu za súpera auto, ktoré považujeme za celkovo najvydarenejšie z priamych súperov: Volkswagen Golf Sportsvan. V minulom dvojteste na nás urobil veľký dojem svojou kombináciou praktickosti, priestrannosti, užívateľskej prívetivosti a skoro až zbytočne dobrého správania na ceste:

Vtedy sme ale testovali dve benzínové motorizácie Sportsvanu, zatiaľ čo dnes máme na stole kľúčiky od verzie 2.0 TDI 110 kW. Dvojlitrový diesel, dokonca s rovnakým nominálnym výkonom, totiž poháňa aj BMW. Základnú naftovou motorizáciou pre Active Tourer je síce trojvalec 1,5 l, ale testovanému prevedenie 218d vrčí pod kapotou štvorvalcový motor.

2_vs_sportsvan_12.JPG2_vs_sportsvan_11.JPG2_vs_sportsvan_20.JPGActive Tourer sa vnútri snaží vyzerať ako každé iné BMW, hlboká a vysoká palubná doska však prezrádza koncepciu s motorom vpredu naprieč; zadné sedadlá možno posúvať

S porovnaním sme ešte ani nezačali, ale BMW ukazuje svoje prémiové postavenie už pri letmom nahliadnutie do cenníka: s cenou 26 930 Sk je 218d Active Tourer je o 5 tisíc eur drahšie ako Golf Sportsvan 2.0 TDI Highline. My testujeme drahší model Sport, ktorý začína dokonca na 30 tisícoch eur.

Preto nás bude veľmi zaujímať, či mníchovské MPV dokáže svojim správaním na ceste obhájiť vyššiu cenu a príslušnosť ku klanu BMW. Dôkladne sa ale zameriame aj na každodennú praktickosť a najmä priestrannosť aj variabilitu interiéru. To sú predsa hlavné dôvody, prečo zákazníci siahajú po kompaktnom minivane.

2_vs_sportsvan_09.JPG2_vs_sportsvan_08.JPG2_vs_sportsvan_22.JPGInteriér Sportsvanu je v porovnaní s BMW strohý, pôsobí však vzdušnejšie a subjektívne tiež priestrannejším dojmom. Uvidíme, čo ukážu čísla.

Nezabudnite - ak vás zaujíma niečo konkrétne, máte ideálnu príležitosť opýtať sa nás. Autá s nami budú až do pondelka. Svoje otázky píšte do komentárov. Ak to bude v našich možnostiach, zodpovieme ich priamo v teste.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY