vytisknout velikost písma Práve testujeme: BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan

Funguje kúzlo modrobielej vrtule aj vtedy, keď plechy okolo neho majú formu kompaktného minivanu? Aby sme to zistili, postavili sme proti novému BMW 2 Active Tourer všestranne talentovaný Volkswagen Golf Sportsvan.
Práve testujeme: BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan
Zoznam kapitol
  1. Práve testujeme: BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan
  2. BMW 2 Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan: Fotogaléria

BMW v posledných rokoch skúša medze vernosti svojich fanúšikov na mnoho rôznych spôsobov, ale Active Tourer z dvojkovej rady je heretikom hneď dvojnásobným: historicky prvý model BMW s pohonom predných kolies a zároveň prvé MPV s modrobielou vrtuľou na kapote.

2_vs_sportsvan_01.JPG2_vs_sportsvan_02.JPG2_vs_sportsvan_03.JPG
Testujeme BMW 218d Active Tourer Sport a Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI Highline

Ak existuje automobilová kategória, ktorá priamo stelesňuje protiklad tradičných hodnôt BMW, musí to byť práve minivan: praktická krabica bez štipky sexappealu pre ľudí, ktorí v snahe byť rozumnými otcami a matkami rezignovali na radosti mladého života. (Prosíme majiteľa MPV z radov čitateľov, aby to nebrali príliš osobne: auto tejto kategórie vlastní aj autor článku.) Otázkou je, či DNA, zvuk - a tiež prémiová marža - značky BMW dokážu urobiť aj z minivanu naozajstného "bavoráka".

Aby sme zasadili vlastnosti BMW 2 Active Tourer do patričného kontextu, vybrali sme mu za súpera auto, ktoré považujeme za celkovo najvydarenejšie z priamych súperov: Volkswagen Golf Sportsvan. V minulom dvojteste na nás urobil veľký dojem svojou kombináciou praktickosti, priestrannosti, užívateľskej prívetivosti a skoro až zbytočne dobrého správania na ceste:

Vtedy sme ale testovali dve benzínové motorizácie Sportsvanu, zatiaľ čo dnes máme na stole kľúčiky od verzie 2.0 TDI 110 kW. Dvojlitrový diesel, dokonca s rovnakým nominálnym výkonom, totiž poháňa aj BMW. Základnú naftovou motorizáciou pre Active Tourer je síce trojvalec 1,5 l, ale testovanému prevedenie 218d vrčí pod kapotou štvorvalcový motor.

2_vs_sportsvan_12.JPG2_vs_sportsvan_11.JPG2_vs_sportsvan_20.JPGActive Tourer sa vnútri snaží vyzerať ako každé iné BMW, hlboká a vysoká palubná doska však prezrádza koncepciu s motorom vpredu naprieč; zadné sedadlá možno posúvať

S porovnaním sme ešte ani nezačali, ale BMW ukazuje svoje prémiové postavenie už pri letmom nahliadnutie do cenníka: s cenou 26 930 Sk je 218d Active Tourer je o 5 tisíc eur drahšie ako Golf Sportsvan 2.0 TDI Highline. My testujeme drahší model Sport, ktorý začína dokonca na 30 tisícoch eur.

Preto nás bude veľmi zaujímať, či mníchovské MPV dokáže svojim správaním na ceste obhájiť vyššiu cenu a príslušnosť ku klanu BMW. Dôkladne sa ale zameriame aj na každodennú praktickosť a najmä priestrannosť aj variabilitu interiéru. To sú predsa hlavné dôvody, prečo zákazníci siahajú po kompaktnom minivane.

2_vs_sportsvan_09.JPG2_vs_sportsvan_08.JPG2_vs_sportsvan_22.JPGInteriér Sportsvanu je v porovnaní s BMW strohý, pôsobí však vzdušnejšie a subjektívne tiež priestrannejším dojmom. Uvidíme, čo ukážu čísla.

Nezabudnite - ak vás zaujíma niečo konkrétne, máte ideálnu príležitosť opýtať sa nás. Autá s nami budú až do pondelka. Svoje otázky píšte do komentárov. Ak to bude v našich možnostiach, zodpovieme ich priamo v teste.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY