vytisknout velikost písma Práve testujeme: Audi TT Coupé 2.0 TFSI quattro

Tento týždeň jazdíme s treťou generáciou malého športového kupé z Ingolstadtu. Opýtajte sa nás na čokoľvek, čo vás v súvislosti s novým Audi TT zaujíma.
Práve testujeme: Audi TT Coupé 2.0 TFSI quattro
Zoznam kapitol
  1. Práve testujeme: Audi TT 2.0 TFSI quattro
  2. Audi TT 2.0 TFSI quattro: Fotogaléria

Prvá generácia Audi TT spôsobila rozruch hneď na dvakrát: prvýkrát svojim "Bauhaus" vzhľadom, ktorý sa natrvalo zapísal do učebníc nielen automobilového dizajnu; a druhýkrát ostrými jazdnými vlastnosťami, ktoré niekoľko zákazníkov zaskočili natoľko, že výrobca musel náhlivo vykonávať úpravy aerodynamiky i naladenie podvozka. Tým síce odstránil pretáčavosť pri ubratí plynu vo vysokej rýchlosti, ale spolu s ním aj značnú časť hravosti, ktorú toto malé kupé pôvodne dostalo do vienka.

Audi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 114.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 113.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 118.jpg
Audi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 116.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 115.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 121.jpgVzhľad nového TT oživujú aj detaily ako štylizované viečko nádrže, príplatkové LED svetlomety (1 249 eur) alebo výsuvný zadný spojler

V novej, tretej generácii by sa TT teoreticky mohlo zase stať vodičským nástrojom. Je o niečo menšie, o niečo ľahšie a hlavne - prichádza v čase, kedy značka posiela do sveta vodičsky veľmi atraktívne autá.

Ostatne nové Audi TT preberá mnohé podstatné technické jednotky z modelu S3, s ktorým nám naozaj nevadilo jazdiť. Dokonca sme ho postavili proti dvom generáciám Subaru WRX STi a bol to oveľa vyrovnanejší súboj, než by sme sa pred niekoľkými rokmi odvážili len pomyslieť.

Audi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 123.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 124.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 122.jpg
Palubná doska nemá tradičný stredový panel; zadné sedačky sú sklopné

Ako je naším zvykom, prinášame niekoľko prvých dojmov zo zoznamovania s novým Audi TT. Testujeme motorizáciu 2.0 TFSI s pohonom všetkých kolies:

  • Vyzerá skvele! Kontrast oblých obrysov s ostrými líniami vytvára dramatickú show
  • Dizajnéri zachovali štýlové viečko nádrže. Pod ním sa tentokrát schováva praktické bezzátkové hrdlo, ako mávajú napríklad Fordy alebo Renaulty
  • Naozaj pôsobivý je interiér. Umiestnenie ovládania klimatizácie priamo do ventilačných otvorov je vtipné a funkčné
  • Zato nová koncepcia prístrojového štítu nás zatiaľ veľmi nenadchla. Iste, zlúčenie tradičnej prístrojovky s displejom infotainmentu na jedno miesto je novátorské a zaujímavé, prehľadnosť tým však značne utrpela
  • Na rýchlomer a otáčkomer ostali len malé plôšky v rohoch digitálneho panela. Ako možno aspoň otáčkomer prepnúť na väčšie zobrazenie s podrobnejšie stupnicou, sme zatiaľ nevypátrali. A snažili sme sa
  • Známy motor 2.0 TFSI, ktorý poháňa väčšinu ostrých hatchbackov koncernu VW vr. Octavie RS, je tu naladený na 169 kW, teda rovnako ako v Golfe GTI s Performance Packom. To nie je v dnešnej dobe bohviečo, ale TT s tymto stádom upaľujú nejako podozrivo dobre!
  • A parádne u toho chrapčia. Nepochybujeme, že hrdelný zvuk pri akcelerácii vzniká umelo, pôsobí však oveľa presvedčivejšie než bručanie generátora v Golfe GTI, Leone Cupra aj Octavii RS
  • Naše TT nemá adaptívne tlmiče a komfort odpruženia v mestských rýchlostiach je dosť neslávny
  • Zato má systém Audi Connect, ktorý umožňuje vyhľadávať priamo v palubnom systéme napríklad najbližšie parkovisko alebo čerpaciu stanicu. Z českého Berouna, kde sme auto fotili, by nás systém ale hnal na benzín až do Hořovic a parkovisko neukázal pre istotu žiadne - hoci sme zrovna na jednom verejnom stáli
  • Poriadna jazda na našich obľúbených cestách nás ešte len čaká, ale TT sa zatiaľ rysuje celkom sľubne. Prejavuje sa ako typická "Haldexová" štvorkolka, ale s výhodou nižšieho ťažiska a kratšieho rázvoru ako v Golfe R alebo S3
  • Možno je to tým, že sme so žiadnym TT dlho nešli, ale prekvapilo nás, že má sklopné zadné sedadlá. Cez víkend by sme teda mohli vyraziť na predvianočný nákup do švédskeho obchodu s naplocho baleným nábytkom. Niečo nám ale hovorí, že vyrazíme skôr niekam inde...
Audi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 131.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 128.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 127.jpgVšetky funkcie infotainmentu vrátane navigácie sú integrované do digitálneho prístrojového štítu; horná plošinka otočného ovládača slúži ako touchpad pre písanie znakov (meno volaného, cieľ cesty) prstom

Nezabudnite - rovnako ako vždy budeme radi, keď sa nás spýtate na konkrétne veci, ktoré vás na novom Audi TT zaujímajú. Ak to bude v našich možnostiach, otázky zodpovieme v rámci redakčného testu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY