vytisknout velikost písma Práve testujeme: Audi TT Coupé 2.0 TFSI quattro

Tento týždeň jazdíme s treťou generáciou malého športového kupé z Ingolstadtu. Opýtajte sa nás na čokoľvek, čo vás v súvislosti s novým Audi TT zaujíma.
Práve testujeme: Audi TT Coupé 2.0 TFSI quattro
Zoznam kapitol
  1. Práve testujeme: Audi TT 2.0 TFSI quattro
  2. Audi TT 2.0 TFSI quattro: Fotogaléria

Prvá generácia Audi TT spôsobila rozruch hneď na dvakrát: prvýkrát svojim "Bauhaus" vzhľadom, ktorý sa natrvalo zapísal do učebníc nielen automobilového dizajnu; a druhýkrát ostrými jazdnými vlastnosťami, ktoré niekoľko zákazníkov zaskočili natoľko, že výrobca musel náhlivo vykonávať úpravy aerodynamiky i naladenie podvozka. Tým síce odstránil pretáčavosť pri ubratí plynu vo vysokej rýchlosti, ale spolu s ním aj značnú časť hravosti, ktorú toto malé kupé pôvodne dostalo do vienka.

Audi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 114.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 113.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 118.jpg
Audi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 116.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 115.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 121.jpgVzhľad nového TT oživujú aj detaily ako štylizované viečko nádrže, príplatkové LED svetlomety (1 249 eur) alebo výsuvný zadný spojler

V novej, tretej generácii by sa TT teoreticky mohlo zase stať vodičským nástrojom. Je o niečo menšie, o niečo ľahšie a hlavne - prichádza v čase, kedy značka posiela do sveta vodičsky veľmi atraktívne autá.

Ostatne nové Audi TT preberá mnohé podstatné technické jednotky z modelu S3, s ktorým nám naozaj nevadilo jazdiť. Dokonca sme ho postavili proti dvom generáciám Subaru WRX STi a bol to oveľa vyrovnanejší súboj, než by sme sa pred niekoľkými rokmi odvážili len pomyslieť.

Audi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 123.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 124.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 122.jpg
Palubná doska nemá tradičný stredový panel; zadné sedačky sú sklopné

Ako je naším zvykom, prinášame niekoľko prvých dojmov zo zoznamovania s novým Audi TT. Testujeme motorizáciu 2.0 TFSI s pohonom všetkých kolies:

  • Vyzerá skvele! Kontrast oblých obrysov s ostrými líniami vytvára dramatickú show
  • Dizajnéri zachovali štýlové viečko nádrže. Pod ním sa tentokrát schováva praktické bezzátkové hrdlo, ako mávajú napríklad Fordy alebo Renaulty
  • Naozaj pôsobivý je interiér. Umiestnenie ovládania klimatizácie priamo do ventilačných otvorov je vtipné a funkčné
  • Zato nová koncepcia prístrojového štítu nás zatiaľ veľmi nenadchla. Iste, zlúčenie tradičnej prístrojovky s displejom infotainmentu na jedno miesto je novátorské a zaujímavé, prehľadnosť tým však značne utrpela
  • Na rýchlomer a otáčkomer ostali len malé plôšky v rohoch digitálneho panela. Ako možno aspoň otáčkomer prepnúť na väčšie zobrazenie s podrobnejšie stupnicou, sme zatiaľ nevypátrali. A snažili sme sa
  • Známy motor 2.0 TFSI, ktorý poháňa väčšinu ostrých hatchbackov koncernu VW vr. Octavie RS, je tu naladený na 169 kW, teda rovnako ako v Golfe GTI s Performance Packom. To nie je v dnešnej dobe bohviečo, ale TT s tymto stádom upaľujú nejako podozrivo dobre!
  • A parádne u toho chrapčia. Nepochybujeme, že hrdelný zvuk pri akcelerácii vzniká umelo, pôsobí však oveľa presvedčivejšie než bručanie generátora v Golfe GTI, Leone Cupra aj Octavii RS
  • Naše TT nemá adaptívne tlmiče a komfort odpruženia v mestských rýchlostiach je dosť neslávny
  • Zato má systém Audi Connect, ktorý umožňuje vyhľadávať priamo v palubnom systéme napríklad najbližšie parkovisko alebo čerpaciu stanicu. Z českého Berouna, kde sme auto fotili, by nás systém ale hnal na benzín až do Hořovic a parkovisko neukázal pre istotu žiadne - hoci sme zrovna na jednom verejnom stáli
  • Poriadna jazda na našich obľúbených cestách nás ešte len čaká, ale TT sa zatiaľ rysuje celkom sľubne. Prejavuje sa ako typická "Haldexová" štvorkolka, ale s výhodou nižšieho ťažiska a kratšieho rázvoru ako v Golfe R alebo S3
  • Možno je to tým, že sme so žiadnym TT dlho nešli, ale prekvapilo nás, že má sklopné zadné sedadlá. Cez víkend by sme teda mohli vyraziť na predvianočný nákup do švédskeho obchodu s naplocho baleným nábytkom. Niečo nám ale hovorí, že vyrazíme skôr niekam inde...
Audi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 131.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 128.jpgAudi TT 2.0 TFSI quattro v testu AutoRevue.cz 127.jpgVšetky funkcie infotainmentu vrátane navigácie sú integrované do digitálneho prístrojového štítu; horná plošinka otočného ovládača slúži ako touchpad pre písanie znakov (meno volaného, cieľ cesty) prstom

Nezabudnite - rovnako ako vždy budeme radi, keď sa nás spýtate na konkrétne veci, ktoré vás na novom Audi TT zaujímajú. Ak to bude v našich možnostiach, otázky zodpovieme v rámci redakčného testu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY