vytisknout velikost písma Pozrite sa, prečo nie je dobré voziť lyžiarske vybavenie vo vnútri auta

Pozrite sa, prečo nie je dobré voziť lyžiarske vybavenie vo vnútri auta

Nemecký ADAC neúnavne pokračuje v sérii netradičných crash testov, prostredníctvom ktorých upozorňuje na špecifické "sezónne" riziká.

Po nedávnom videu s vianočným stromčekom a teste strešných boxov tu dnes máme ďalšiu zimné tému: prevoz lyžiarskeho vybavenia v aute.

Pri prvej bariérovej skúške položili technici nemeckého autoklubu lyže na sklopené zadné sedadlo. Do kufra naskladali mohutné lyžiarske topánky a niekoľko tašiek. Potom vyslali auto proti bariére rýchlosťou 50 km/h.

Výsledok tušíte. Lyže sa zozadu zaborili do predných operadiel, topánky leteli interiérom ako delové gule, než im dráhu skrížili hlavy testovacích figurín. Pre živého človeka by takáto nehoda mohla byť fatálna.

ADAC odporúča vodičom upevniť lyže pomocou popruhov, ktoré je možné prevliecť okami v batožinovom priestore. Bezpečné miesto pre lyžiarske topánky je na podlahe za prednými operadlami. Uviazať by sa podľa ADACu mali aj veľké tašky v kufri.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY