vytisknout velikost písma Pozrite sa, prečo nie je dobré voziť lyžiarske vybavenie vo vnútri auta

Pozrite sa, prečo nie je dobré voziť lyžiarske vybavenie vo vnútri auta

Nemecký ADAC neúnavne pokračuje v sérii netradičných crash testov, prostredníctvom ktorých upozorňuje na špecifické "sezónne" riziká.

Po nedávnom videu s vianočným stromčekom a teste strešných boxov tu dnes máme ďalšiu zimné tému: prevoz lyžiarskeho vybavenia v aute.

Pri prvej bariérovej skúške položili technici nemeckého autoklubu lyže na sklopené zadné sedadlo. Do kufra naskladali mohutné lyžiarske topánky a niekoľko tašiek. Potom vyslali auto proti bariére rýchlosťou 50 km/h.

Výsledok tušíte. Lyže sa zozadu zaborili do predných operadiel, topánky leteli interiérom ako delové gule, než im dráhu skrížili hlavy testovacích figurín. Pre živého človeka by takáto nehoda mohla byť fatálna.

ADAC odporúča vodičom upevniť lyže pomocou popruhov, ktoré je možné prevliecť okami v batožinovom priestore. Bezpečné miesto pre lyžiarske topánky je na podlahe za prednými operadlami. Uviazať by sa podľa ADACu mali aj veľké tašky v kufri.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY