vytisknout velikost písma Pozrite sa, prečo nie je dobré voziť lyžiarske vybavenie vo vnútri auta

Pozrite sa, prečo nie je dobré voziť lyžiarske vybavenie vo vnútri auta

Nemecký ADAC neúnavne pokračuje v sérii netradičných crash testov, prostredníctvom ktorých upozorňuje na špecifické "sezónne" riziká.

Po nedávnom videu s vianočným stromčekom a teste strešných boxov tu dnes máme ďalšiu zimné tému: prevoz lyžiarskeho vybavenia v aute.

Pri prvej bariérovej skúške položili technici nemeckého autoklubu lyže na sklopené zadné sedadlo. Do kufra naskladali mohutné lyžiarske topánky a niekoľko tašiek. Potom vyslali auto proti bariére rýchlosťou 50 km/h.

Výsledok tušíte. Lyže sa zozadu zaborili do predných operadiel, topánky leteli interiérom ako delové gule, než im dráhu skrížili hlavy testovacích figurín. Pre živého človeka by takáto nehoda mohla byť fatálna.

ADAC odporúča vodičom upevniť lyže pomocou popruhov, ktoré je možné prevliecť okami v batožinovom priestore. Bezpečné miesto pre lyžiarske topánky je na podlahe za prednými operadlami. Uviazať by sa podľa ADACu mali aj veľké tašky v kufri.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY