vytisknout velikost písma Pozrite sa, prečo nie je dobré voziť lyžiarske vybavenie vo vnútri auta

Pozrite sa, prečo nie je dobré voziť lyžiarske vybavenie vo vnútri auta

Nemecký ADAC neúnavne pokračuje v sérii netradičných crash testov, prostredníctvom ktorých upozorňuje na špecifické "sezónne" riziká.

Po nedávnom videu s vianočným stromčekom a teste strešných boxov tu dnes máme ďalšiu zimné tému: prevoz lyžiarskeho vybavenia v aute.

Pri prvej bariérovej skúške položili technici nemeckého autoklubu lyže na sklopené zadné sedadlo. Do kufra naskladali mohutné lyžiarske topánky a niekoľko tašiek. Potom vyslali auto proti bariére rýchlosťou 50 km/h.

Výsledok tušíte. Lyže sa zozadu zaborili do predných operadiel, topánky leteli interiérom ako delové gule, než im dráhu skrížili hlavy testovacích figurín. Pre živého človeka by takáto nehoda mohla byť fatálna.

ADAC odporúča vodičom upevniť lyže pomocou popruhov, ktoré je možné prevliecť okami v batožinovom priestore. Bezpečné miesto pre lyžiarske topánky je na podlahe za prednými operadlami. Uviazať by sa podľa ADACu mali aj veľké tašky v kufri.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY