vytisknout velikost písma Pozrite sa, o koľko je Formula 1 rýchlejšia než rýchle autá

Pozrite sa, o koľko je Formula 1 rýchlejšia než rýchle autá

Formula 1 nie je nazývaná kráľovnou motoristického športu pre nič za nič. Nevyniká maximálnymi dosahovanými rýchlosťami a dokonca ani zrýchlením, ale z hľadiska časov na kolo hrá svoju vlastnú ligu. Problém je, že to nie je veľmi vidieť - na televíznej obrazovke a dokonca naživo formula nevyzera tak rýchla, ako naozaj je.

V austrálskom Melbourne preto postavili monopost Red Bull F1 proti závodnému vozidlu tamojšieho šampionátu V8 Supercar a cestnému Mercedesu C 63 AMG kupé.

Podobnú show sme videli už niekoľkokrát, kedysi dávno dokonca aj na brnenskom okruhu. To jej ale neuberá na atraktivite. Výsledok samozrejme tušíte a priebeh tu popisovať nebudeme, uvidíte ho na videu. Ak chcete vidieť samotný závod, posuňte video na 5:33.

Nuda? Dobre, v tom prípade sa ešte pozrite na videozostrih dramatických okamihov z dávnej i nedávnej minulosti F1. Ten vás už určite nudiť nebude:

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY