vytisknout velikost písma Pozrite sa, o koľko je Formula 1 rýchlejšia než rýchle autá

Pozrite sa, o koľko je Formula 1 rýchlejšia než rýchle autá

Formula 1 nie je nazývaná kráľovnou motoristického športu pre nič za nič. Nevyniká maximálnymi dosahovanými rýchlosťami a dokonca ani zrýchlením, ale z hľadiska časov na kolo hrá svoju vlastnú ligu. Problém je, že to nie je veľmi vidieť - na televíznej obrazovke a dokonca naživo formula nevyzera tak rýchla, ako naozaj je.

V austrálskom Melbourne preto postavili monopost Red Bull F1 proti závodnému vozidlu tamojšieho šampionátu V8 Supercar a cestnému Mercedesu C 63 AMG kupé.

Podobnú show sme videli už niekoľkokrát, kedysi dávno dokonca aj na brnenskom okruhu. To jej ale neuberá na atraktivite. Výsledok samozrejme tušíte a priebeh tu popisovať nebudeme, uvidíte ho na videu. Ak chcete vidieť samotný závod, posuňte video na 5:33.

Nuda? Dobre, v tom prípade sa ešte pozrite na videozostrih dramatických okamihov z dávnej i nedávnej minulosti F1. Ten vás už určite nudiť nebude:

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY