vytisknout velikost písma Pozrite sa na postupnú demontáž boxera 3,2 l z Porsche Carrera

Pozrite sa na postupnú demontáž boxera 3,2 l z Porsche Carrera

Plochý šesťvalec s objemom 3,2 l uviedlo Porsche v novej verzii už vtedy ikonické deväťstojedenástky. Porsche 911 3.2 Carrera malo o dva decilitre vyšší zdvihový objem než predchádzajúci boxer, kompresný pomer zvýšený z 9,8 na 10,3:1, nové sanie aj výfuk a zdvih zväčšený na 74,4 mm. Vŕtanie zostalo na hodnote 95 mm. Porsche vtedy uvádzalo, že motor 3.2 je z 80 percent nový.

Výkon 231 koní stačil vtedajšej deväťstojedenástke ku zrýchleniu na 100 km/h za 5,4 s a najvyššia rýchlosť dosahovala 242 km/h.

V tomto krátkom, ale fascinujúcom videu uvidíte postupné odstrojenie motora a jeho demontáž na jednotlivé diely.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

včera | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY