vytisknout velikost písma Pozrite sa na postupnú demontáž boxera 3,2 l z Porsche Carrera

Pozrite sa na postupnú demontáž boxera 3,2 l z Porsche Carrera

Plochý šesťvalec s objemom 3,2 l uviedlo Porsche v novej verzii už vtedy ikonické deväťstojedenástky. Porsche 911 3.2 Carrera malo o dva decilitre vyšší zdvihový objem než predchádzajúci boxer, kompresný pomer zvýšený z 9,8 na 10,3:1, nové sanie aj výfuk a zdvih zväčšený na 74,4 mm. Vŕtanie zostalo na hodnote 95 mm. Porsche vtedy uvádzalo, že motor 3.2 je z 80 percent nový.

Výkon 231 koní stačil vtedajšej deväťstojedenástke ku zrýchleniu na 100 km/h za 5,4 s a najvyššia rýchlosť dosahovala 242 km/h.

V tomto krátkom, ale fascinujúcom videu uvidíte postupné odstrojenie motora a jeho demontáž na jednotlivé diely.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY