vytisknout velikost písma Pozrite sa na Bentley R-Type Continental, najrýchlejšie auto na svete

Keď ste potrebovali najrýchlejšie auto pre štyroch cestujúcich, nič lepšie ako Bentley R-Type Continental ste v roku 1952 nemali šancu zohnať.
Pozrite sa na Bentley R-Type Continental, najrýchlejšie auto na svete
Zoznam kapitol
  1. Bentley R-Type Continental
  2. Fotogaléria: Bentley R-Type Continental

Dynamické parametre aktuálnych modelov Bentley Continental asi nikoho príliš nezaskočia. Dnes sa berie výkon cez 600 koní a maximálna rýchlosť cez 300 km/h ako samozrejmosť. Pritom ešte nedávno to boli čísla z ríše snov. Dnes vám ich ponúkne kdejaký rýchlejší sedan alebo luxusné kupé. Pritom o výnimočné autá nebola v Bentley núdza nikdy.

bentley (4).jpgbentley (5).jpgbentley (12).jpg
Bentley R-Type Continental robil už v roku 1952 česť svojmu menu. Bolo to najrýchlejšie štvormiestne auto na svete, keď vďaka radovému šesťvlacu 4,6 l zvládlo rýchlosť 193 km/h

Model Bentley R-Type Continental bolo aerodynamické kupé, ktoré prišlo v roku 1952. Za vývojom šasi stála spoločnosť Rolls-Royce, karosériu navrhla karosáreň Mulliner. Tá totiž poznala nové technologické postupy spracovania kovov a vďaka tomu bolo možné postaviť na svoju dobu pomerne ľahké auto s pevnejšou karosériou. Continental vážil len 1700 kg, čo kládlo menšie nároky na pneumatiky a auto mohlo jazdiť rýchlejšie.

Na rozdiel od bežných modelov Bentley R-Type dostalo kupé Continental radový šesťvalec 4,6 l s novými karburátormi, saním a výfukom. Vďaka tomu bolo možné zvýšiť kompresiu z 6,75:1 na 7,25:1 pri použití štandardného paliva. Z pôvodných 130 koní vzrástol výkon na približne 145 koní. Predĺžil sa aj stály prevod, automatický sýtič sa dodával na zvláštne prianie. Bohatosť zmesi si inak šofér nastavoval sám páčkou na volante.

Výsledkom motorových úprav a predovšetkým vďaka aerodynamickej karosérii dosiahlo kupé Bentley R-Type Continental na maximálnu rýchlosť 120 míľ za hodinu (193 km/h), čo bola v roku 1952 rekordná hodnota pre štvormiestne auto. Celkovo bolo vyrobených 208 Continental a z toho len 43 vzniklo s volantom vľavo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Test motocykla BMW S 1000 XR: Superbike na chodúľoch

Keď sa pozriete, čo a za koľko ponúka konkurencia, napríklad tá z Bologne, nie je celková cena za plne vybavené BMW S 1000 XR nijako prehnaná. Faktom ale zostáva, že tento neobvyklý adventure bike nie je pre každého.

dnes | Dalibor Žák
Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY