vytisknout velikost písma Pozrite sa na Bentley R-Type Continental, najrýchlejšie auto na svete

Keď ste potrebovali najrýchlejšie auto pre štyroch cestujúcich, nič lepšie ako Bentley R-Type Continental ste v roku 1952 nemali šancu zohnať.
Pozrite sa na Bentley R-Type Continental, najrýchlejšie auto na svete
Zoznam kapitol
  1. Bentley R-Type Continental
  2. Fotogaléria: Bentley R-Type Continental

Dynamické parametre aktuálnych modelov Bentley Continental asi nikoho príliš nezaskočia. Dnes sa berie výkon cez 600 koní a maximálna rýchlosť cez 300 km/h ako samozrejmosť. Pritom ešte nedávno to boli čísla z ríše snov. Dnes vám ich ponúkne kdejaký rýchlejší sedan alebo luxusné kupé. Pritom o výnimočné autá nebola v Bentley núdza nikdy.

bentley (4).jpgbentley (5).jpgbentley (12).jpg
Bentley R-Type Continental robil už v roku 1952 česť svojmu menu. Bolo to najrýchlejšie štvormiestne auto na svete, keď vďaka radovému šesťvlacu 4,6 l zvládlo rýchlosť 193 km/h

Model Bentley R-Type Continental bolo aerodynamické kupé, ktoré prišlo v roku 1952. Za vývojom šasi stála spoločnosť Rolls-Royce, karosériu navrhla karosáreň Mulliner. Tá totiž poznala nové technologické postupy spracovania kovov a vďaka tomu bolo možné postaviť na svoju dobu pomerne ľahké auto s pevnejšou karosériou. Continental vážil len 1700 kg, čo kládlo menšie nároky na pneumatiky a auto mohlo jazdiť rýchlejšie.

Na rozdiel od bežných modelov Bentley R-Type dostalo kupé Continental radový šesťvalec 4,6 l s novými karburátormi, saním a výfukom. Vďaka tomu bolo možné zvýšiť kompresiu z 6,75:1 na 7,25:1 pri použití štandardného paliva. Z pôvodných 130 koní vzrástol výkon na približne 145 koní. Predĺžil sa aj stály prevod, automatický sýtič sa dodával na zvláštne prianie. Bohatosť zmesi si inak šofér nastavoval sám páčkou na volante.

Výsledkom motorových úprav a predovšetkým vďaka aerodynamickej karosérii dosiahlo kupé Bentley R-Type Continental na maximálnu rýchlosť 120 míľ za hodinu (193 km/h), čo bola v roku 1952 rekordná hodnota pre štvormiestne auto. Celkovo bolo vyrobených 208 Continental a z toho len 43 vzniklo s volantom vľavo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY