vytisknout velikost písma Pozrite sa na Bentley R-Type Continental, najrýchlejšie auto na svete

Keď ste potrebovali najrýchlejšie auto pre štyroch cestujúcich, nič lepšie ako Bentley R-Type Continental ste v roku 1952 nemali šancu zohnať.
Pozrite sa na Bentley R-Type Continental, najrýchlejšie auto na svete
Zoznam kapitol
  1. Bentley R-Type Continental
  2. Fotogaléria: Bentley R-Type Continental

Dynamické parametre aktuálnych modelov Bentley Continental asi nikoho príliš nezaskočia. Dnes sa berie výkon cez 600 koní a maximálna rýchlosť cez 300 km/h ako samozrejmosť. Pritom ešte nedávno to boli čísla z ríše snov. Dnes vám ich ponúkne kdejaký rýchlejší sedan alebo luxusné kupé. Pritom o výnimočné autá nebola v Bentley núdza nikdy.

bentley (4).jpgbentley (5).jpgbentley (12).jpg
Bentley R-Type Continental robil už v roku 1952 česť svojmu menu. Bolo to najrýchlejšie štvormiestne auto na svete, keď vďaka radovému šesťvlacu 4,6 l zvládlo rýchlosť 193 km/h

Model Bentley R-Type Continental bolo aerodynamické kupé, ktoré prišlo v roku 1952. Za vývojom šasi stála spoločnosť Rolls-Royce, karosériu navrhla karosáreň Mulliner. Tá totiž poznala nové technologické postupy spracovania kovov a vďaka tomu bolo možné postaviť na svoju dobu pomerne ľahké auto s pevnejšou karosériou. Continental vážil len 1700 kg, čo kládlo menšie nároky na pneumatiky a auto mohlo jazdiť rýchlejšie.

Na rozdiel od bežných modelov Bentley R-Type dostalo kupé Continental radový šesťvalec 4,6 l s novými karburátormi, saním a výfukom. Vďaka tomu bolo možné zvýšiť kompresiu z 6,75:1 na 7,25:1 pri použití štandardného paliva. Z pôvodných 130 koní vzrástol výkon na približne 145 koní. Predĺžil sa aj stály prevod, automatický sýtič sa dodával na zvláštne prianie. Bohatosť zmesi si inak šofér nastavoval sám páčkou na volante.

Výsledkom motorových úprav a predovšetkým vďaka aerodynamickej karosérii dosiahlo kupé Bentley R-Type Continental na maximálnu rýchlosť 120 míľ za hodinu (193 km/h), čo bola v roku 1952 rekordná hodnota pre štvormiestne auto. Celkovo bolo vyrobených 208 Continental a z toho len 43 vzniklo s volantom vľavo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY