vytisknout velikost písma Pozrite sa na Bentley R-Type Continental, najrýchlejšie auto na svete

Keď ste potrebovali najrýchlejšie auto pre štyroch cestujúcich, nič lepšie ako Bentley R-Type Continental ste v roku 1952 nemali šancu zohnať.
Pozrite sa na Bentley R-Type Continental, najrýchlejšie auto na svete
Zoznam kapitol
  1. Bentley R-Type Continental
  2. Fotogaléria: Bentley R-Type Continental

Dynamické parametre aktuálnych modelov Bentley Continental asi nikoho príliš nezaskočia. Dnes sa berie výkon cez 600 koní a maximálna rýchlosť cez 300 km/h ako samozrejmosť. Pritom ešte nedávno to boli čísla z ríše snov. Dnes vám ich ponúkne kdejaký rýchlejší sedan alebo luxusné kupé. Pritom o výnimočné autá nebola v Bentley núdza nikdy.

bentley (4).jpgbentley (5).jpgbentley (12).jpg
Bentley R-Type Continental robil už v roku 1952 česť svojmu menu. Bolo to najrýchlejšie štvormiestne auto na svete, keď vďaka radovému šesťvlacu 4,6 l zvládlo rýchlosť 193 km/h

Model Bentley R-Type Continental bolo aerodynamické kupé, ktoré prišlo v roku 1952. Za vývojom šasi stála spoločnosť Rolls-Royce, karosériu navrhla karosáreň Mulliner. Tá totiž poznala nové technologické postupy spracovania kovov a vďaka tomu bolo možné postaviť na svoju dobu pomerne ľahké auto s pevnejšou karosériou. Continental vážil len 1700 kg, čo kládlo menšie nároky na pneumatiky a auto mohlo jazdiť rýchlejšie.

Na rozdiel od bežných modelov Bentley R-Type dostalo kupé Continental radový šesťvalec 4,6 l s novými karburátormi, saním a výfukom. Vďaka tomu bolo možné zvýšiť kompresiu z 6,75:1 na 7,25:1 pri použití štandardného paliva. Z pôvodných 130 koní vzrástol výkon na približne 145 koní. Predĺžil sa aj stály prevod, automatický sýtič sa dodával na zvláštne prianie. Bohatosť zmesi si inak šofér nastavoval sám páčkou na volante.

Výsledkom motorových úprav a predovšetkým vďaka aerodynamickej karosérii dosiahlo kupé Bentley R-Type Continental na maximálnu rýchlosť 120 míľ za hodinu (193 km/h), čo bola v roku 1952 rekordná hodnota pre štvormiestne auto. Celkovo bolo vyrobených 208 Continental a z toho len 43 vzniklo s volantom vľavo.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY