vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako vyzerá motor Audi TT po 135 000 km bez výmeny oleja

Pozrite sa, ako vyzerá motor Audi TT po 135 000 km bez výmeny oleja

Každý majiteľ vozidla s klasickým spaľovacím motorom vie, že olej sa musí meniť. Niekto vykonáva výmeny veľmi často, napríklad každých 10 000 km, iný predlžuje interval napríklad na 30 000 km. Ale spravidla každý rozumný človek olej aspon raz za čas vymení.

Nie ako majiteľ Audi TT s šesťvalcom 3,2 l, ktorý olej v motore nevymenil ani raz a na jednu olejovú náplň najazdil šokujúcich 135 000 km. Fascinujúca je jedna vec. Motor v Audi TT stále bežal, aspoň sa to teda píše vo vlákne na fóre Reddit.com, kde sa správa objavila.

No aj tak bude motor potrebovať generálnu opravu, ktorá bude stáť stovky eur. Tu vidíte, že výmena oleja by sa rozhodne nemala podceňovať ani u veľkoobjemových atmosférických motorov, nieto pri moderných downsizovaných preplňovaných jednotkách alebo namáhaných dieseloch.

1465338891581159087.jpg196791996798602086.jpg20435661381938654039.jpg6460676791684204978.jpg

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY