vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako vyzerá motor Audi TT po 135 000 km bez výmeny oleja

Pozrite sa, ako vyzerá motor Audi TT po 135 000 km bez výmeny oleja

Každý majiteľ vozidla s klasickým spaľovacím motorom vie, že olej sa musí meniť. Niekto vykonáva výmeny veľmi často, napríklad každých 10 000 km, iný predlžuje interval napríklad na 30 000 km. Ale spravidla každý rozumný človek olej aspon raz za čas vymení.

Nie ako majiteľ Audi TT s šesťvalcom 3,2 l, ktorý olej v motore nevymenil ani raz a na jednu olejovú náplň najazdil šokujúcich 135 000 km. Fascinujúca je jedna vec. Motor v Audi TT stále bežal, aspoň sa to teda píše vo vlákne na fóre Reddit.com, kde sa správa objavila.

No aj tak bude motor potrebovať generálnu opravu, ktorá bude stáť stovky eur. Tu vidíte, že výmena oleja by sa rozhodne nemala podceňovať ani u veľkoobjemových atmosférických motorov, nieto pri moderných downsizovaných preplňovaných jednotkách alebo namáhaných dieseloch.

1465338891581159087.jpg196791996798602086.jpg20435661381938654039.jpg6460676791684204978.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY