vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako vyzerá motor Audi TT po 135 000 km bez výmeny oleja

Pozrite sa, ako vyzerá motor Audi TT po 135 000 km bez výmeny oleja

Každý majiteľ vozidla s klasickým spaľovacím motorom vie, že olej sa musí meniť. Niekto vykonáva výmeny veľmi často, napríklad každých 10 000 km, iný predlžuje interval napríklad na 30 000 km. Ale spravidla každý rozumný človek olej aspon raz za čas vymení.

Nie ako majiteľ Audi TT s šesťvalcom 3,2 l, ktorý olej v motore nevymenil ani raz a na jednu olejovú náplň najazdil šokujúcich 135 000 km. Fascinujúca je jedna vec. Motor v Audi TT stále bežal, aspoň sa to teda píše vo vlákne na fóre Reddit.com, kde sa správa objavila.

No aj tak bude motor potrebovať generálnu opravu, ktorá bude stáť stovky eur. Tu vidíte, že výmena oleja by sa rozhodne nemala podceňovať ani u veľkoobjemových atmosférických motorov, nieto pri moderných downsizovaných preplňovaných jednotkách alebo namáhaných dieseloch.

1465338891581159087.jpg196791996798602086.jpg20435661381938654039.jpg6460676791684204978.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY