vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako veľký problém predstavujú chybné airbagy Takato

Pozrite sa, ako veľký problém predstavujú chybné airbagy Takato

Možno ste zaznamenali, že automobilový priemysel rieši v posledných mesiacoch problém s chybnými airbagmi Takato, ktorý sa týka niekoľkých miliónov áut naprieč takmer všetkými značkami a koncernmi. Vec vyšetruje a monitoruje hlavne NHTSA, americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky. Najviac postihnutým výrobcom je značka Honda.

Že sa nás to netýka? Tak sa pozrite na titulný obrázok. Na prvý pohľad to nevyzerá ako smrteľná dopravná nehoda, že? Vodič tejto Hondy odbočoval vľavo, keď do neho narazilo protiidúce auto. Kolízna rýchlosť bola nižšia ako 48 km/h a rozhodne sa nejedná o nehodu, pri ktorej by sa mal niekto smrteľne zraniť. Navyše o seba autá vlastne len buchli.

V Honde ale došlo k aktivácii airbagov a vodič mal tú smolu, že práve jeho volant bol vybavený chybným airbagom Takato. Väčší oceľový úlomok z chybného aktivátora airbagu zasiahol vodiča do krku a ten na mieste vykrvácal.

Ide o najmenej šiestu obeť, ktorá zomrela vplyvom zásahu úlomky z chybného airbagu len v Spojených štátoch. Ďalej je evidovaných viac ako sto zranených, ktorých zranenie nespôsobila samotná nehoda, ale práve chybný airbag, respektíve úlomky uvoľnené po explózii airbagu. Ešte pikantnejšie na celej historke je, že tento vodič Hondy si auto kúpil ako ojazdené v roku 2014, teda tri roky po tom, kedy mal byť airbag vymenený v rámci zvolávacej akcie.

Vozidlá s vadnými airbagmi Takata

  • Acura TL, CL a MDX z let 2002 až 2006
  • BMW radu 3 E46 sedan, Touring, Coupé i Carbio z rokov 1999 až 2006, celkom asi 765 000 áut
  • Chrysler 300 z rokov 2003 až 2008 a Dodge Ram z rokov 2002 až 2008, celkom v koncerne Chrysler cez 2 880 000 áut
  • Ford Ranger (2003 - 2005), Ford GT (2005 - 2006) a Ford Mustang (2004 - 2008), celkem 538 977 vozidiel
  • Honda a Acura, predovšetkým modely Accord (2001 - 2007), Civic (2001 - 2005), CR-V (2002 - 2006), Odyssey (2002 - 2004), Element (2003 - 2011) a Pilot (2003 - 2007), celkom cez 5,4 milióna vozidiel
  • Infiniti I30, I35, QX4, FX35, FX45, M35 a M45 z rokov 2001 až 2006
  • Lexus SC430 z rokov 2002 až 2005
  • Mazda 6, Mazda RX-8, Mazda MPV a Mazda řady B z let 2004 až 2008, celkem asi 330 000 aut
  • Mitsubishi Lancer a Rider z rokov 2004 až 2007, takmer 12 000 áut
  • Nissan Maxima, Pathfinder a Sentra z rokov 2001 až 2006, celkom 717 364 aut
  • Pontiac Vibe z roku 2003 až 2005
  • Saab 9-2X z roku 2005
  • Subaru Baja, Legacy a Outback z rokov 2003 až 2005 a Impreza, WRX a WRX STI z rokov 2004 až 2005, celkem 17 516 áut
  • Toyota Corolla a Sequoia z rokov 2002 až 2005 a Matrix a Tundra z rokov 2003 až 2005, celkom asi 877 000 áut.

Problém sa teda týka aj áut predávaných u nás, na našom trhu je tiež veľa áut individuálne dovezených z USA, ktoré sú súčasťou zvolávacích akcií. Najlepšie bude si overiť cez VIN kód vo vašom servise, či sa problém týka aj vášho auta.

zdroj: autoblog.com, caranddriver

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY