vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako veľký problém predstavujú chybné airbagy Takato

Pozrite sa, ako veľký problém predstavujú chybné airbagy Takato

Možno ste zaznamenali, že automobilový priemysel rieši v posledných mesiacoch problém s chybnými airbagmi Takato, ktorý sa týka niekoľkých miliónov áut naprieč takmer všetkými značkami a koncernmi. Vec vyšetruje a monitoruje hlavne NHTSA, americký úrad pre bezpečnosť cestnej premávky. Najviac postihnutým výrobcom je značka Honda.

Že sa nás to netýka? Tak sa pozrite na titulný obrázok. Na prvý pohľad to nevyzerá ako smrteľná dopravná nehoda, že? Vodič tejto Hondy odbočoval vľavo, keď do neho narazilo protiidúce auto. Kolízna rýchlosť bola nižšia ako 48 km/h a rozhodne sa nejedná o nehodu, pri ktorej by sa mal niekto smrteľne zraniť. Navyše o seba autá vlastne len buchli.

V Honde ale došlo k aktivácii airbagov a vodič mal tú smolu, že práve jeho volant bol vybavený chybným airbagom Takato. Väčší oceľový úlomok z chybného aktivátora airbagu zasiahol vodiča do krku a ten na mieste vykrvácal.

Ide o najmenej šiestu obeť, ktorá zomrela vplyvom zásahu úlomky z chybného airbagu len v Spojených štátoch. Ďalej je evidovaných viac ako sto zranených, ktorých zranenie nespôsobila samotná nehoda, ale práve chybný airbag, respektíve úlomky uvoľnené po explózii airbagu. Ešte pikantnejšie na celej historke je, že tento vodič Hondy si auto kúpil ako ojazdené v roku 2014, teda tri roky po tom, kedy mal byť airbag vymenený v rámci zvolávacej akcie.

Vozidlá s vadnými airbagmi Takata

  • Acura TL, CL a MDX z let 2002 až 2006
  • BMW radu 3 E46 sedan, Touring, Coupé i Carbio z rokov 1999 až 2006, celkom asi 765 000 áut
  • Chrysler 300 z rokov 2003 až 2008 a Dodge Ram z rokov 2002 až 2008, celkom v koncerne Chrysler cez 2 880 000 áut
  • Ford Ranger (2003 - 2005), Ford GT (2005 - 2006) a Ford Mustang (2004 - 2008), celkem 538 977 vozidiel
  • Honda a Acura, predovšetkým modely Accord (2001 - 2007), Civic (2001 - 2005), CR-V (2002 - 2006), Odyssey (2002 - 2004), Element (2003 - 2011) a Pilot (2003 - 2007), celkom cez 5,4 milióna vozidiel
  • Infiniti I30, I35, QX4, FX35, FX45, M35 a M45 z rokov 2001 až 2006
  • Lexus SC430 z rokov 2002 až 2005
  • Mazda 6, Mazda RX-8, Mazda MPV a Mazda řady B z let 2004 až 2008, celkem asi 330 000 aut
  • Mitsubishi Lancer a Rider z rokov 2004 až 2007, takmer 12 000 áut
  • Nissan Maxima, Pathfinder a Sentra z rokov 2001 až 2006, celkom 717 364 aut
  • Pontiac Vibe z roku 2003 až 2005
  • Saab 9-2X z roku 2005
  • Subaru Baja, Legacy a Outback z rokov 2003 až 2005 a Impreza, WRX a WRX STI z rokov 2004 až 2005, celkem 17 516 áut
  • Toyota Corolla a Sequoia z rokov 2002 až 2005 a Matrix a Tundra z rokov 2003 až 2005, celkom asi 877 000 áut.

Problém sa teda týka aj áut predávaných u nás, na našom trhu je tiež veľa áut individuálne dovezených z USA, ktoré sú súčasťou zvolávacích akcií. Najlepšie bude si overiť cez VIN kód vo vašom servise, či sa problém týka aj vášho auta.

zdroj: autoblog.com, caranddriver

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY