vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako si Volvo predstavuje interiér blízkej budúcnosti

Pozrite sa, ako si Volvo predstavuje interiér blízkej budúcnosti
Zoznam kapitol
  1. Volvo Concept 26
  2. Fotogaléria: Volvo Concept 26

Volvo je posadnuté eliminovaním vodiča ako najnebezpečnejšieho článku v aute do tej miery, že s ním v blízkej budúcnosti počíta už len ako s nutným zlom. Futuristická vízia interiéru Concept 26 približuje, ako by mohol vyzerať vnútro vozidiel Volvo v najbližších generáciách.

169492_Concept_26.jpg169626_Concept_26.jpgVo Volve si konečne budete môcť položiť operadlo sedadla vodiča tak, že sa bude dotýkať sedáka zadných sedačiek. Áno, presne tak, ako to stále ešte robí veľká časť vodičov dnes

Z návrhu Concept 26 je zrejmé, že skúma predovšetkým možnosti interiéru pre prípady, keď auto ide v plne samočinnom režime a po vodičovi nie je vyžadovaná žiadna činnosť spojená s obsluhou automobilu.

A prečo sa vlastne koncept volá 26? Nie, nie je to vízia, že sa dostane do výroby v roku 2026. Vychádza z predpokladu, že priemerný vodič dochádza do práce 26 minút, čím sa Volvo odkazuje na prieskum zo Spojených štátov. To je ale všeobecná štatistika všetkých, ktorí sa dopravujú do práce autom. Napríklad 1,7 milióna Američanov dochádza do práce viac ako 90 minút a viac ako 2,2 miliónov Američanov dochádzajú ďalej ako 80 km.

169630_Concept_26.jpg169636_Concept_26.jpgKoncept 26 počíta ale aj s tým, že budete chcieť šoférovať. V takom prípade zmizne veľká obrazovka a sedadlo sa nastaví späť do správnej polohy

Švédska automobilka tak chce predstaviť možnosti zábavy vodiča, keď sa nechce obťažovať s takou nudnou činnosťou ako je riadenie akéhokoľvek Volva. A určite sa tu nájde zábava aj pre niekoho, kto v aute sedí hodinu a pol alebo dlhšie. Projekt skrátka upozorňuje na to, že autonómne vozidlá budú vyžadovať úplne odlišný prístup k návrhu interiéru. Napriek tomu klasické ovládacie prvky zmiznúť ešte úplne nemôžu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY