vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako si Volvo predstavuje interiér blízkej budúcnosti

Pozrite sa, ako si Volvo predstavuje interiér blízkej budúcnosti
Zoznam kapitol
  1. Volvo Concept 26
  2. Fotogaléria: Volvo Concept 26

Volvo je posadnuté eliminovaním vodiča ako najnebezpečnejšieho článku v aute do tej miery, že s ním v blízkej budúcnosti počíta už len ako s nutným zlom. Futuristická vízia interiéru Concept 26 približuje, ako by mohol vyzerať vnútro vozidiel Volvo v najbližších generáciách.

169492_Concept_26.jpg169626_Concept_26.jpgVo Volve si konečne budete môcť položiť operadlo sedadla vodiča tak, že sa bude dotýkať sedáka zadných sedačiek. Áno, presne tak, ako to stále ešte robí veľká časť vodičov dnes

Z návrhu Concept 26 je zrejmé, že skúma predovšetkým možnosti interiéru pre prípady, keď auto ide v plne samočinnom režime a po vodičovi nie je vyžadovaná žiadna činnosť spojená s obsluhou automobilu.

A prečo sa vlastne koncept volá 26? Nie, nie je to vízia, že sa dostane do výroby v roku 2026. Vychádza z predpokladu, že priemerný vodič dochádza do práce 26 minút, čím sa Volvo odkazuje na prieskum zo Spojených štátov. To je ale všeobecná štatistika všetkých, ktorí sa dopravujú do práce autom. Napríklad 1,7 milióna Američanov dochádza do práce viac ako 90 minút a viac ako 2,2 miliónov Američanov dochádzajú ďalej ako 80 km.

169630_Concept_26.jpg169636_Concept_26.jpgKoncept 26 počíta ale aj s tým, že budete chcieť šoférovať. V takom prípade zmizne veľká obrazovka a sedadlo sa nastaví späť do správnej polohy

Švédska automobilka tak chce predstaviť možnosti zábavy vodiča, keď sa nechce obťažovať s takou nudnou činnosťou ako je riadenie akéhokoľvek Volva. A určite sa tu nájde zábava aj pre niekoho, kto v aute sedí hodinu a pol alebo dlhšie. Projekt skrátka upozorňuje na to, že autonómne vozidlá budú vyžadovať úplne odlišný prístup k návrhu interiéru. Napriek tomu klasické ovládacie prvky zmiznúť ešte úplne nemôžu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY