vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako si Volvo predstavuje interiér blízkej budúcnosti

Pozrite sa, ako si Volvo predstavuje interiér blízkej budúcnosti
Zoznam kapitol
  1. Volvo Concept 26
  2. Fotogaléria: Volvo Concept 26

Volvo je posadnuté eliminovaním vodiča ako najnebezpečnejšieho článku v aute do tej miery, že s ním v blízkej budúcnosti počíta už len ako s nutným zlom. Futuristická vízia interiéru Concept 26 približuje, ako by mohol vyzerať vnútro vozidiel Volvo v najbližších generáciách.

169492_Concept_26.jpg169626_Concept_26.jpgVo Volve si konečne budete môcť položiť operadlo sedadla vodiča tak, že sa bude dotýkať sedáka zadných sedačiek. Áno, presne tak, ako to stále ešte robí veľká časť vodičov dnes

Z návrhu Concept 26 je zrejmé, že skúma predovšetkým možnosti interiéru pre prípady, keď auto ide v plne samočinnom režime a po vodičovi nie je vyžadovaná žiadna činnosť spojená s obsluhou automobilu.

A prečo sa vlastne koncept volá 26? Nie, nie je to vízia, že sa dostane do výroby v roku 2026. Vychádza z predpokladu, že priemerný vodič dochádza do práce 26 minút, čím sa Volvo odkazuje na prieskum zo Spojených štátov. To je ale všeobecná štatistika všetkých, ktorí sa dopravujú do práce autom. Napríklad 1,7 milióna Američanov dochádza do práce viac ako 90 minút a viac ako 2,2 miliónov Američanov dochádzajú ďalej ako 80 km.

169630_Concept_26.jpg169636_Concept_26.jpgKoncept 26 počíta ale aj s tým, že budete chcieť šoférovať. V takom prípade zmizne veľká obrazovka a sedadlo sa nastaví späť do správnej polohy

Švédska automobilka tak chce predstaviť možnosti zábavy vodiča, keď sa nechce obťažovať s takou nudnou činnosťou ako je riadenie akéhokoľvek Volva. A určite sa tu nájde zábava aj pre niekoho, kto v aute sedí hodinu a pol alebo dlhšie. Projekt skrátka upozorňuje na to, že autonómne vozidlá budú vyžadovať úplne odlišný prístup k návrhu interiéru. Napriek tomu klasické ovládacie prvky zmiznúť ešte úplne nemôžu.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY