vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako sa pripravovali vozidlá Škoda 105 a 120 pre britský trh

Stopäťky a stodvadsiatky sa vyvážali aj na "Západ". Na videu môžete vidieť krátky propagačný film, ktorý demonštruje starostlivú prípravu vozidiel na predaj a logistické aj servisné zázemie.
Pozrite sa, ako sa pripravovali vozidlá Škoda 105 a 120 pre britský trh

Klasické vozidlá Škoda modelového radu 105 a 120 boli vyhradené len pre domáci trh v Československu a prípadne pre export do socialistického bloku. Stopäťky a stodvadsiatky mierili aj na "Západ", napríklad do Veľkej Británie. Na videu môžete vidieť krátky propagačný film, ktorý demonštruje starostlivú prípravu vozidiel na predaj a logistické aj servisné zázemie. Vystačíte si aj so základnou znalosťou angličtiny.

Kvôli svojej zastarané koncepcii "všetko vzadu" a jednoduchej technike patrili škodovky k tomu najlacnejšiemu a predovšetkým najvysmievanejšiemu na západnom trhu. Dokonca zľudovateľo aj veľa anekdot, ktoré dopadali predovšetkým na spoľahlivosť a výkonnosť vtedajších škodoviek v osemdesiatych rokoch. Favorit prišiel neskoro a povesť príliš nenapravil.

Vlastne prvou moderný škodovkou, ktorú začali západné trhy brať naozaj vážne, bola až prvá generácia Škody Fabia z roku 1999. To už je ale iná historická (a treba povedať, že veľmi úspešná) kapitola.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY