vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako sa Ford Mustang Cobra Jet divoko stavia na zadné

Ako jediný nový Mustang má Cobra Jet robustnejšiu tuhú zadnú nápravu. Ford sľubuje akceleráciu 0-400 m približne za osem sekúnd.
Pozrite sa, ako sa Ford Mustang Cobra Jet divoko stavia na zadné

Ford využil tuningového veľtrhu SEMA 2015 v Las Vegas k predstaveniu nového Mustangu Cobra Jet. Nie je to nejaký "továrenský tuning" do prevádzky, ale závodný dragster. O najrýchlejšie časy bude bojovať v triedach NHRA Stock a Super Stock.

EJ1A9293.jpgEJ1A9268.jpg
Mustang Cobra Jet je závodný dragster

Preto je Ford Mustang Cobra Jet vybavený škrupinovým sedadlami Corbeau, päťbodovými pásmi, ochrannou klietkou a zadnou rampou s pomocnými kolieskami (čiže wheelie bar), ktorá zabraňuje prevráteniu vozidla "na chrbát". Ako jediný nový Mustang má Cobra Jet robustnejšie tuhú zadnú nápravu namiesto viacprvkovej.

Technické údaje Ford nezverejňuje. Uvádza však, že 75% motora tvoria súčasti zo sériového osemvalca 5,0 l, ktorý poháňa Mustang GT. Je tu však "drobnosť" v podobe kompresora. Ford sľubuje akceleráciu 0-400 m približne za osem sekúnd.

EJ1A9321.jpgEJ1A9300.jpgKľúčom k úspechu na drag stripe je poriadne zahriať pneumatiky; wheelie bar tu naozaj nie je len na ozdobu...

Auto sa predáva ako športové náradie bez identifikačného čísla (VIN). Ford si za neho naúčtuje 99 990 dolárov, ďalších 1 995 dolárov ste museli prihodiť za farebné polepy a na rovnakú sumu vyjde aj wheelie bar.

Ford tento rok vyrobí iba 50 Mustangov Cobra Jet - jednu polovicu v bielom odtieni Oxford, druhú v modrej Deep Impact.

EJ1A9708.jpgEJ1A9717.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY