vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako sa Ford Mustang Cobra Jet divoko stavia na zadné

Ako jediný nový Mustang má Cobra Jet robustnejšiu tuhú zadnú nápravu. Ford sľubuje akceleráciu 0-400 m približne za osem sekúnd.
Pozrite sa, ako sa Ford Mustang Cobra Jet divoko stavia na zadné

Ford využil tuningového veľtrhu SEMA 2015 v Las Vegas k predstaveniu nového Mustangu Cobra Jet. Nie je to nejaký "továrenský tuning" do prevádzky, ale závodný dragster. O najrýchlejšie časy bude bojovať v triedach NHRA Stock a Super Stock.

EJ1A9293.jpgEJ1A9268.jpg
Mustang Cobra Jet je závodný dragster

Preto je Ford Mustang Cobra Jet vybavený škrupinovým sedadlami Corbeau, päťbodovými pásmi, ochrannou klietkou a zadnou rampou s pomocnými kolieskami (čiže wheelie bar), ktorá zabraňuje prevráteniu vozidla "na chrbát". Ako jediný nový Mustang má Cobra Jet robustnejšie tuhú zadnú nápravu namiesto viacprvkovej.

Technické údaje Ford nezverejňuje. Uvádza však, že 75% motora tvoria súčasti zo sériového osemvalca 5,0 l, ktorý poháňa Mustang GT. Je tu však "drobnosť" v podobe kompresora. Ford sľubuje akceleráciu 0-400 m približne za osem sekúnd.

EJ1A9321.jpgEJ1A9300.jpgKľúčom k úspechu na drag stripe je poriadne zahriať pneumatiky; wheelie bar tu naozaj nie je len na ozdobu...

Auto sa predáva ako športové náradie bez identifikačného čísla (VIN). Ford si za neho naúčtuje 99 990 dolárov, ďalších 1 995 dolárov ste museli prihodiť za farebné polepy a na rovnakú sumu vyjde aj wheelie bar.

Ford tento rok vyrobí iba 50 Mustangov Cobra Jet - jednu polovicu v bielom odtieni Oxford, druhú v modrej Deep Impact.

EJ1A9708.jpgEJ1A9717.jpg

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY