vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako sa Ford Mustang Cobra Jet divoko stavia na zadné

Ako jediný nový Mustang má Cobra Jet robustnejšiu tuhú zadnú nápravu. Ford sľubuje akceleráciu 0-400 m približne za osem sekúnd.
Pozrite sa, ako sa Ford Mustang Cobra Jet divoko stavia na zadné

Ford využil tuningového veľtrhu SEMA 2015 v Las Vegas k predstaveniu nového Mustangu Cobra Jet. Nie je to nejaký "továrenský tuning" do prevádzky, ale závodný dragster. O najrýchlejšie časy bude bojovať v triedach NHRA Stock a Super Stock.

EJ1A9293.jpgEJ1A9268.jpg
Mustang Cobra Jet je závodný dragster

Preto je Ford Mustang Cobra Jet vybavený škrupinovým sedadlami Corbeau, päťbodovými pásmi, ochrannou klietkou a zadnou rampou s pomocnými kolieskami (čiže wheelie bar), ktorá zabraňuje prevráteniu vozidla "na chrbát". Ako jediný nový Mustang má Cobra Jet robustnejšie tuhú zadnú nápravu namiesto viacprvkovej.

Technické údaje Ford nezverejňuje. Uvádza však, že 75% motora tvoria súčasti zo sériového osemvalca 5,0 l, ktorý poháňa Mustang GT. Je tu však "drobnosť" v podobe kompresora. Ford sľubuje akceleráciu 0-400 m približne za osem sekúnd.

EJ1A9321.jpgEJ1A9300.jpgKľúčom k úspechu na drag stripe je poriadne zahriať pneumatiky; wheelie bar tu naozaj nie je len na ozdobu...

Auto sa predáva ako športové náradie bez identifikačného čísla (VIN). Ford si za neho naúčtuje 99 990 dolárov, ďalších 1 995 dolárov ste museli prihodiť za farebné polepy a na rovnakú sumu vyjde aj wheelie bar.

Ford tento rok vyrobí iba 50 Mustangov Cobra Jet - jednu polovicu v bielom odtieni Oxford, druhú v modrej Deep Impact.

EJ1A9708.jpgEJ1A9717.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY