vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako sa Ford Mustang Cobra Jet divoko stavia na zadné

Ako jediný nový Mustang má Cobra Jet robustnejšiu tuhú zadnú nápravu. Ford sľubuje akceleráciu 0-400 m približne za osem sekúnd.
Pozrite sa, ako sa Ford Mustang Cobra Jet divoko stavia na zadné

Ford využil tuningového veľtrhu SEMA 2015 v Las Vegas k predstaveniu nového Mustangu Cobra Jet. Nie je to nejaký "továrenský tuning" do prevádzky, ale závodný dragster. O najrýchlejšie časy bude bojovať v triedach NHRA Stock a Super Stock.

EJ1A9293.jpgEJ1A9268.jpg
Mustang Cobra Jet je závodný dragster

Preto je Ford Mustang Cobra Jet vybavený škrupinovým sedadlami Corbeau, päťbodovými pásmi, ochrannou klietkou a zadnou rampou s pomocnými kolieskami (čiže wheelie bar), ktorá zabraňuje prevráteniu vozidla "na chrbát". Ako jediný nový Mustang má Cobra Jet robustnejšie tuhú zadnú nápravu namiesto viacprvkovej.

Technické údaje Ford nezverejňuje. Uvádza však, že 75% motora tvoria súčasti zo sériového osemvalca 5,0 l, ktorý poháňa Mustang GT. Je tu však "drobnosť" v podobe kompresora. Ford sľubuje akceleráciu 0-400 m približne za osem sekúnd.

EJ1A9321.jpgEJ1A9300.jpgKľúčom k úspechu na drag stripe je poriadne zahriať pneumatiky; wheelie bar tu naozaj nie je len na ozdobu...

Auto sa predáva ako športové náradie bez identifikačného čísla (VIN). Ford si za neho naúčtuje 99 990 dolárov, ďalších 1 995 dolárov ste museli prihodiť za farebné polepy a na rovnakú sumu vyjde aj wheelie bar.

Ford tento rok vyrobí iba 50 Mustangov Cobra Jet - jednu polovicu v bielom odtieni Oxford, druhú v modrej Deep Impact.

EJ1A9708.jpgEJ1A9717.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY