vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako Porsche montuje ploché šesťvalce pre 911

Pozrite sa, ako Porsche montuje ploché šesťvalce pre 911

Jeden pohľad do zákulisia výroby automobilov Porsche sme tu už mali, keď nám značka ponúkla prehliadku ručnej výroby superšportu 918 Spyder. Teraz nám Porsche umožňuje pozrieť sa detailne na klasickú techniku - ploché šesťvalce určené pre ikonický model 911.

Na čiastočne ručnej a čiastočne strojovej výrobe motora svojím spôsobom nič novátorského nie je. Keď sa pôjdete pozrieť na exkurziu na montáž trojvalcov v Mladej Boleslavi, uvidíte prakticky to isté. Ale poznáte to, stačí na niečo nalepiť logo Porsche a hneď je to zaujímavejšie.

V súčasnej dobe Porsche vyrába hneď niekoľko motorov pre model 911. Vedľa štandardného šesťvalca 3,4 l s výkonom 257 kW a krútiacim momentom 390 Nm pre model Carrera je to samozrejme aj väčšia jednotka 3,8 l s výkonom 294 kW a krútiacim momentom 440 Nm vo verzii carrera S. Z objemnejšieho motora vychádza aj jednotka pre GT3 a tiež preplňované verzie pre Turbo a Turbo S.

Automobilka Porsche si síce v roku 2014 utŕžila s motorom pre 911 GT3 peknú hanbu, ale už je vraj všetko vyriešené. Navyše historicky patrí práve Porsche 911 k najspoľahlivejším autám na svete.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY