vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako Porsche montuje ploché šesťvalce pre 911

Pozrite sa, ako Porsche montuje ploché šesťvalce pre 911

Jeden pohľad do zákulisia výroby automobilov Porsche sme tu už mali, keď nám značka ponúkla prehliadku ručnej výroby superšportu 918 Spyder. Teraz nám Porsche umožňuje pozrieť sa detailne na klasickú techniku - ploché šesťvalce určené pre ikonický model 911.

Na čiastočne ručnej a čiastočne strojovej výrobe motora svojím spôsobom nič novátorského nie je. Keď sa pôjdete pozrieť na exkurziu na montáž trojvalcov v Mladej Boleslavi, uvidíte prakticky to isté. Ale poznáte to, stačí na niečo nalepiť logo Porsche a hneď je to zaujímavejšie.

V súčasnej dobe Porsche vyrába hneď niekoľko motorov pre model 911. Vedľa štandardného šesťvalca 3,4 l s výkonom 257 kW a krútiacim momentom 390 Nm pre model Carrera je to samozrejme aj väčšia jednotka 3,8 l s výkonom 294 kW a krútiacim momentom 440 Nm vo verzii carrera S. Z objemnejšieho motora vychádza aj jednotka pre GT3 a tiež preplňované verzie pre Turbo a Turbo S.

Automobilka Porsche si síce v roku 2014 utŕžila s motorom pre 911 GT3 peknú hanbu, ale už je vraj všetko vyriešené. Navyše historicky patrí práve Porsche 911 k najspoľahlivejším autám na svete.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY