vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako Porsche montuje ploché šesťvalce pre 911

Pozrite sa, ako Porsche montuje ploché šesťvalce pre 911

Jeden pohľad do zákulisia výroby automobilov Porsche sme tu už mali, keď nám značka ponúkla prehliadku ručnej výroby superšportu 918 Spyder. Teraz nám Porsche umožňuje pozrieť sa detailne na klasickú techniku - ploché šesťvalce určené pre ikonický model 911.

Na čiastočne ručnej a čiastočne strojovej výrobe motora svojím spôsobom nič novátorského nie je. Keď sa pôjdete pozrieť na exkurziu na montáž trojvalcov v Mladej Boleslavi, uvidíte prakticky to isté. Ale poznáte to, stačí na niečo nalepiť logo Porsche a hneď je to zaujímavejšie.

V súčasnej dobe Porsche vyrába hneď niekoľko motorov pre model 911. Vedľa štandardného šesťvalca 3,4 l s výkonom 257 kW a krútiacim momentom 390 Nm pre model Carrera je to samozrejme aj väčšia jednotka 3,8 l s výkonom 294 kW a krútiacim momentom 440 Nm vo verzii carrera S. Z objemnejšieho motora vychádza aj jednotka pre GT3 a tiež preplňované verzie pre Turbo a Turbo S.

Automobilka Porsche si síce v roku 2014 utŕžila s motorom pre 911 GT3 peknú hanbu, ale už je vraj všetko vyriešené. Navyše historicky patrí práve Porsche 911 k najspoľahlivejším autám na svete.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY