vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako Porsche Classic zreštaurovalo 911 2.5 S/T, víťaza Le Mans

Toto auto malo zamieriť do šrotu. Našťastie ho zachránili mechanici Porsche Classic a urobili z neho výstavný kus.
Pozrite sa, ako Porsche Classic zreštaurovalo 911 2.5 S/T, víťaza Le Mans

Na šou Techno Classica v Essene sa predstavil renovovaný závodný špeciál Porsche 911 2.5 S/T, ktorý vyhral vo svojej triede 24 h Le Mans v roku 1972. Špecialistom v Porsche Classic dala renovácia vozidla zabrať dlhé dva roky, takže si asi viete predstaviť, koľko to muselo stať. O cene sa logicky nikto nezmieňuje.

S16_0127_fine.jpgS16_0133.jpgS16_0129_fine.jpgRekonštrukcia v dielňach Porsche Classic trvala dlhé dva roky. Historická hodnota závodného špeciálu, ktorých sa vyrobilo len 24, je veľmi vysoká a bola by škoda ho odhodiť do šrotu

Toto Porsche 911 2.5 S/T bolo objavené pred niekoľkými rokmi v zúfalom stave u zberateľov v USA. Normálne by takáto 911 asi putovala do šrotu, pretože na svete je bežných modelov dosť. Ale týchto pretekárskych špeciálov, ktoré sú založené na modeli 2.4 S Coupé, vzniklo len 24.

Model 911 2.5 S/T bol vyvinutý ako zákaznícky závodný špeciál pre skupinu 3 a 4. Stál vtedajších 49 680 nemeckých mariek. Vozidlo si v roku 1971 zadovážil americký pretekár Michael "Mike" Keyser a už v roku 1972 spolu s pretekárom Jürgenom Barth vyhrali Le Mans vo svojej triede.

Auto štartovalo aj v ďalších vytrvalostných podnikoch, ale postupom času toho malo za sebou viac a viac, prešlo si niekoľkými nehodami a pretože to nebola leštenka, všetko sa opravovalo narýchlo a na kolene. Nakoniec vozidlo (alebo skôr to, čo z neho zostalo), skončil pohodené za garážou.

S16_0126_fine.jpgS16_0128_fine.jpgS16_0130_fine.jpgS16_0131_fine.jpgS16_0132_fine.jpg
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY