vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako Porsche Classic zreštaurovalo 911 2.5 S/T, víťaza Le Mans

Toto auto malo zamieriť do šrotu. Našťastie ho zachránili mechanici Porsche Classic a urobili z neho výstavný kus.
Pozrite sa, ako Porsche Classic zreštaurovalo 911 2.5 S/T, víťaza Le Mans

Na šou Techno Classica v Essene sa predstavil renovovaný závodný špeciál Porsche 911 2.5 S/T, ktorý vyhral vo svojej triede 24 h Le Mans v roku 1972. Špecialistom v Porsche Classic dala renovácia vozidla zabrať dlhé dva roky, takže si asi viete predstaviť, koľko to muselo stať. O cene sa logicky nikto nezmieňuje.

S16_0127_fine.jpgS16_0133.jpgS16_0129_fine.jpgRekonštrukcia v dielňach Porsche Classic trvala dlhé dva roky. Historická hodnota závodného špeciálu, ktorých sa vyrobilo len 24, je veľmi vysoká a bola by škoda ho odhodiť do šrotu

Toto Porsche 911 2.5 S/T bolo objavené pred niekoľkými rokmi v zúfalom stave u zberateľov v USA. Normálne by takáto 911 asi putovala do šrotu, pretože na svete je bežných modelov dosť. Ale týchto pretekárskych špeciálov, ktoré sú založené na modeli 2.4 S Coupé, vzniklo len 24.

Model 911 2.5 S/T bol vyvinutý ako zákaznícky závodný špeciál pre skupinu 3 a 4. Stál vtedajších 49 680 nemeckých mariek. Vozidlo si v roku 1971 zadovážil americký pretekár Michael "Mike" Keyser a už v roku 1972 spolu s pretekárom Jürgenom Barth vyhrali Le Mans vo svojej triede.

Auto štartovalo aj v ďalších vytrvalostných podnikoch, ale postupom času toho malo za sebou viac a viac, prešlo si niekoľkými nehodami a pretože to nebola leštenka, všetko sa opravovalo narýchlo a na kolene. Nakoniec vozidlo (alebo skôr to, čo z neho zostalo), skončil pohodené za garážou.

S16_0126_fine.jpgS16_0128_fine.jpgS16_0130_fine.jpgS16_0131_fine.jpgS16_0132_fine.jpg
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY