vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako Porsche Classic zreštaurovalo 911 2.5 S/T, víťaza Le Mans

Toto auto malo zamieriť do šrotu. Našťastie ho zachránili mechanici Porsche Classic a urobili z neho výstavný kus.
Pozrite sa, ako Porsche Classic zreštaurovalo 911 2.5 S/T, víťaza Le Mans

Na šou Techno Classica v Essene sa predstavil renovovaný závodný špeciál Porsche 911 2.5 S/T, ktorý vyhral vo svojej triede 24 h Le Mans v roku 1972. Špecialistom v Porsche Classic dala renovácia vozidla zabrať dlhé dva roky, takže si asi viete predstaviť, koľko to muselo stať. O cene sa logicky nikto nezmieňuje.

S16_0127_fine.jpgS16_0133.jpgS16_0129_fine.jpgRekonštrukcia v dielňach Porsche Classic trvala dlhé dva roky. Historická hodnota závodného špeciálu, ktorých sa vyrobilo len 24, je veľmi vysoká a bola by škoda ho odhodiť do šrotu

Toto Porsche 911 2.5 S/T bolo objavené pred niekoľkými rokmi v zúfalom stave u zberateľov v USA. Normálne by takáto 911 asi putovala do šrotu, pretože na svete je bežných modelov dosť. Ale týchto pretekárskych špeciálov, ktoré sú založené na modeli 2.4 S Coupé, vzniklo len 24.

Model 911 2.5 S/T bol vyvinutý ako zákaznícky závodný špeciál pre skupinu 3 a 4. Stál vtedajších 49 680 nemeckých mariek. Vozidlo si v roku 1971 zadovážil americký pretekár Michael "Mike" Keyser a už v roku 1972 spolu s pretekárom Jürgenom Barth vyhrali Le Mans vo svojej triede.

Auto štartovalo aj v ďalších vytrvalostných podnikoch, ale postupom času toho malo za sebou viac a viac, prešlo si niekoľkými nehodami a pretože to nebola leštenka, všetko sa opravovalo narýchlo a na kolene. Nakoniec vozidlo (alebo skôr to, čo z neho zostalo), skončil pohodené za garážou.

S16_0126_fine.jpgS16_0128_fine.jpgS16_0130_fine.jpgS16_0131_fine.jpgS16_0132_fine.jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY