vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako Porsche Classic zreštaurovalo 911 2.5 S/T, víťaza Le Mans

Toto auto malo zamieriť do šrotu. Našťastie ho zachránili mechanici Porsche Classic a urobili z neho výstavný kus.
Pozrite sa, ako Porsche Classic zreštaurovalo 911 2.5 S/T, víťaza Le Mans

Na šou Techno Classica v Essene sa predstavil renovovaný závodný špeciál Porsche 911 2.5 S/T, ktorý vyhral vo svojej triede 24 h Le Mans v roku 1972. Špecialistom v Porsche Classic dala renovácia vozidla zabrať dlhé dva roky, takže si asi viete predstaviť, koľko to muselo stať. O cene sa logicky nikto nezmieňuje.

S16_0127_fine.jpgS16_0133.jpgS16_0129_fine.jpgRekonštrukcia v dielňach Porsche Classic trvala dlhé dva roky. Historická hodnota závodného špeciálu, ktorých sa vyrobilo len 24, je veľmi vysoká a bola by škoda ho odhodiť do šrotu

Toto Porsche 911 2.5 S/T bolo objavené pred niekoľkými rokmi v zúfalom stave u zberateľov v USA. Normálne by takáto 911 asi putovala do šrotu, pretože na svete je bežných modelov dosť. Ale týchto pretekárskych špeciálov, ktoré sú založené na modeli 2.4 S Coupé, vzniklo len 24.

Model 911 2.5 S/T bol vyvinutý ako zákaznícky závodný špeciál pre skupinu 3 a 4. Stál vtedajších 49 680 nemeckých mariek. Vozidlo si v roku 1971 zadovážil americký pretekár Michael "Mike" Keyser a už v roku 1972 spolu s pretekárom Jürgenom Barth vyhrali Le Mans vo svojej triede.

Auto štartovalo aj v ďalších vytrvalostných podnikoch, ale postupom času toho malo za sebou viac a viac, prešlo si niekoľkými nehodami a pretože to nebola leštenka, všetko sa opravovalo narýchlo a na kolene. Nakoniec vozidlo (alebo skôr to, čo z neho zostalo), skončil pohodené za garážou.

S16_0126_fine.jpgS16_0128_fine.jpgS16_0130_fine.jpgS16_0131_fine.jpgS16_0132_fine.jpg
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY