vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako Porsche Classic zreštaurovalo 911 2.5 S/T, víťaza Le Mans

Toto auto malo zamieriť do šrotu. Našťastie ho zachránili mechanici Porsche Classic a urobili z neho výstavný kus.
Pozrite sa, ako Porsche Classic zreštaurovalo 911 2.5 S/T, víťaza Le Mans

Na šou Techno Classica v Essene sa predstavil renovovaný závodný špeciál Porsche 911 2.5 S/T, ktorý vyhral vo svojej triede 24 h Le Mans v roku 1972. Špecialistom v Porsche Classic dala renovácia vozidla zabrať dlhé dva roky, takže si asi viete predstaviť, koľko to muselo stať. O cene sa logicky nikto nezmieňuje.

S16_0127_fine.jpgS16_0133.jpgS16_0129_fine.jpgRekonštrukcia v dielňach Porsche Classic trvala dlhé dva roky. Historická hodnota závodného špeciálu, ktorých sa vyrobilo len 24, je veľmi vysoká a bola by škoda ho odhodiť do šrotu

Toto Porsche 911 2.5 S/T bolo objavené pred niekoľkými rokmi v zúfalom stave u zberateľov v USA. Normálne by takáto 911 asi putovala do šrotu, pretože na svete je bežných modelov dosť. Ale týchto pretekárskych špeciálov, ktoré sú založené na modeli 2.4 S Coupé, vzniklo len 24.

Model 911 2.5 S/T bol vyvinutý ako zákaznícky závodný špeciál pre skupinu 3 a 4. Stál vtedajších 49 680 nemeckých mariek. Vozidlo si v roku 1971 zadovážil americký pretekár Michael "Mike" Keyser a už v roku 1972 spolu s pretekárom Jürgenom Barth vyhrali Le Mans vo svojej triede.

Auto štartovalo aj v ďalších vytrvalostných podnikoch, ale postupom času toho malo za sebou viac a viac, prešlo si niekoľkými nehodami a pretože to nebola leštenka, všetko sa opravovalo narýchlo a na kolene. Nakoniec vozidlo (alebo skôr to, čo z neho zostalo), skončil pohodené za garážou.

S16_0126_fine.jpgS16_0128_fine.jpgS16_0130_fine.jpgS16_0131_fine.jpgS16_0132_fine.jpg
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY