vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako Porsche 918 Spyder rozdrvilo rekord Nordschleife

Pozrite sa, ako Porsche 918 Spyder rozdrvilo rekord Nordschleife

Nový superšport Porsche 918 Spyder, ktorý sme si vo Frankfurte dôkladne pozreli, sa pýši úplne mimoriadnymi číslami: 886-3,0-6:57.

Že trochu tápate? To prvé je kombinovaný výkon hybridnej hnacej sústavy, tvorenej osemvalcom 4,6 l a dvoma elektromotormi, vyjadrený v konských silách. Druhý údaj udáva homologizovanú spotrebu v kombinovanom cykle. Áno, skutočne. A tretie číslo? To je oficiálny čas Porsche 918 na obávanej Severnej slučke Nürburgringu.

Nový hybrid zo Zuffehausenu zmietol doterajší rekord Viper ACR medzi cestnými autami o celých pätnásť sekúnd a ako prvý sa dostal pod sedem minút. Porsche sa dokonca chváli tým, že všetci traja testovací jazdci prekonali rekordný čas VIPER-a na prvý pokus.

Pozrite sa na rekordné kolo na Nordschleife očami kamery umiestnenej v kokpite a potom nám do diskusie napíšte, či má podľa vás McLaren P1 alebo LaFerrari šancu čas Porsche prekonať.

Mimochodom, držiteľom absolútneho najrýchlejšieho času na Nürburgringu, ktorý bol kedy natočený na kameru, je tiež Porsche. Zašiel ho v roku 1983 Derek Bell so závodným Porsche 956 v kvalifikácii na 1000 km Nürburgringu. (Stefan Bellof bol ešte rýchlejší, ale nemal v aute kameru.) Záznam Bellovej jazdy je tu:

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY