vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako Porsche 918 Spyder rozdrvilo rekord Nordschleife

Pozrite sa, ako Porsche 918 Spyder rozdrvilo rekord Nordschleife

Nový superšport Porsche 918 Spyder, ktorý sme si vo Frankfurte dôkladne pozreli, sa pýši úplne mimoriadnymi číslami: 886-3,0-6:57.

Že trochu tápate? To prvé je kombinovaný výkon hybridnej hnacej sústavy, tvorenej osemvalcom 4,6 l a dvoma elektromotormi, vyjadrený v konských silách. Druhý údaj udáva homologizovanú spotrebu v kombinovanom cykle. Áno, skutočne. A tretie číslo? To je oficiálny čas Porsche 918 na obávanej Severnej slučke Nürburgringu.

Nový hybrid zo Zuffehausenu zmietol doterajší rekord Viper ACR medzi cestnými autami o celých pätnásť sekúnd a ako prvý sa dostal pod sedem minút. Porsche sa dokonca chváli tým, že všetci traja testovací jazdci prekonali rekordný čas VIPER-a na prvý pokus.

Pozrite sa na rekordné kolo na Nordschleife očami kamery umiestnenej v kokpite a potom nám do diskusie napíšte, či má podľa vás McLaren P1 alebo LaFerrari šancu čas Porsche prekonať.

Mimochodom, držiteľom absolútneho najrýchlejšieho času na Nürburgringu, ktorý bol kedy natočený na kameru, je tiež Porsche. Zašiel ho v roku 1983 Derek Bell so závodným Porsche 956 v kvalifikácii na 1000 km Nürburgringu. (Stefan Bellof bol ešte rýchlejší, ale nemal v aute kameru.) Záznam Bellovej jazdy je tu:

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY