vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako Porsche 918 Spyder rozdrvilo rekord Nordschleife

Pozrite sa, ako Porsche 918 Spyder rozdrvilo rekord Nordschleife

Nový superšport Porsche 918 Spyder, ktorý sme si vo Frankfurte dôkladne pozreli, sa pýši úplne mimoriadnymi číslami: 886-3,0-6:57.

Že trochu tápate? To prvé je kombinovaný výkon hybridnej hnacej sústavy, tvorenej osemvalcom 4,6 l a dvoma elektromotormi, vyjadrený v konských silách. Druhý údaj udáva homologizovanú spotrebu v kombinovanom cykle. Áno, skutočne. A tretie číslo? To je oficiálny čas Porsche 918 na obávanej Severnej slučke Nürburgringu.

Nový hybrid zo Zuffehausenu zmietol doterajší rekord Viper ACR medzi cestnými autami o celých pätnásť sekúnd a ako prvý sa dostal pod sedem minút. Porsche sa dokonca chváli tým, že všetci traja testovací jazdci prekonali rekordný čas VIPER-a na prvý pokus.

Pozrite sa na rekordné kolo na Nordschleife očami kamery umiestnenej v kokpite a potom nám do diskusie napíšte, či má podľa vás McLaren P1 alebo LaFerrari šancu čas Porsche prekonať.

Mimochodom, držiteľom absolútneho najrýchlejšieho času na Nürburgringu, ktorý bol kedy natočený na kameru, je tiež Porsche. Zašiel ho v roku 1983 Derek Bell so závodným Porsche 956 v kvalifikácii na 1000 km Nürburgringu. (Stefan Bellof bol ešte rýchlejší, ale nemal v aute kameru.) Záznam Bellovej jazdy je tu:

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY