vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako Porsche 918 Spyder rozdrvilo rekord Nordschleife

Pozrite sa, ako Porsche 918 Spyder rozdrvilo rekord Nordschleife

Nový superšport Porsche 918 Spyder, ktorý sme si vo Frankfurte dôkladne pozreli, sa pýši úplne mimoriadnymi číslami: 886-3,0-6:57.

Že trochu tápate? To prvé je kombinovaný výkon hybridnej hnacej sústavy, tvorenej osemvalcom 4,6 l a dvoma elektromotormi, vyjadrený v konských silách. Druhý údaj udáva homologizovanú spotrebu v kombinovanom cykle. Áno, skutočne. A tretie číslo? To je oficiálny čas Porsche 918 na obávanej Severnej slučke Nürburgringu.

Nový hybrid zo Zuffehausenu zmietol doterajší rekord Viper ACR medzi cestnými autami o celých pätnásť sekúnd a ako prvý sa dostal pod sedem minút. Porsche sa dokonca chváli tým, že všetci traja testovací jazdci prekonali rekordný čas VIPER-a na prvý pokus.

Pozrite sa na rekordné kolo na Nordschleife očami kamery umiestnenej v kokpite a potom nám do diskusie napíšte, či má podľa vás McLaren P1 alebo LaFerrari šancu čas Porsche prekonať.

Mimochodom, držiteľom absolútneho najrýchlejšieho času na Nürburgringu, ktorý bol kedy natočený na kameru, je tiež Porsche. Zašiel ho v roku 1983 Derek Bell so závodným Porsche 956 v kvalifikácii na 1000 km Nürburgringu. (Stefan Bellof bol ešte rýchlejší, ale nemal v aute kameru.) Záznam Bellovej jazdy je tu:

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY