vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako Porsche 918 Spyder rozdrvilo rekord Nordschleife

Pozrite sa, ako Porsche 918 Spyder rozdrvilo rekord Nordschleife

Nový superšport Porsche 918 Spyder, ktorý sme si vo Frankfurte dôkladne pozreli, sa pýši úplne mimoriadnymi číslami: 886-3,0-6:57.

Že trochu tápate? To prvé je kombinovaný výkon hybridnej hnacej sústavy, tvorenej osemvalcom 4,6 l a dvoma elektromotormi, vyjadrený v konských silách. Druhý údaj udáva homologizovanú spotrebu v kombinovanom cykle. Áno, skutočne. A tretie číslo? To je oficiálny čas Porsche 918 na obávanej Severnej slučke Nürburgringu.

Nový hybrid zo Zuffehausenu zmietol doterajší rekord Viper ACR medzi cestnými autami o celých pätnásť sekúnd a ako prvý sa dostal pod sedem minút. Porsche sa dokonca chváli tým, že všetci traja testovací jazdci prekonali rekordný čas VIPER-a na prvý pokus.

Pozrite sa na rekordné kolo na Nordschleife očami kamery umiestnenej v kokpite a potom nám do diskusie napíšte, či má podľa vás McLaren P1 alebo LaFerrari šancu čas Porsche prekonať.

Mimochodom, držiteľom absolútneho najrýchlejšieho času na Nürburgringu, ktorý bol kedy natočený na kameru, je tiež Porsche. Zašiel ho v roku 1983 Derek Bell so závodným Porsche 956 v kvalifikácii na 1000 km Nürburgringu. (Stefan Bellof bol ešte rýchlejší, ale nemal v aute kameru.) Záznam Bellovej jazdy je tu:

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY