vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako Lotus 3-Eleven stanovil rekord na Hockenheime

Pozrite sa, ako Lotus 3-Eleven stanovil rekord na Hockenheime

Nemecký magazín Sport Auto už nejakú dobu skúša rôzne športové autá na Hockenheime a meria časy, ktoré s nimi zájde. Takýmito testmi už prešli mená typu Ferrari 488 GTB, Porsche 911 GT3 RS alebo dokonca Porsche 918 Spyder. Žiadny z týchto superšportov ale na okruhu nepredviedol to, čo Lotus 3-Eleven.

Christian Gebhardt zajazdil s Lotusom 3-Eleven čas 1:06,2. Lotus tak o desatinu sekundy predstihol Porsche 918 Spyder a o rovnú sekundu aktuálne tretie Gumpert Apollo. Samotná automobilka tento čas komentuje ako veľmi zaujímavý vzhľadom na to, že na aute boli štandardné cestné pneumatiky a že sa teplota pohybovala pod ôsmimi stupňami. Okruhovú jazdu s týmto Lotusom si môžete prezrieť na priloženom videu.

Lotus 3-Eleven je najrýchlejší stroj, aký kedy Lotus vyrobil. Vozidlo váži iba 900 kg, avšak jeho šesťvalcový motor disponuje parametrami 343 kW (466 k) a 525 Nm. Šprint na 100 km/h zvládne za 3 s a maximálne ide až 290 km/h. Lotus však nevyrobí viac ako 311 exemplárov.

311_7.JPG311_5.JPG311_6.JPG311_1.JPG311_2.jpg311_3.JPG
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY