vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako Lotus 3-Eleven stanovil rekord na Hockenheime

Pozrite sa, ako Lotus 3-Eleven stanovil rekord na Hockenheime

Nemecký magazín Sport Auto už nejakú dobu skúša rôzne športové autá na Hockenheime a meria časy, ktoré s nimi zájde. Takýmito testmi už prešli mená typu Ferrari 488 GTB, Porsche 911 GT3 RS alebo dokonca Porsche 918 Spyder. Žiadny z týchto superšportov ale na okruhu nepredviedol to, čo Lotus 3-Eleven.

Christian Gebhardt zajazdil s Lotusom 3-Eleven čas 1:06,2. Lotus tak o desatinu sekundy predstihol Porsche 918 Spyder a o rovnú sekundu aktuálne tretie Gumpert Apollo. Samotná automobilka tento čas komentuje ako veľmi zaujímavý vzhľadom na to, že na aute boli štandardné cestné pneumatiky a že sa teplota pohybovala pod ôsmimi stupňami. Okruhovú jazdu s týmto Lotusom si môžete prezrieť na priloženom videu.

Lotus 3-Eleven je najrýchlejší stroj, aký kedy Lotus vyrobil. Vozidlo váži iba 900 kg, avšak jeho šesťvalcový motor disponuje parametrami 343 kW (466 k) a 525 Nm. Šprint na 100 km/h zvládne za 3 s a maximálne ide až 290 km/h. Lotus však nevyrobí viac ako 311 exemplárov.

311_7.JPG311_5.JPG311_6.JPG311_1.JPG311_2.jpg311_3.JPG
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Peugeot 2008 v dlhodobom teste: Čo všetko zvládne multimediálny systém?

Dlhodobo testovaný model Peugeot 2008 zvládne čiastočné ovládanie hlasom a pripojenie na internet. Pripravené aplikácie spoločnosti Peugeot na Slovensku nefungujú. Váš telefón má vždy prednosť, takže hovor vám zakryje parkovaciu kameru aj navigáciu. Ovládanie s minimom tlačidiel je veľmi šikovné. Všetky bežné funkcie obslúžite z volantu.

18. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY