vytisknout velikost písma Pozrite sa, ako Lotus 3-Eleven stanovil rekord na Hockenheime

Pozrite sa, ako Lotus 3-Eleven stanovil rekord na Hockenheime

Nemecký magazín Sport Auto už nejakú dobu skúša rôzne športové autá na Hockenheime a meria časy, ktoré s nimi zájde. Takýmito testmi už prešli mená typu Ferrari 488 GTB, Porsche 911 GT3 RS alebo dokonca Porsche 918 Spyder. Žiadny z týchto superšportov ale na okruhu nepredviedol to, čo Lotus 3-Eleven.

Christian Gebhardt zajazdil s Lotusom 3-Eleven čas 1:06,2. Lotus tak o desatinu sekundy predstihol Porsche 918 Spyder a o rovnú sekundu aktuálne tretie Gumpert Apollo. Samotná automobilka tento čas komentuje ako veľmi zaujímavý vzhľadom na to, že na aute boli štandardné cestné pneumatiky a že sa teplota pohybovala pod ôsmimi stupňami. Okruhovú jazdu s týmto Lotusom si môžete prezrieť na priloženom videu.

Lotus 3-Eleven je najrýchlejší stroj, aký kedy Lotus vyrobil. Vozidlo váži iba 900 kg, avšak jeho šesťvalcový motor disponuje parametrami 343 kW (466 k) a 525 Nm. Šprint na 100 km/h zvládne za 3 s a maximálne ide až 290 km/h. Lotus však nevyrobí viac ako 311 exemplárov.

311_7.JPG311_5.JPG311_6.JPG311_1.JPG311_2.jpg311_3.JPG
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY