Premiéra novej generácie Audi A4 by sa mala odohrať v septembri vo Frankfurte. Všeobecne sa vie, že novinka od Audi vyjde na modulárnej platforme MLB určenej pre zástavbu motorov pozdĺžne a bude o asi 100 kg ľahšie ako súčasná generácia (na titulnej fotke).
Málo sa toho ale vie o motoroch, no na internet cez stránky motor.es unikol dokument, ktorý by mal prezrádzať použité jednotky v budúcom Audi A4 vrátane výkonov a prevodoviek. Zaujímavosťou určite bude deväťstupňový dvojspojkový automat.
Základ má tvoriť motor 1.4 TSI spojený so šesťstupňovým manuálom. Bude mať výkon 92 kW (125 k) a systém vypínania valcov. Silnejšia verzia motora 1.4 TSI ponúkne výkon 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Takisto bude štandardne vybavené šesťstupňovým manuálom a za príplatok bude deväťstupňová automat S-Tronic. Aj najsilnejší variant 1.4 TSI dostane vypínanie valcov.
Motor 2.0 TFSI dorazí vo verzii s výkonom 165 kW (225 k) s manuálom alebo o výkone 180 kW (245 k) s automatom a pohonom všetkých kolies. Motor 2.0 TFSI 165 kW bude spojený aj s elektromotorom v hybridnej verzii. Vrchol ponuky benzínových motorov má tvoriť šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 200 kW (272 k) výhradne s pohonom všetkých kolies a automatickou prevodovkou.
Základným dieselom bude motor 1.6 TDI s výkonom 88 kW (120 k) s pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou. Chrbtica ponuky ale asi bude tvoriť diesel 2.0 TDI vo verziách s výkonom 92, 110 a 130 kW (125, 150 a 177 k). Všetky tieto verzie majú štandardne pohon predných kolies a manuál, automat bude za príplatok.
Pohon všetkých kolies quattro k motoru 2.0 TDI sa dodáva na želanie k verzii s výkonom 130 kW a štandardne je vo verzii s výkonom 140 kW. Automat je k štvorkolke za príplatok. Zaujímavosťou je verzia 2.0 TDI s výkonom 162 kW (220 k), v uniknutom dokumente vedená bez pohonu všetkých kolies a s manuálnou prevodovkou.
Motor 2.0 TDI 140 kW bude tiež spojený s elektromotorom vo verzii e-Tron. Vrchol ponuky bude tvoriť naftový šesťvalec 3.0 TDI s výkonmi 160 kW (218 k) a 191 kW (260 k) výhradne dodávaný s pohonom všetkých kolies a automatom.