vytisknout velikost písma Poznáme motory, ktoré sa predstaví pod kapotou Audi A4 novej generácie

Poznáme motory, ktoré sa predstaví pod kapotou Audi A4 novej generácie

Premiéra novej generácie Audi A4 by sa mala odohrať v septembri vo Frankfurte. Všeobecne sa vie, že novinka od Audi vyjde na modulárnej platforme MLB určenej pre zástavbu motorov pozdĺžne a bude o asi 100 kg ľahšie ako súčasná generácia (na titulnej fotke).

Málo sa toho ale vie o motoroch, no na internet cez stránky motor.es unikol dokument, ktorý by mal prezrádzať použité jednotky v budúcom Audi A4 vrátane výkonov a prevodoviek. Zaujímavosťou určite bude deväťstupňový dvojspojkový automat.

Základ má tvoriť motor 1.4 TSI spojený so šesťstupňovým manuálom. Bude mať výkon 92 kW (125 k) a systém vypínania valcov. Silnejšia verzia motora 1.4 TSI ponúkne výkon 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Takisto bude štandardne vybavené šesťstupňovým manuálom a za príplatok bude deväťstupňová automat S-Tronic. Aj najsilnejší variant 1.4 TSI dostane vypínanie valcov.

Motor 2.0 TFSI dorazí vo verzii s výkonom 165 kW (225 k) s manuálom alebo o výkone 180 kW (245 k) s automatom a pohonom všetkých kolies. Motor 2.0 TFSI 165 kW bude spojený aj s elektromotorom v hybridnej verzii. Vrchol ponuky benzínových motorov má tvoriť šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 200 kW (272 k) výhradne s pohonom všetkých kolies a automatickou prevodovkou.

Základným dieselom bude motor 1.6 TDI s výkonom 88 kW (120 k) s pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou. Chrbtica ponuky ale asi bude tvoriť diesel 2.0 TDI vo verziách s výkonom 92, 110 a 130 kW (125, 150 a 177 k). Všetky tieto verzie majú štandardne pohon predných kolies a manuál, automat bude za príplatok.

Pohon všetkých kolies quattro k motoru 2.0 TDI sa dodáva na želanie k verzii s výkonom 130 kW a štandardne je vo verzii s výkonom 140 kW. Automat je k štvorkolke za príplatok. Zaujímavosťou je verzia 2.0 TDI s výkonom 162 kW (220 k), v uniknutom dokumente vedená bez pohonu všetkých kolies a s manuálnou prevodovkou.

Motor 2.0 TDI 140 kW bude tiež spojený s elektromotorom vo verzii e-Tron. Vrchol ponuky bude tvoriť naftový šesťvalec 3.0 TDI s výkonmi 160 kW (218 k) a 191 kW (260 k) výhradne dodávaný s pohonom všetkých kolies a automatom.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY