vytisknout velikost písma Poznáme motory, ktoré sa predstaví pod kapotou Audi A4 novej generácie

Poznáme motory, ktoré sa predstaví pod kapotou Audi A4 novej generácie

Premiéra novej generácie Audi A4 by sa mala odohrať v septembri vo Frankfurte. Všeobecne sa vie, že novinka od Audi vyjde na modulárnej platforme MLB určenej pre zástavbu motorov pozdĺžne a bude o asi 100 kg ľahšie ako súčasná generácia (na titulnej fotke).

Málo sa toho ale vie o motoroch, no na internet cez stránky motor.es unikol dokument, ktorý by mal prezrádzať použité jednotky v budúcom Audi A4 vrátane výkonov a prevodoviek. Zaujímavosťou určite bude deväťstupňový dvojspojkový automat.

Základ má tvoriť motor 1.4 TSI spojený so šesťstupňovým manuálom. Bude mať výkon 92 kW (125 k) a systém vypínania valcov. Silnejšia verzia motora 1.4 TSI ponúkne výkon 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Takisto bude štandardne vybavené šesťstupňovým manuálom a za príplatok bude deväťstupňová automat S-Tronic. Aj najsilnejší variant 1.4 TSI dostane vypínanie valcov.

Motor 2.0 TFSI dorazí vo verzii s výkonom 165 kW (225 k) s manuálom alebo o výkone 180 kW (245 k) s automatom a pohonom všetkých kolies. Motor 2.0 TFSI 165 kW bude spojený aj s elektromotorom v hybridnej verzii. Vrchol ponuky benzínových motorov má tvoriť šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 200 kW (272 k) výhradne s pohonom všetkých kolies a automatickou prevodovkou.

Základným dieselom bude motor 1.6 TDI s výkonom 88 kW (120 k) s pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou. Chrbtica ponuky ale asi bude tvoriť diesel 2.0 TDI vo verziách s výkonom 92, 110 a 130 kW (125, 150 a 177 k). Všetky tieto verzie majú štandardne pohon predných kolies a manuál, automat bude za príplatok.

Pohon všetkých kolies quattro k motoru 2.0 TDI sa dodáva na želanie k verzii s výkonom 130 kW a štandardne je vo verzii s výkonom 140 kW. Automat je k štvorkolke za príplatok. Zaujímavosťou je verzia 2.0 TDI s výkonom 162 kW (220 k), v uniknutom dokumente vedená bez pohonu všetkých kolies a s manuálnou prevodovkou.

Motor 2.0 TDI 140 kW bude tiež spojený s elektromotorom vo verzii e-Tron. Vrchol ponuky bude tvoriť naftový šesťvalec 3.0 TDI s výkonmi 160 kW (218 k) a 191 kW (260 k) výhradne dodávaný s pohonom všetkých kolies a automatom.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY