vytisknout velikost písma Poznáme motory, ktoré sa predstaví pod kapotou Audi A4 novej generácie

Poznáme motory, ktoré sa predstaví pod kapotou Audi A4 novej generácie

Premiéra novej generácie Audi A4 by sa mala odohrať v septembri vo Frankfurte. Všeobecne sa vie, že novinka od Audi vyjde na modulárnej platforme MLB určenej pre zástavbu motorov pozdĺžne a bude o asi 100 kg ľahšie ako súčasná generácia (na titulnej fotke).

Málo sa toho ale vie o motoroch, no na internet cez stránky motor.es unikol dokument, ktorý by mal prezrádzať použité jednotky v budúcom Audi A4 vrátane výkonov a prevodoviek. Zaujímavosťou určite bude deväťstupňový dvojspojkový automat.

Základ má tvoriť motor 1.4 TSI spojený so šesťstupňovým manuálom. Bude mať výkon 92 kW (125 k) a systém vypínania valcov. Silnejšia verzia motora 1.4 TSI ponúkne výkon 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Takisto bude štandardne vybavené šesťstupňovým manuálom a za príplatok bude deväťstupňová automat S-Tronic. Aj najsilnejší variant 1.4 TSI dostane vypínanie valcov.

Motor 2.0 TFSI dorazí vo verzii s výkonom 165 kW (225 k) s manuálom alebo o výkone 180 kW (245 k) s automatom a pohonom všetkých kolies. Motor 2.0 TFSI 165 kW bude spojený aj s elektromotorom v hybridnej verzii. Vrchol ponuky benzínových motorov má tvoriť šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 200 kW (272 k) výhradne s pohonom všetkých kolies a automatickou prevodovkou.

Základným dieselom bude motor 1.6 TDI s výkonom 88 kW (120 k) s pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou. Chrbtica ponuky ale asi bude tvoriť diesel 2.0 TDI vo verziách s výkonom 92, 110 a 130 kW (125, 150 a 177 k). Všetky tieto verzie majú štandardne pohon predných kolies a manuál, automat bude za príplatok.

Pohon všetkých kolies quattro k motoru 2.0 TDI sa dodáva na želanie k verzii s výkonom 130 kW a štandardne je vo verzii s výkonom 140 kW. Automat je k štvorkolke za príplatok. Zaujímavosťou je verzia 2.0 TDI s výkonom 162 kW (220 k), v uniknutom dokumente vedená bez pohonu všetkých kolies a s manuálnou prevodovkou.

Motor 2.0 TDI 140 kW bude tiež spojený s elektromotorom vo verzii e-Tron. Vrchol ponuky bude tvoriť naftový šesťvalec 3.0 TDI s výkonmi 160 kW (218 k) a 191 kW (260 k) výhradne dodávaný s pohonom všetkých kolies a automatom.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY