vytisknout velikost písma Poznáme motory, ktoré sa predstaví pod kapotou Audi A4 novej generácie

Poznáme motory, ktoré sa predstaví pod kapotou Audi A4 novej generácie

Premiéra novej generácie Audi A4 by sa mala odohrať v septembri vo Frankfurte. Všeobecne sa vie, že novinka od Audi vyjde na modulárnej platforme MLB určenej pre zástavbu motorov pozdĺžne a bude o asi 100 kg ľahšie ako súčasná generácia (na titulnej fotke).

Málo sa toho ale vie o motoroch, no na internet cez stránky motor.es unikol dokument, ktorý by mal prezrádzať použité jednotky v budúcom Audi A4 vrátane výkonov a prevodoviek. Zaujímavosťou určite bude deväťstupňový dvojspojkový automat.

Základ má tvoriť motor 1.4 TSI spojený so šesťstupňovým manuálom. Bude mať výkon 92 kW (125 k) a systém vypínania valcov. Silnejšia verzia motora 1.4 TSI ponúkne výkon 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k). Takisto bude štandardne vybavené šesťstupňovým manuálom a za príplatok bude deväťstupňová automat S-Tronic. Aj najsilnejší variant 1.4 TSI dostane vypínanie valcov.

Motor 2.0 TFSI dorazí vo verzii s výkonom 165 kW (225 k) s manuálom alebo o výkone 180 kW (245 k) s automatom a pohonom všetkých kolies. Motor 2.0 TFSI 165 kW bude spojený aj s elektromotorom v hybridnej verzii. Vrchol ponuky benzínových motorov má tvoriť šesťvalec 3.0 TFSI s výkonom 200 kW (272 k) výhradne s pohonom všetkých kolies a automatickou prevodovkou.

Základným dieselom bude motor 1.6 TDI s výkonom 88 kW (120 k) s pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou. Chrbtica ponuky ale asi bude tvoriť diesel 2.0 TDI vo verziách s výkonom 92, 110 a 130 kW (125, 150 a 177 k). Všetky tieto verzie majú štandardne pohon predných kolies a manuál, automat bude za príplatok.

Pohon všetkých kolies quattro k motoru 2.0 TDI sa dodáva na želanie k verzii s výkonom 130 kW a štandardne je vo verzii s výkonom 140 kW. Automat je k štvorkolke za príplatok. Zaujímavosťou je verzia 2.0 TDI s výkonom 162 kW (220 k), v uniknutom dokumente vedená bez pohonu všetkých kolies a s manuálnou prevodovkou.

Motor 2.0 TDI 140 kW bude tiež spojený s elektromotorom vo verzii e-Tron. Vrchol ponuky bude tvoriť naftový šesťvalec 3.0 TDI s výkonmi 160 kW (218 k) a 191 kW (260 k) výhradne dodávaný s pohonom všetkých kolies a automatom.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY