vytisknout velikost písma Povesť VW po Dieselgate má napraviť nový „radikálny“ elektromobil

Oproti súčasnej generácii elektromobilov VW by mala novinka ponúknuť priestrannejší interiér a najmä dramaticky lepší dojazd. Nový model má využívať platformu MEB.

V roku 2019 by mal Volkswagen uviesť na trh elektrický model s výnimočným dizajnom i parametrami. S odvolaním sa na zdroje z automobilky to píše britský Autocar.

Podľa časopisu zadal projekt vývojárom nový riaditeľ Herbert Diess, ktorý prišiel do koncernu z BMW. Elektromobil by mal firme pomôcť napraviť povesť, ktorú si Volkswagen poškodil aférou s falšovaním emisií - tzv. Dieselgate.

Vzhľad vozidla má odrážať "technický potenciál" Volkswagenu, čo znamená, že bude odvážnejší a výraznejší ako konzervatívne štylizované bežné modely značky. Nový model bude využívať plaftofmu MEB, určenú špeciálne pre elektromobily a predstavenú na koncepte Budd-e. Aj ten by sa mal dočkať sériového nasledovníka, model spomínaný Autocar sa však údajne vyvíja vedľa neho samostatne.

Oproti súčasnej generácii elektromobilov VW, založených na modeloch so spaľovacími motormi, by mala novinka ponúknuť priestrannejší interiér a najmä dramaticky lepší dojazd - viac ako 500 kilometrov.

Nový elektrický model má byť predstavený za tri roky a predávať by sa mal za ceny dosiahnuteľné bežným motoristom.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY