vytisknout velikost písma Povesť VW po Dieselgate má napraviť nový „radikálny“ elektromobil

Oproti súčasnej generácii elektromobilov VW by mala novinka ponúknuť priestrannejší interiér a najmä dramaticky lepší dojazd. Nový model má využívať platformu MEB.

V roku 2019 by mal Volkswagen uviesť na trh elektrický model s výnimočným dizajnom i parametrami. S odvolaním sa na zdroje z automobilky to píše britský Autocar.

Podľa časopisu zadal projekt vývojárom nový riaditeľ Herbert Diess, ktorý prišiel do koncernu z BMW. Elektromobil by mal firme pomôcť napraviť povesť, ktorú si Volkswagen poškodil aférou s falšovaním emisií - tzv. Dieselgate.

Vzhľad vozidla má odrážať "technický potenciál" Volkswagenu, čo znamená, že bude odvážnejší a výraznejší ako konzervatívne štylizované bežné modely značky. Nový model bude využívať plaftofmu MEB, určenú špeciálne pre elektromobily a predstavenú na koncepte Budd-e. Aj ten by sa mal dočkať sériového nasledovníka, model spomínaný Autocar sa však údajne vyvíja vedľa neho samostatne.

Oproti súčasnej generácii elektromobilov VW, založených na modeloch so spaľovacími motormi, by mala novinka ponúknuť priestrannejší interiér a najmä dramaticky lepší dojazd - viac ako 500 kilometrov.

Nový elektrický model má byť predstavený za tri roky a predávať by sa mal za ceny dosiahnuteľné bežným motoristom.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY