vytisknout velikost písma Povesť VW po Dieselgate má napraviť nový „radikálny“ elektromobil

Oproti súčasnej generácii elektromobilov VW by mala novinka ponúknuť priestrannejší interiér a najmä dramaticky lepší dojazd. Nový model má využívať platformu MEB.

V roku 2019 by mal Volkswagen uviesť na trh elektrický model s výnimočným dizajnom i parametrami. S odvolaním sa na zdroje z automobilky to píše britský Autocar.

Podľa časopisu zadal projekt vývojárom nový riaditeľ Herbert Diess, ktorý prišiel do koncernu z BMW. Elektromobil by mal firme pomôcť napraviť povesť, ktorú si Volkswagen poškodil aférou s falšovaním emisií - tzv. Dieselgate.

Vzhľad vozidla má odrážať "technický potenciál" Volkswagenu, čo znamená, že bude odvážnejší a výraznejší ako konzervatívne štylizované bežné modely značky. Nový model bude využívať plaftofmu MEB, určenú špeciálne pre elektromobily a predstavenú na koncepte Budd-e. Aj ten by sa mal dočkať sériového nasledovníka, model spomínaný Autocar sa však údajne vyvíja vedľa neho samostatne.

Oproti súčasnej generácii elektromobilov VW, založených na modeloch so spaľovacími motormi, by mala novinka ponúknuť priestrannejší interiér a najmä dramaticky lepší dojazd - viac ako 500 kilometrov.

Nový elektrický model má byť predstavený za tri roky a predávať by sa mal za ceny dosiahnuteľné bežným motoristom.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY