vytisknout velikost písma Povesť VW po Dieselgate má napraviť nový „radikálny“ elektromobil

Oproti súčasnej generácii elektromobilov VW by mala novinka ponúknuť priestrannejší interiér a najmä dramaticky lepší dojazd. Nový model má využívať platformu MEB.

V roku 2019 by mal Volkswagen uviesť na trh elektrický model s výnimočným dizajnom i parametrami. S odvolaním sa na zdroje z automobilky to píše britský Autocar.

Podľa časopisu zadal projekt vývojárom nový riaditeľ Herbert Diess, ktorý prišiel do koncernu z BMW. Elektromobil by mal firme pomôcť napraviť povesť, ktorú si Volkswagen poškodil aférou s falšovaním emisií - tzv. Dieselgate.

Vzhľad vozidla má odrážať "technický potenciál" Volkswagenu, čo znamená, že bude odvážnejší a výraznejší ako konzervatívne štylizované bežné modely značky. Nový model bude využívať plaftofmu MEB, určenú špeciálne pre elektromobily a predstavenú na koncepte Budd-e. Aj ten by sa mal dočkať sériového nasledovníka, model spomínaný Autocar sa však údajne vyvíja vedľa neho samostatne.

Oproti súčasnej generácii elektromobilov VW, založených na modeloch so spaľovacími motormi, by mala novinka ponúknuť priestrannejší interiér a najmä dramaticky lepší dojazd - viac ako 500 kilometrov.

Nový elektrický model má byť predstavený za tri roky a predávať by sa mal za ceny dosiahnuteľné bežným motoristom.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY