vytisknout velikost písma Potvrdené: Z Nordschleife zmizne legendárny skok Flugplatz

Medzi zákrutami Quiddelbach Höhe a Flugplatz už nebudú autá lietať vzduchom. Trať tu bude narovnaná.
Potvrdené: Z Nordschleife zmizne legendárny skok Flugplatz

Odkedy došlo k vážnej nehode Nissanu GT-R v závode série VLN, pri ktorej zahynul jeden z divákov, začali sa nad pretekaním na legendárnej severnej slučke Nürburgringu sťahovať mračná. Vedenie okruhu bolo nútené ako dočasné opatrenie zaviesť úsekové rýchlostné limity.

Tie majú od budúceho roka zmiznúť, rovnako tak bude zrušený zákaz merania časov na kolo. Ale to sa nezaobíde bez pomerne radikálnej modernizácie trate a diváckych priestorov podľa pravidiel FIA. Upravené bude oplotenie (k veľkej nevôli divákov zvyknutých postávať s kamerou hneď pri zvodidlách), únikové zóny a podobne, všetko v záujme bezpečnosti.

Flugplatz ako letisko

Veľa ľudí si myslí, že Flugplatz má svoje meno práve kvôli skoku, ale realita je iná. Dávnejšie v tých miestach naozaj bývalo malé letisko pre klzáky. V roku 1937 na ňom núdzovo pristál Bernd Rosemeyer. Lietadlo bolo odtiahnuté na opravu do boxov a ďalší deň po pretekoch s ním Rosemeyer vzlietol z dráhy, priamo od hlavnej tribúny pred očami divákov. Jeho manželka Elly bola presvedčená, že si to celé vopred naplánoval. Aspoň to uvádza Chris Nixon v knihe Kings of the Nürburgring.

Chystá sa ale jedna zásadná zmena aj v profile trate. Inkriminovaný ostrý zlom trate medzi úsekmi známymi pod prezývkami Quiddelbacher Höhe a Flugplatz bude odstránený. Trať tu bude narovnaná a autá už sa nebudú dostávať do vzduchu. Jedná sa práve o miesto, kde došlo k smrteľnej nehode pretekárskeho Nissanu.
Ak ste niekedy na Nordschleife boli, alebo to na nej máte už trochu najazdené, určite nám potvrdíte, že sa jedná o jedno z najcharakteristickejších miest trate a pokiaľ ide o samotnú jazdu, predstavoval tento skok snáď najväčšiu výzvu z celého okruhu. A ani ste nemuseli mať príliš rýchle auto. Legendárny Karussell je proti tomu skôr taká atrakcia.

Úpravy by mali byť vykonané počas zimnej a jarnej prestávky a určite sa postupne objavia na internete zábery z prebiehajúcich prác. Akokoľvek sa nám to môže nepáčiť, jedná sa o nutné ústupky, aby bola Nordschleife nielen sprístupnená pre verejnosť, ale aby sa na nej ďalej mohli organizovať prestížne preteky.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY