vytisknout velikost písma Potvrdené: Z Nordschleife zmizne legendárny skok Flugplatz

Medzi zákrutami Quiddelbach Höhe a Flugplatz už nebudú autá lietať vzduchom. Trať tu bude narovnaná.
Potvrdené: Z Nordschleife zmizne legendárny skok Flugplatz

Odkedy došlo k vážnej nehode Nissanu GT-R v závode série VLN, pri ktorej zahynul jeden z divákov, začali sa nad pretekaním na legendárnej severnej slučke Nürburgringu sťahovať mračná. Vedenie okruhu bolo nútené ako dočasné opatrenie zaviesť úsekové rýchlostné limity.

Tie majú od budúceho roka zmiznúť, rovnako tak bude zrušený zákaz merania časov na kolo. Ale to sa nezaobíde bez pomerne radikálnej modernizácie trate a diváckych priestorov podľa pravidiel FIA. Upravené bude oplotenie (k veľkej nevôli divákov zvyknutých postávať s kamerou hneď pri zvodidlách), únikové zóny a podobne, všetko v záujme bezpečnosti.

Flugplatz ako letisko

Veľa ľudí si myslí, že Flugplatz má svoje meno práve kvôli skoku, ale realita je iná. Dávnejšie v tých miestach naozaj bývalo malé letisko pre klzáky. V roku 1937 na ňom núdzovo pristál Bernd Rosemeyer. Lietadlo bolo odtiahnuté na opravu do boxov a ďalší deň po pretekoch s ním Rosemeyer vzlietol z dráhy, priamo od hlavnej tribúny pred očami divákov. Jeho manželka Elly bola presvedčená, že si to celé vopred naplánoval. Aspoň to uvádza Chris Nixon v knihe Kings of the Nürburgring.

Chystá sa ale jedna zásadná zmena aj v profile trate. Inkriminovaný ostrý zlom trate medzi úsekmi známymi pod prezývkami Quiddelbacher Höhe a Flugplatz bude odstránený. Trať tu bude narovnaná a autá už sa nebudú dostávať do vzduchu. Jedná sa práve o miesto, kde došlo k smrteľnej nehode pretekárskeho Nissanu.
Ak ste niekedy na Nordschleife boli, alebo to na nej máte už trochu najazdené, určite nám potvrdíte, že sa jedná o jedno z najcharakteristickejších miest trate a pokiaľ ide o samotnú jazdu, predstavoval tento skok snáď najväčšiu výzvu z celého okruhu. A ani ste nemuseli mať príliš rýchle auto. Legendárny Karussell je proti tomu skôr taká atrakcia.

Úpravy by mali byť vykonané počas zimnej a jarnej prestávky a určite sa postupne objavia na internete zábery z prebiehajúcich prác. Akokoľvek sa nám to môže nepáčiť, jedná sa o nutné ústupky, aby bola Nordschleife nielen sprístupnená pre verejnosť, ale aby sa na nej ďalej mohli organizovať prestížne preteky.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY