vytisknout velikost písma Potvrdené: Z Nordschleife zmizne legendárny skok Flugplatz

Medzi zákrutami Quiddelbach Höhe a Flugplatz už nebudú autá lietať vzduchom. Trať tu bude narovnaná.
Potvrdené: Z Nordschleife zmizne legendárny skok Flugplatz

Odkedy došlo k vážnej nehode Nissanu GT-R v závode série VLN, pri ktorej zahynul jeden z divákov, začali sa nad pretekaním na legendárnej severnej slučke Nürburgringu sťahovať mračná. Vedenie okruhu bolo nútené ako dočasné opatrenie zaviesť úsekové rýchlostné limity.

Tie majú od budúceho roka zmiznúť, rovnako tak bude zrušený zákaz merania časov na kolo. Ale to sa nezaobíde bez pomerne radikálnej modernizácie trate a diváckych priestorov podľa pravidiel FIA. Upravené bude oplotenie (k veľkej nevôli divákov zvyknutých postávať s kamerou hneď pri zvodidlách), únikové zóny a podobne, všetko v záujme bezpečnosti.

Flugplatz ako letisko

Veľa ľudí si myslí, že Flugplatz má svoje meno práve kvôli skoku, ale realita je iná. Dávnejšie v tých miestach naozaj bývalo malé letisko pre klzáky. V roku 1937 na ňom núdzovo pristál Bernd Rosemeyer. Lietadlo bolo odtiahnuté na opravu do boxov a ďalší deň po pretekoch s ním Rosemeyer vzlietol z dráhy, priamo od hlavnej tribúny pred očami divákov. Jeho manželka Elly bola presvedčená, že si to celé vopred naplánoval. Aspoň to uvádza Chris Nixon v knihe Kings of the Nürburgring.

Chystá sa ale jedna zásadná zmena aj v profile trate. Inkriminovaný ostrý zlom trate medzi úsekmi známymi pod prezývkami Quiddelbacher Höhe a Flugplatz bude odstránený. Trať tu bude narovnaná a autá už sa nebudú dostávať do vzduchu. Jedná sa práve o miesto, kde došlo k smrteľnej nehode pretekárskeho Nissanu.
Ak ste niekedy na Nordschleife boli, alebo to na nej máte už trochu najazdené, určite nám potvrdíte, že sa jedná o jedno z najcharakteristickejších miest trate a pokiaľ ide o samotnú jazdu, predstavoval tento skok snáď najväčšiu výzvu z celého okruhu. A ani ste nemuseli mať príliš rýchle auto. Legendárny Karussell je proti tomu skôr taká atrakcia.

Úpravy by mali byť vykonané počas zimnej a jarnej prestávky a určite sa postupne objavia na internete zábery z prebiehajúcich prác. Akokoľvek sa nám to môže nepáčiť, jedná sa o nutné ústupky, aby bola Nordschleife nielen sprístupnená pre verejnosť, ale aby sa na nej ďalej mohli organizovať prestížne preteky.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY