vytisknout velikost písma Potvrdené: Talianska Mazda MX-5 sa bude volať Fiat 124 Spider

Potvrdené: Talianska Mazda MX-5 sa bude volať Fiat 124 Spider

Automobilka Fiat potvrdila, že roadster pripravovaný na platforme Mazdy MX-5 sa bude volať Fiat 124 Spider, teda rovnako ako duchovný predchodca z 60. rokov. Magazínu AutoExpress to potvrdil sám šéf Fiatu Sergion Marchionne.

Prezradené boli aj ďalšie zaujímavé informácie. Roadster od Fiatu by sa mal do predaja dostať až v roku 2016, ako uvádza dohoda s automobilkou Mazda. Fiat bude - na rozdiel od Mazdy - vyzerať retro a pripomínať práve svojho predchodcu z 60. rokov.

Fiat síce dostane mať rovnaký rázvor kolies a hmotnosť pod 1000 kg, ale prakticky celá karoséria bude iná a pod kapotou budú aj iné motory. Fiat hovorí o malých dostupných jednotkách. V hre je preplňovaný štvorvalec MultiAir s objemom 1,4 l.

Vzniknúť by mala aj veľmi lacná "sociálna" verzia bez akejkoľvek výbavy, teda aj bez rádia či klimatizácie alebo centrálneho zamykania, a na plechových kolesách. Výkon by ale aj tak mal byť vyšší ako v prípade Mazdy.

Zatiaľ ešte nie je potvrdené, či nový Fiat 124 uvidíme v septembri vo Frankfurte alebo až o rok na autosalóne v Ženeve.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY