vytisknout velikost písma Potvrdené, Porsche Boxster aj Cayman vážne dostanú štvorvalec

Downsizing si pripíše ďalšie dobyté územie. Malé športové modely Porsche sa vzdajú atmosféricky plnených šesťvalcov.
Potvrdené, Porsche Boxster aj Cayman vážne dostanú štvorvalec

Dlhoročné špekulácie získavajú konkrétne obrysy. Porsche vyvíja nový motor pre kupé Cayman a roadster Boxster. Pôjde opäť o "boxer", teda motor s protibežnými piestami, tie ale budú už len štyri.

Nemecký Auto Bild uvádza, že nová jednotka by si mohla nájsť cestu pred zadné nápravy oboch modelov už pri facelifte v roku 2015. Základná a rýchlejšia verzia sa nebude líšiť zdvihovým objemom, ale veľkosťou použitého twin-scroll turbodúchadla. Vrcholný variant má dosahovať výkon vysoko cez 300 koní. Hodnota zdvihového objemu ostáva zahalená rúškom tajomstva, ale určite bude nižšia ako 2,7 l, čo je objem dnešného základného šesťvalca.

Dôvod zmeny je rovnaký ako vo všetkých podobných prípadoch: neustále sprísňovanie limitov CO2 zo strany Európskej únie.

Štvorvalcové boxery dnes vyrába automobilka Subaru. Ani pre Porsche ale nebudú úplnou novinkou. Motor tejto koncepcie totiž poháňal už prvý sériový model značky, Porsche 356. Štvorvalce, tentoraz radové, pracovali aj pod prednými kapotami modelov 924 , 944 a 968.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY