vytisknout velikost písma Potvrdené, Porsche Boxster aj Cayman vážne dostanú štvorvalec

Downsizing si pripíše ďalšie dobyté územie. Malé športové modely Porsche sa vzdajú atmosféricky plnených šesťvalcov.
Potvrdené, Porsche Boxster aj Cayman vážne dostanú štvorvalec

Dlhoročné špekulácie získavajú konkrétne obrysy. Porsche vyvíja nový motor pre kupé Cayman a roadster Boxster. Pôjde opäť o "boxer", teda motor s protibežnými piestami, tie ale budú už len štyri.

Nemecký Auto Bild uvádza, že nová jednotka by si mohla nájsť cestu pred zadné nápravy oboch modelov už pri facelifte v roku 2015. Základná a rýchlejšia verzia sa nebude líšiť zdvihovým objemom, ale veľkosťou použitého twin-scroll turbodúchadla. Vrcholný variant má dosahovať výkon vysoko cez 300 koní. Hodnota zdvihového objemu ostáva zahalená rúškom tajomstva, ale určite bude nižšia ako 2,7 l, čo je objem dnešného základného šesťvalca.

Dôvod zmeny je rovnaký ako vo všetkých podobných prípadoch: neustále sprísňovanie limitov CO2 zo strany Európskej únie.

Štvorvalcové boxery dnes vyrába automobilka Subaru. Ani pre Porsche ale nebudú úplnou novinkou. Motor tejto koncepcie totiž poháňal už prvý sériový model značky, Porsche 356. Štvorvalce, tentoraz radové, pracovali aj pod prednými kapotami modelov 924 , 944 a 968.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY