vytisknout velikost písma Potvrdené: Obyčajné Porsche 911 dostane šesťvalec s turbom

Nevyhnutné sa stalo skutočnosťou. Porsche nasadí do budúcich generácií modelu 911 preplňovanie. Výnimkou bude len model GT3 RS.
Potvrdené: Obyčajné Porsche 911 dostane šesťvalec s turbom

Chceli ste vždy Porsche 911 Turbo, ale akosi vás obmedzoval rozpočet a nezostalo nič iné ako si kúpiť obyčajnú 911? Teraz už vás to mrzieť nemusí, pretože aj obyčajné modely Porsche 911 dostanú preplňovanie, takže potom môžete vyraziť do najbližšieho tuningového obchodu a nakúpiť si toľko samolepiek Turbo, čo hrdlo ráči.

Ale teraz trochu vážne. Táto cesta bola asi nevyhnutná a aj Porsche teraz cez produktového šéfa Wolfganga Hatz, ktorý hovoril s magazínom Autocar, potvrdilo, že budúce modely 911 už dostanú preplňovanie a downsizovaný motor.

Pôvodné zákulisné informácie nás strašili dvojlitrovými štvorvalcami, ale Hatz jasne povedal, že aj budúce 911 budú mať šesťvalec. A navyše to bude motor, ktorý bude technicky vychádzať z novej jednotky pre dokončovanú 911 GT3 RS.

Práve nové Porsche 911 GT3 RS naznačí, čo sa bude s ikonickou 911 diať. Napriek tomu GT3 RS ešte dostane klasické atmosférické nasávanie a aj keď technické detaily Hatz prezradiť nechcel, cieľom je dosiahnuť na výkon 500 koní. Už skôr ale padlo, že objem atmosferického plochého šesťvalca len ťažko prekročí štyri litre.

Preplňovaná jednotka, ktorá samozrejme dostane priame vstrekovanie, bude z motora pre 911 GT3 RS úzko vychádzať. Bude mať ale nižší kompresný pomer a zdvihový objem. Aj budúci modely Turbo si požičajú tento motor, respektíve jeho základ. Celá jednotka sa má údajne tiež posunúť viac do stredu auta v záujme lepšieho rozloženia hmotnosti.

Vývoj nového motora súvisí s novou dvojlitrovú štvorvalcovou jednotkou pre Porsche Boxster a Cayman. Porsche čerpá poznatky aj zo svojho závodného programu Le Mans.

Keď už sme pri Caymane, Hatz potvrdil aj príchod modelu Porsche Cayman GT4, ktorý dorazí zrejme do Frankfurtu a pretože sa na jeho vývoji podieľa aj divízia motoršportu, bude to plnohodnotný ostrý model porovnateľný s GT3 a GT3 RS. Výkon sa dostane niekam k štyrom stovkám koní.

A ešte jednu vec Hatz potvrdil. Automobilka Porsche stále pracuje na športovom modeli, ktorý by sa zaradil medzi 911 a 918 Spyder. O pohon sa má starať benzínový osemvalec.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY