vytisknout velikost písma Potvrdené: Obyčajné Porsche 911 dostane šesťvalec s turbom

Nevyhnutné sa stalo skutočnosťou. Porsche nasadí do budúcich generácií modelu 911 preplňovanie. Výnimkou bude len model GT3 RS.
Potvrdené: Obyčajné Porsche 911 dostane šesťvalec s turbom

Chceli ste vždy Porsche 911 Turbo, ale akosi vás obmedzoval rozpočet a nezostalo nič iné ako si kúpiť obyčajnú 911? Teraz už vás to mrzieť nemusí, pretože aj obyčajné modely Porsche 911 dostanú preplňovanie, takže potom môžete vyraziť do najbližšieho tuningového obchodu a nakúpiť si toľko samolepiek Turbo, čo hrdlo ráči.

Ale teraz trochu vážne. Táto cesta bola asi nevyhnutná a aj Porsche teraz cez produktového šéfa Wolfganga Hatz, ktorý hovoril s magazínom Autocar, potvrdilo, že budúce modely 911 už dostanú preplňovanie a downsizovaný motor.

Pôvodné zákulisné informácie nás strašili dvojlitrovými štvorvalcami, ale Hatz jasne povedal, že aj budúce 911 budú mať šesťvalec. A navyše to bude motor, ktorý bude technicky vychádzať z novej jednotky pre dokončovanú 911 GT3 RS.

Práve nové Porsche 911 GT3 RS naznačí, čo sa bude s ikonickou 911 diať. Napriek tomu GT3 RS ešte dostane klasické atmosférické nasávanie a aj keď technické detaily Hatz prezradiť nechcel, cieľom je dosiahnuť na výkon 500 koní. Už skôr ale padlo, že objem atmosferického plochého šesťvalca len ťažko prekročí štyri litre.

Preplňovaná jednotka, ktorá samozrejme dostane priame vstrekovanie, bude z motora pre 911 GT3 RS úzko vychádzať. Bude mať ale nižší kompresný pomer a zdvihový objem. Aj budúci modely Turbo si požičajú tento motor, respektíve jeho základ. Celá jednotka sa má údajne tiež posunúť viac do stredu auta v záujme lepšieho rozloženia hmotnosti.

Vývoj nového motora súvisí s novou dvojlitrovú štvorvalcovou jednotkou pre Porsche Boxster a Cayman. Porsche čerpá poznatky aj zo svojho závodného programu Le Mans.

Keď už sme pri Caymane, Hatz potvrdil aj príchod modelu Porsche Cayman GT4, ktorý dorazí zrejme do Frankfurtu a pretože sa na jeho vývoji podieľa aj divízia motoršportu, bude to plnohodnotný ostrý model porovnateľný s GT3 a GT3 RS. Výkon sa dostane niekam k štyrom stovkám koní.

A ešte jednu vec Hatz potvrdil. Automobilka Porsche stále pracuje na športovom modeli, ktorý by sa zaradil medzi 911 a 918 Spyder. O pohon sa má starať benzínový osemvalec.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY