vytisknout velikost písma Potvrdené: Obyčajné Porsche 911 dostane šesťvalec s turbom

Nevyhnutné sa stalo skutočnosťou. Porsche nasadí do budúcich generácií modelu 911 preplňovanie. Výnimkou bude len model GT3 RS.
Potvrdené: Obyčajné Porsche 911 dostane šesťvalec s turbom

Chceli ste vždy Porsche 911 Turbo, ale akosi vás obmedzoval rozpočet a nezostalo nič iné ako si kúpiť obyčajnú 911? Teraz už vás to mrzieť nemusí, pretože aj obyčajné modely Porsche 911 dostanú preplňovanie, takže potom môžete vyraziť do najbližšieho tuningového obchodu a nakúpiť si toľko samolepiek Turbo, čo hrdlo ráči.

Ale teraz trochu vážne. Táto cesta bola asi nevyhnutná a aj Porsche teraz cez produktového šéfa Wolfganga Hatz, ktorý hovoril s magazínom Autocar, potvrdilo, že budúce modely 911 už dostanú preplňovanie a downsizovaný motor.

Pôvodné zákulisné informácie nás strašili dvojlitrovými štvorvalcami, ale Hatz jasne povedal, že aj budúce 911 budú mať šesťvalec. A navyše to bude motor, ktorý bude technicky vychádzať z novej jednotky pre dokončovanú 911 GT3 RS.

Práve nové Porsche 911 GT3 RS naznačí, čo sa bude s ikonickou 911 diať. Napriek tomu GT3 RS ešte dostane klasické atmosférické nasávanie a aj keď technické detaily Hatz prezradiť nechcel, cieľom je dosiahnuť na výkon 500 koní. Už skôr ale padlo, že objem atmosferického plochého šesťvalca len ťažko prekročí štyri litre.

Preplňovaná jednotka, ktorá samozrejme dostane priame vstrekovanie, bude z motora pre 911 GT3 RS úzko vychádzať. Bude mať ale nižší kompresný pomer a zdvihový objem. Aj budúci modely Turbo si požičajú tento motor, respektíve jeho základ. Celá jednotka sa má údajne tiež posunúť viac do stredu auta v záujme lepšieho rozloženia hmotnosti.

Vývoj nového motora súvisí s novou dvojlitrovú štvorvalcovou jednotkou pre Porsche Boxster a Cayman. Porsche čerpá poznatky aj zo svojho závodného programu Le Mans.

Keď už sme pri Caymane, Hatz potvrdil aj príchod modelu Porsche Cayman GT4, ktorý dorazí zrejme do Frankfurtu a pretože sa na jeho vývoji podieľa aj divízia motoršportu, bude to plnohodnotný ostrý model porovnateľný s GT3 a GT3 RS. Výkon sa dostane niekam k štyrom stovkám koní.

A ešte jednu vec Hatz potvrdil. Automobilka Porsche stále pracuje na športovom modeli, ktorý by sa zaradil medzi 911 a 918 Spyder. O pohon sa má starať benzínový osemvalec.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY