vytisknout velikost písma Potvrdené: Nový Nissan GT-R nebude skôr ako v roku 2020

Súčasná generácia je pomerne úspešný model a pre imidž Nissanu urobila veľa. Problém je v tom, že je príliš nákladná na výrobu a vývoj.
Potvrdené: Nový Nissan GT-R nebude skôr ako v roku 2020

Aj keď to vyzeralo, že by sa nový Nissan GT-R mohol ukázať už v roku 2017 alebo 2018, predstavitelia automobilky médiám potvrdili, že skôr ako v roku 2020 nová generácia nedorazí. Navyše súčasný model možno z trhu kvôli prísnejším emisným normám zmizne a model GT-R nebude v ponuke niekoľko rokov zastúpený.

"Aby som bol úprimný, vlastne sa vo vedení o novom GT-R ani nehovorí," povedal austrálskemu magazínu Motoring Richard Emery, šéf Nissanu pre austrálsky trh. "Auto nie je v produktovom pláne pre túto dekádu," dodal. Zaujímavé tiež je, že vývoj nového modelu sa presunul z Japonska do Európy a USA.

To ale nutne neznamená, že by Nissan GT-R zmizol v prepadlisku dejín. Súčasná generácia je pomerne úspešný model a pre imidž Nissanu urobil veľa. Problém je v tom, že je príliš nákladný na výrobu a vývoj. Možno očakávať, že ďalšia generácia použije existujúcu platformu a viac prvkov spoločných s bežnou modelovou radou Nissanu a Infiniti.

Vzhľad budúceho GT-R naznačil virtuálny koncept Vision 2020 Gran Turismo. Je takmer isté, že budúce GT-R dostane menší preplňovaný motor a pomerne komplikovaný hybridný systém. Ten síce pomôže znížiť emisie (rýchly Nissan bude vedieť jazdiť len na elektrinu), ale predovšetkým pomôže zlepšiť krátkodobo dynamiku.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY