vytisknout velikost písma Potvrdené: Nový Nissan GT-R nebude skôr ako v roku 2020

Súčasná generácia je pomerne úspešný model a pre imidž Nissanu urobila veľa. Problém je v tom, že je príliš nákladná na výrobu a vývoj.
Potvrdené: Nový Nissan GT-R nebude skôr ako v roku 2020

Aj keď to vyzeralo, že by sa nový Nissan GT-R mohol ukázať už v roku 2017 alebo 2018, predstavitelia automobilky médiám potvrdili, že skôr ako v roku 2020 nová generácia nedorazí. Navyše súčasný model možno z trhu kvôli prísnejším emisným normám zmizne a model GT-R nebude v ponuke niekoľko rokov zastúpený.

"Aby som bol úprimný, vlastne sa vo vedení o novom GT-R ani nehovorí," povedal austrálskemu magazínu Motoring Richard Emery, šéf Nissanu pre austrálsky trh. "Auto nie je v produktovom pláne pre túto dekádu," dodal. Zaujímavé tiež je, že vývoj nového modelu sa presunul z Japonska do Európy a USA.

To ale nutne neznamená, že by Nissan GT-R zmizol v prepadlisku dejín. Súčasná generácia je pomerne úspešný model a pre imidž Nissanu urobil veľa. Problém je v tom, že je príliš nákladný na výrobu a vývoj. Možno očakávať, že ďalšia generácia použije existujúcu platformu a viac prvkov spoločných s bežnou modelovou radou Nissanu a Infiniti.

Vzhľad budúceho GT-R naznačil virtuálny koncept Vision 2020 Gran Turismo. Je takmer isté, že budúce GT-R dostane menší preplňovaný motor a pomerne komplikovaný hybridný systém. Ten síce pomôže znížiť emisie (rýchly Nissan bude vedieť jazdiť len na elektrinu), ale predovšetkým pomôže zlepšiť krátkodobo dynamiku.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY