vytisknout velikost písma Potvrdené: Nový Nissan GT-R nebude skôr ako v roku 2020

Súčasná generácia je pomerne úspešný model a pre imidž Nissanu urobila veľa. Problém je v tom, že je príliš nákladná na výrobu a vývoj.
Potvrdené: Nový Nissan GT-R nebude skôr ako v roku 2020

Aj keď to vyzeralo, že by sa nový Nissan GT-R mohol ukázať už v roku 2017 alebo 2018, predstavitelia automobilky médiám potvrdili, že skôr ako v roku 2020 nová generácia nedorazí. Navyše súčasný model možno z trhu kvôli prísnejším emisným normám zmizne a model GT-R nebude v ponuke niekoľko rokov zastúpený.

"Aby som bol úprimný, vlastne sa vo vedení o novom GT-R ani nehovorí," povedal austrálskemu magazínu Motoring Richard Emery, šéf Nissanu pre austrálsky trh. "Auto nie je v produktovom pláne pre túto dekádu," dodal. Zaujímavé tiež je, že vývoj nového modelu sa presunul z Japonska do Európy a USA.

To ale nutne neznamená, že by Nissan GT-R zmizol v prepadlisku dejín. Súčasná generácia je pomerne úspešný model a pre imidž Nissanu urobil veľa. Problém je v tom, že je príliš nákladný na výrobu a vývoj. Možno očakávať, že ďalšia generácia použije existujúcu platformu a viac prvkov spoločných s bežnou modelovou radou Nissanu a Infiniti.

Vzhľad budúceho GT-R naznačil virtuálny koncept Vision 2020 Gran Turismo. Je takmer isté, že budúce GT-R dostane menší preplňovaný motor a pomerne komplikovaný hybridný systém. Ten síce pomôže znížiť emisie (rýchly Nissan bude vedieť jazdiť len na elektrinu), ale predovšetkým pomôže zlepšiť krátkodobo dynamiku.

Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

dnes | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY