vytisknout velikost písma Potvrdené: Nový Nissan GT-R nebude skôr ako v roku 2020

Súčasná generácia je pomerne úspešný model a pre imidž Nissanu urobila veľa. Problém je v tom, že je príliš nákladná na výrobu a vývoj.
Potvrdené: Nový Nissan GT-R nebude skôr ako v roku 2020

Aj keď to vyzeralo, že by sa nový Nissan GT-R mohol ukázať už v roku 2017 alebo 2018, predstavitelia automobilky médiám potvrdili, že skôr ako v roku 2020 nová generácia nedorazí. Navyše súčasný model možno z trhu kvôli prísnejším emisným normám zmizne a model GT-R nebude v ponuke niekoľko rokov zastúpený.

"Aby som bol úprimný, vlastne sa vo vedení o novom GT-R ani nehovorí," povedal austrálskemu magazínu Motoring Richard Emery, šéf Nissanu pre austrálsky trh. "Auto nie je v produktovom pláne pre túto dekádu," dodal. Zaujímavé tiež je, že vývoj nového modelu sa presunul z Japonska do Európy a USA.

To ale nutne neznamená, že by Nissan GT-R zmizol v prepadlisku dejín. Súčasná generácia je pomerne úspešný model a pre imidž Nissanu urobil veľa. Problém je v tom, že je príliš nákladný na výrobu a vývoj. Možno očakávať, že ďalšia generácia použije existujúcu platformu a viac prvkov spoločných s bežnou modelovou radou Nissanu a Infiniti.

Vzhľad budúceho GT-R naznačil virtuálny koncept Vision 2020 Gran Turismo. Je takmer isté, že budúce GT-R dostane menší preplňovaný motor a pomerne komplikovaný hybridný systém. Ten síce pomôže znížiť emisie (rýchly Nissan bude vedieť jazdiť len na elektrinu), ale predovšetkým pomôže zlepšiť krátkodobo dynamiku.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY