vytisknout velikost písma Potvrdené: Mercedes-AMG prejde do roku 2020 na hybridný pohon

Potvrdené: Mercedes-AMG prejde do roku 2020 na hybridný pohon

Rýchle Mercedesy, ktoré sa honosia ikonickou značkou AMG, prejdú do roku 2020 na hybridný pohon kvôli chystaným európskym emisným normám. Britskému magazínu Autocar to povedal šéf vývoja nemeckej značky Thomas Weber.

Automobilky sa pripravujú na plánované drastické zníženie stropu emisií CO2, ktoré plánuje Európska komisia. Výrobcovia, ktorí budú prekračovať stanovené emisie, budú nútení platiť "pokuty". Tie by sa potom zrejme premietli do zvýšenia predajnej ceny.

Mercedes-Benz preto chystá celý rad modelov AMG, čo sú vrcholné verzie s najvyššími výkonmi, s hybridným pohonom. Hybrid je teraz zrejme najjednoduchšia cesta, ako dosiahnuť výrazné papierového zníženia emisií CO2.

Podľa Mercedesu je nutné sa na to pripraviť, aj keď súčasní zákazníci divízie AMG hybrid ešte nechcú. Automobilka asi použije jednoduchý a ľahký hybridný systém, ktorý je teraz k dispozícii napríklad v triede E alebo S v modeloch Bluetec Hybrid.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY