vytisknout velikost písma Potvrdené: Mercedes-AMG prejde do roku 2020 na hybridný pohon

Potvrdené: Mercedes-AMG prejde do roku 2020 na hybridný pohon

Rýchle Mercedesy, ktoré sa honosia ikonickou značkou AMG, prejdú do roku 2020 na hybridný pohon kvôli chystaným európskym emisným normám. Britskému magazínu Autocar to povedal šéf vývoja nemeckej značky Thomas Weber.

Automobilky sa pripravujú na plánované drastické zníženie stropu emisií CO2, ktoré plánuje Európska komisia. Výrobcovia, ktorí budú prekračovať stanovené emisie, budú nútení platiť "pokuty". Tie by sa potom zrejme premietli do zvýšenia predajnej ceny.

Mercedes-Benz preto chystá celý rad modelov AMG, čo sú vrcholné verzie s najvyššími výkonmi, s hybridným pohonom. Hybrid je teraz zrejme najjednoduchšia cesta, ako dosiahnuť výrazné papierového zníženia emisií CO2.

Podľa Mercedesu je nutné sa na to pripraviť, aj keď súčasní zákazníci divízie AMG hybrid ešte nechcú. Automobilka asi použije jednoduchý a ľahký hybridný systém, ktorý je teraz k dispozícii napríklad v triede E alebo S v modeloch Bluetec Hybrid.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY