vytisknout velikost písma Potvrdené: Mercedes-AMG prejde do roku 2020 na hybridný pohon

Potvrdené: Mercedes-AMG prejde do roku 2020 na hybridný pohon

Rýchle Mercedesy, ktoré sa honosia ikonickou značkou AMG, prejdú do roku 2020 na hybridný pohon kvôli chystaným európskym emisným normám. Britskému magazínu Autocar to povedal šéf vývoja nemeckej značky Thomas Weber.

Automobilky sa pripravujú na plánované drastické zníženie stropu emisií CO2, ktoré plánuje Európska komisia. Výrobcovia, ktorí budú prekračovať stanovené emisie, budú nútení platiť "pokuty". Tie by sa potom zrejme premietli do zvýšenia predajnej ceny.

Mercedes-Benz preto chystá celý rad modelov AMG, čo sú vrcholné verzie s najvyššími výkonmi, s hybridným pohonom. Hybrid je teraz zrejme najjednoduchšia cesta, ako dosiahnuť výrazné papierového zníženia emisií CO2.

Podľa Mercedesu je nutné sa na to pripraviť, aj keď súčasní zákazníci divízie AMG hybrid ešte nechcú. Automobilka asi použije jednoduchý a ľahký hybridný systém, ktorý je teraz k dispozícii napríklad v triede E alebo S v modeloch Bluetec Hybrid.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY