vytisknout velikost písma Potvrdené! Jaguar bude vyrábať F-Type Project 7. Pôjde o najrýchlejší model

Potvrdené! Jaguar bude vyrábať F-Type Project 7. Pôjde o najrýchlejší model

Oficiálne informácie na tému Jaguar F-Type Project 7 sú tu. Auto sa bude naozaj vyrábať, pričom pôjde o to vôbec najostrejšie, čo kedy Jaguar svojim zákazníkom ponúkol. Tešiť sa môžeme na 423 kW / 575 koní, stovku pod štyri sekundy a elektronicky obmedzenú rýchlosť na 300 km/h. Celkom vznikne 250 kusov.

Ako už sme písali skôr, Project 7 je prvým modelom, ktorý má na svedomí divízia Special Operations. Dizajn vozidla nadväzuje na rovnomenný koncept z minulého roka a zároveň odkazuje na legendárny D-Type. Okrem karbónových dielov vylepšujúcich aerodynamiku stoja za zmienku tiež dvadsaťpalcové kolesá s pneumatikami o rozmere 255/35 vpredu, respektive 295/30 vzadu. Ide o plášte Pirelli P Zero.

O pohon sa stará samozrejme preplňovaný päťlitrový osemvalec, ktorý bol naladený na 423 kW (575 k). Krútiaci moment končí na 680 Nm, necelých 1600 kg ťažký roadster vystrelí z nuly na stovku za 3,9 s. Kolesá zadnej nápravy sú poháňané cez osemstupňový automat a elektronicky riadený diferenciál EAD.

Patričnej starostlivosti sa dočkal aj športový podvozok. Upravené boli predné tlmiče i pružiny, vozidlo ponúka nastaviteľnú výšku podvozku a iné sú aj obidva stabilizátory. Krotiť vášne budú karbón-keramické kotúče veľkosti 398 mm vpredu / 380 mm vzadu.

Keby náhodou niekoho zaujímal údaj o batožinového priestoru, potom F-Type Project 7 ponúka objem 196 litrov. Britská špecialita má namierené na európske trhy, dočkajú sa ale aj záujemcovia v JAR, Austrálii, Rusku, Brazílii, Ázii a v Amerike. Prvé automobily budú dodané v polovici budúceho roka.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY