vytisknout velikost písma Potvrdené! Jaguar bude vyrábať F-Type Project 7. Pôjde o najrýchlejší model

Potvrdené! Jaguar bude vyrábať F-Type Project 7. Pôjde o najrýchlejší model

Oficiálne informácie na tému Jaguar F-Type Project 7 sú tu. Auto sa bude naozaj vyrábať, pričom pôjde o to vôbec najostrejšie, čo kedy Jaguar svojim zákazníkom ponúkol. Tešiť sa môžeme na 423 kW / 575 koní, stovku pod štyri sekundy a elektronicky obmedzenú rýchlosť na 300 km/h. Celkom vznikne 250 kusov.

Ako už sme písali skôr, Project 7 je prvým modelom, ktorý má na svedomí divízia Special Operations. Dizajn vozidla nadväzuje na rovnomenný koncept z minulého roka a zároveň odkazuje na legendárny D-Type. Okrem karbónových dielov vylepšujúcich aerodynamiku stoja za zmienku tiež dvadsaťpalcové kolesá s pneumatikami o rozmere 255/35 vpredu, respektive 295/30 vzadu. Ide o plášte Pirelli P Zero.

O pohon sa stará samozrejme preplňovaný päťlitrový osemvalec, ktorý bol naladený na 423 kW (575 k). Krútiaci moment končí na 680 Nm, necelých 1600 kg ťažký roadster vystrelí z nuly na stovku za 3,9 s. Kolesá zadnej nápravy sú poháňané cez osemstupňový automat a elektronicky riadený diferenciál EAD.

Patričnej starostlivosti sa dočkal aj športový podvozok. Upravené boli predné tlmiče i pružiny, vozidlo ponúka nastaviteľnú výšku podvozku a iné sú aj obidva stabilizátory. Krotiť vášne budú karbón-keramické kotúče veľkosti 398 mm vpredu / 380 mm vzadu.

Keby náhodou niekoho zaujímal údaj o batožinového priestoru, potom F-Type Project 7 ponúka objem 196 litrov. Britská špecialita má namierené na európske trhy, dočkajú sa ale aj záujemcovia v JAR, Austrálii, Rusku, Brazílii, Ázii a v Amerike. Prvé automobily budú dodané v polovici budúceho roka.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY