vytisknout velikost písma Potvrdené: Ford chystá do Detroitu duchovného nástupcu superšportu GT

Potvrdené: Ford chystá do Detroitu duchovného nástupcu superšportu GT

Na autosalóne v Detroite sa predstaví koncept superšportu automobilky Ford, ktorý nadviaže na tradíciu modelov GT40 a modernejšieho GT. Technické detaily sú zatiaľ tajné, respektíve ešte žiadne nie sú. Pôjde zrejme len o dizajnovú štúdiu, na ktorej sa ešte bude pracovať.

Magazín AutoWeek ale prišiel s informáciou, že Ford dokonca auto nasadí s plnou továrenskou podporou už v roku 2016 pri pretekoch 24 h Le Mans v kategórii GTE, čo by bol dozaista štýlový návrat legendy. Vedľa slávneho závodu vraj ale automobilka počíta s podporou tímov v domácich a zahraničných pretekoch a šampionátoch.

Nie je potvrdené, čo by malo byť pod kapotou. Ponúka sa šesťvalec EcoBoost s preplňovaním a aj nový osemvalec z Fordu Mustang GT350, záležať bude na aktuálnych pravidlách. V roku 2016 Ford oslávi 50 rokov od prvého celkového víťazstva v Le Mans s legendárnym modelom GT40.

Ford GT40 vyhral 24 h Le Mans v rokoch 1966 až 1969 a úplne deklasoval konkurenciu od Ferrari a Porsche. Potom sa ale zo slávneho závodu automobilka stiahla. A ako to vyzeralo z pohľadu vodiča Fordu GT40 v Le Mans v roku 1969? Pozrite sa na video.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY