vytisknout velikost písma Potvrdené: Ford chystá do Detroitu duchovného nástupcu superšportu GT

Potvrdené: Ford chystá do Detroitu duchovného nástupcu superšportu GT

Na autosalóne v Detroite sa predstaví koncept superšportu automobilky Ford, ktorý nadviaže na tradíciu modelov GT40 a modernejšieho GT. Technické detaily sú zatiaľ tajné, respektíve ešte žiadne nie sú. Pôjde zrejme len o dizajnovú štúdiu, na ktorej sa ešte bude pracovať.

Magazín AutoWeek ale prišiel s informáciou, že Ford dokonca auto nasadí s plnou továrenskou podporou už v roku 2016 pri pretekoch 24 h Le Mans v kategórii GTE, čo by bol dozaista štýlový návrat legendy. Vedľa slávneho závodu vraj ale automobilka počíta s podporou tímov v domácich a zahraničných pretekoch a šampionátoch.

Nie je potvrdené, čo by malo byť pod kapotou. Ponúka sa šesťvalec EcoBoost s preplňovaním a aj nový osemvalec z Fordu Mustang GT350, záležať bude na aktuálnych pravidlách. V roku 2016 Ford oslávi 50 rokov od prvého celkového víťazstva v Le Mans s legendárnym modelom GT40.

Ford GT40 vyhral 24 h Le Mans v rokoch 1966 až 1969 a úplne deklasoval konkurenciu od Ferrari a Porsche. Potom sa ale zo slávneho závodu automobilka stiahla. A ako to vyzeralo z pohľadu vodiča Fordu GT40 v Le Mans v roku 1969? Pozrite sa na video.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY