vytisknout velikost písma Potvrdené: Ford chystá do Detroitu duchovného nástupcu superšportu GT

Potvrdené: Ford chystá do Detroitu duchovného nástupcu superšportu GT

Na autosalóne v Detroite sa predstaví koncept superšportu automobilky Ford, ktorý nadviaže na tradíciu modelov GT40 a modernejšieho GT. Technické detaily sú zatiaľ tajné, respektíve ešte žiadne nie sú. Pôjde zrejme len o dizajnovú štúdiu, na ktorej sa ešte bude pracovať.

Magazín AutoWeek ale prišiel s informáciou, že Ford dokonca auto nasadí s plnou továrenskou podporou už v roku 2016 pri pretekoch 24 h Le Mans v kategórii GTE, čo by bol dozaista štýlový návrat legendy. Vedľa slávneho závodu vraj ale automobilka počíta s podporou tímov v domácich a zahraničných pretekoch a šampionátoch.

Nie je potvrdené, čo by malo byť pod kapotou. Ponúka sa šesťvalec EcoBoost s preplňovaním a aj nový osemvalec z Fordu Mustang GT350, záležať bude na aktuálnych pravidlách. V roku 2016 Ford oslávi 50 rokov od prvého celkového víťazstva v Le Mans s legendárnym modelom GT40.

Ford GT40 vyhral 24 h Le Mans v rokoch 1966 až 1969 a úplne deklasoval konkurenciu od Ferrari a Porsche. Potom sa ale zo slávneho závodu automobilka stiahla. A ako to vyzeralo z pohľadu vodiča Fordu GT40 v Le Mans v roku 1969? Pozrite sa na video.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY