vytisknout velikost písma Potvrdené: Budúce Porsche 911 bude plug-in hybrid a zostane mu šesťvalec

Nová generácia Porsche 911 dorazí skôr ako v roku 2020. Najväčším problémom je priestor, do ktorého je možné vtesnať zložité hybridné ústrojenstvo.
Potvrdené: Budúce Porsche 911 bude plug-in hybrid a zostane mu šesťvalec

Čistý elektromobil z ikonického Porsche 911 nebude. Namiesto toho vznikne produkčná verzia elektrického konceptu Porsche Mission E a model 911 prejde na plug-in hybridnú zostavu. Navyše legendárnemu športovému autu zostane plochý šesťvalec.

Nová generácia Porsche 911 nedorazí skôr ako v roku 2020. Do tej doby si súčasná 911 bude musieť vystačiť s novou generáciou preplňovaných trojlitrových šesťvalcov. Pokiaľ ide o pripravovaný plug-in hybrid, tam sa ešte Porsche neodvažuje ani naznačiť usporiadanie motora a pohonu.

Najväčším problémom Porsche 911 je priestor, do ktorého je možné vtesnať zložité hybridné ústrojenstvo, teda elektromotory a akumulátory. To magazínu Car & Driver potvrdil aj šéf vývoja cestného programu 911 Erhard Mössle. Plne elektrický variant 911 nie je na programe dňa. Možno vznikne prototyp, ale do výroby sa s ním vôbec nepočíta.

Je možné, že plug-in hybridný variant zostane vyhradená pre modely s pohonom všetkých kolies (Carrera 4 a Targa 4), kedy predné kolesá bude roztáčať práve elektromotor a zadnú nápravu bude naďalej poháňať klasický spaľovací motor. V hre je ale aj jednoduchšie riešenie s tzv. mild-hybridom pre Carreru s pohonom jednej nápravy, kedy bude elektromotor slúžiť len ako asistencia spaľovacej jednotke.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY