vytisknout velikost písma Potvrdené: Budúce Porsche 911 bude plug-in hybrid a zostane mu šesťvalec

Nová generácia Porsche 911 dorazí skôr ako v roku 2020. Najväčším problémom je priestor, do ktorého je možné vtesnať zložité hybridné ústrojenstvo.
Potvrdené: Budúce Porsche 911 bude plug-in hybrid a zostane mu šesťvalec

Čistý elektromobil z ikonického Porsche 911 nebude. Namiesto toho vznikne produkčná verzia elektrického konceptu Porsche Mission E a model 911 prejde na plug-in hybridnú zostavu. Navyše legendárnemu športovému autu zostane plochý šesťvalec.

Nová generácia Porsche 911 nedorazí skôr ako v roku 2020. Do tej doby si súčasná 911 bude musieť vystačiť s novou generáciou preplňovaných trojlitrových šesťvalcov. Pokiaľ ide o pripravovaný plug-in hybrid, tam sa ešte Porsche neodvažuje ani naznačiť usporiadanie motora a pohonu.

Najväčším problémom Porsche 911 je priestor, do ktorého je možné vtesnať zložité hybridné ústrojenstvo, teda elektromotory a akumulátory. To magazínu Car & Driver potvrdil aj šéf vývoja cestného programu 911 Erhard Mössle. Plne elektrický variant 911 nie je na programe dňa. Možno vznikne prototyp, ale do výroby sa s ním vôbec nepočíta.

Je možné, že plug-in hybridný variant zostane vyhradená pre modely s pohonom všetkých kolies (Carrera 4 a Targa 4), kedy predné kolesá bude roztáčať práve elektromotor a zadnú nápravu bude naďalej poháňať klasický spaľovací motor. V hre je ale aj jednoduchšie riešenie s tzv. mild-hybridom pre Carreru s pohonom jednej nápravy, kedy bude elektromotor slúžiť len ako asistencia spaľovacej jednotke.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY