vytisknout velikost písma Potvrdené: Budúce Porsche 911 bude plug-in hybrid a zostane mu šesťvalec

Nová generácia Porsche 911 dorazí skôr ako v roku 2020. Najväčším problémom je priestor, do ktorého je možné vtesnať zložité hybridné ústrojenstvo.
Potvrdené: Budúce Porsche 911 bude plug-in hybrid a zostane mu šesťvalec

Čistý elektromobil z ikonického Porsche 911 nebude. Namiesto toho vznikne produkčná verzia elektrického konceptu Porsche Mission E a model 911 prejde na plug-in hybridnú zostavu. Navyše legendárnemu športovému autu zostane plochý šesťvalec.

Nová generácia Porsche 911 nedorazí skôr ako v roku 2020. Do tej doby si súčasná 911 bude musieť vystačiť s novou generáciou preplňovaných trojlitrových šesťvalcov. Pokiaľ ide o pripravovaný plug-in hybrid, tam sa ešte Porsche neodvažuje ani naznačiť usporiadanie motora a pohonu.

Najväčším problémom Porsche 911 je priestor, do ktorého je možné vtesnať zložité hybridné ústrojenstvo, teda elektromotory a akumulátory. To magazínu Car & Driver potvrdil aj šéf vývoja cestného programu 911 Erhard Mössle. Plne elektrický variant 911 nie je na programe dňa. Možno vznikne prototyp, ale do výroby sa s ním vôbec nepočíta.

Je možné, že plug-in hybridný variant zostane vyhradená pre modely s pohonom všetkých kolies (Carrera 4 a Targa 4), kedy predné kolesá bude roztáčať práve elektromotor a zadnú nápravu bude naďalej poháňať klasický spaľovací motor. V hre je ale aj jednoduchšie riešenie s tzv. mild-hybridom pre Carreru s pohonom jednej nápravy, kedy bude elektromotor slúžiť len ako asistencia spaľovacej jednotke.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY