vytisknout velikost písma Potvrdené: Budúce Audi RS4 príde o osemvalec

Potvrdené: Budúce Audi RS4 príde o osemvalec

Súčasné Audi RS4 je posledný športovec, ktorý kope za atmosférické motory. Budúca generácia modelu RS4 prejde do inej ligy, lebo nebude mať osemvalec, ale staví na downsizing - menší objem a preplňovanie. Magazínu Motoring to povedal šéf divízie Quattro Heinz Hollerweger. 

Hoci nikto nechcel prezradiť motor použitý v ďalšej generácii Audi RS4, celkom s istotou sa dá počítať s trojlitrovým vidlicovým šesťvalcom, ktorý by mohol dostať elektricky ovládané turbodúchadlo. S týmto systémom Audi teraz experimentuje a sériová výroba je na spadnutie. 

Hollerweger taktiež priznal, že potenciálnej klientele chýbajú v ponuke modelov RS4 a RS6 sedany, takže sa pravdepodobne vrátia. Všetko ale musí schváliť vedenie Audi. Nové Audi RS4 by sa malo predstaviť na začiatku roka 2016, teda rok po predstavení novej generácie modelu A4. Jej príchod sa očakáva na jarnom autosalóne v Ženeve. 

Súčasné Audi RS4 poháňa osemvalec 4,2 l s výkonom až 450 koní vo vysokých 8250 ot./min. Hoci by sa mohol preplňovaný šesťvalec výkonom k tejto hodnote priblížiť, určite nebude dosahovať takých otáčok. Napriek tomu sa očakáva výrazný nárast krútiaceho momentu zo súčasných 430 Nm dostupných v rozmedzí 4000 až 6000 ot./min.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY