vytisknout velikost písma Potvrdené: Budúce Audi RS4 príde o osemvalec

Potvrdené: Budúce Audi RS4 príde o osemvalec

Súčasné Audi RS4 je posledný športovec, ktorý kope za atmosférické motory. Budúca generácia modelu RS4 prejde do inej ligy, lebo nebude mať osemvalec, ale staví na downsizing - menší objem a preplňovanie. Magazínu Motoring to povedal šéf divízie Quattro Heinz Hollerweger. 

Hoci nikto nechcel prezradiť motor použitý v ďalšej generácii Audi RS4, celkom s istotou sa dá počítať s trojlitrovým vidlicovým šesťvalcom, ktorý by mohol dostať elektricky ovládané turbodúchadlo. S týmto systémom Audi teraz experimentuje a sériová výroba je na spadnutie. 

Hollerweger taktiež priznal, že potenciálnej klientele chýbajú v ponuke modelov RS4 a RS6 sedany, takže sa pravdepodobne vrátia. Všetko ale musí schváliť vedenie Audi. Nové Audi RS4 by sa malo predstaviť na začiatku roka 2016, teda rok po predstavení novej generácie modelu A4. Jej príchod sa očakáva na jarnom autosalóne v Ženeve. 

Súčasné Audi RS4 poháňa osemvalec 4,2 l s výkonom až 450 koní vo vysokých 8250 ot./min. Hoci by sa mohol preplňovaný šesťvalec výkonom k tejto hodnote priblížiť, určite nebude dosahovať takých otáčok. Napriek tomu sa očakáva výrazný nárast krútiaceho momentu zo súčasných 430 Nm dostupných v rozmedzí 4000 až 6000 ot./min.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY