vytisknout velikost písma Potvrdené: Budúce Audi RS4 príde o osemvalec

Potvrdené: Budúce Audi RS4 príde o osemvalec

Súčasné Audi RS4 je posledný športovec, ktorý kope za atmosférické motory. Budúca generácia modelu RS4 prejde do inej ligy, lebo nebude mať osemvalec, ale staví na downsizing - menší objem a preplňovanie. Magazínu Motoring to povedal šéf divízie Quattro Heinz Hollerweger. 

Hoci nikto nechcel prezradiť motor použitý v ďalšej generácii Audi RS4, celkom s istotou sa dá počítať s trojlitrovým vidlicovým šesťvalcom, ktorý by mohol dostať elektricky ovládané turbodúchadlo. S týmto systémom Audi teraz experimentuje a sériová výroba je na spadnutie. 

Hollerweger taktiež priznal, že potenciálnej klientele chýbajú v ponuke modelov RS4 a RS6 sedany, takže sa pravdepodobne vrátia. Všetko ale musí schváliť vedenie Audi. Nové Audi RS4 by sa malo predstaviť na začiatku roka 2016, teda rok po predstavení novej generácie modelu A4. Jej príchod sa očakáva na jarnom autosalóne v Ženeve. 

Súčasné Audi RS4 poháňa osemvalec 4,2 l s výkonom až 450 koní vo vysokých 8250 ot./min. Hoci by sa mohol preplňovaný šesťvalec výkonom k tejto hodnote priblížiť, určite nebude dosahovať takých otáčok. Napriek tomu sa očakáva výrazný nárast krútiaceho momentu zo súčasných 430 Nm dostupných v rozmedzí 4000 až 6000 ot./min.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY