vytisknout velikost písma Potvrdené: Audi začne do roku 2020 vyrábať obrie SUV Q8

Potvrdené: Audi začne do roku 2020 vyrábať obrie SUV Q8

Súčasťou plánov koncernu Volkswagen je veľká ofenzíva na trhu SUV, či už tých malých, stredných alebo veľkých a luxusných. Jedným takým modelom má byť vrcholné luxusné SUV Audi Q8, ktoré sa zaradí dokonca nad nové Audi Q7. A to ako veľkosťou, tak aj cenou, výkony a ponúkaným luxusom.

Cieľový trh pre takéto obrie SUV bude predovšetkým Čína, ale aj štáty okolo Perzského zálivu a samozrejme aj USA. Šéf Audi Rupert Stadler pre magazín Automotive News potvrdil, že chce stihnúť uvedenie SUV Q8 na trh do konca tohto desaťročia.

Audi si chce tiež vytvoriť obrannú líniu proti chystaným luxusným SUV od BMW (plánuje obrie X7 na rok 2016) a Mercedesu (veľký model založený na GLS dostane meno Maybach). S koncernovým príbuzným Bentley Bentayga ale toho asi Audi Q8 veľa spoločného mať nebude.

Automobilka Audi vraj už na SUV Q8 pracuje a je to jeden z modelov, ktorý vzniká v rámci obrích miliardových investícií. Audi do piatich rokov uvedie na trh ďalších desať modelov (bude ich mať už 60) a má v pláne predbehnúť BMW v počte vyrobených prémiových áut.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY