vytisknout velikost písma Potrebuje Mercedes-AMG GT S tuning? Renntech si myslí, že 726 koní už stačí

Pod kapotu sa nasťahoval nový systém preplňovania. Cena kompletnej motorovej úpravy vyjde na zhruba 11-tisíc eur bez dane.
Potrebuje Mercedes-AMG GT S tuning? Renntech si myslí, že 726 koní už stačí

Kupé Mercedes-AMG GT S nepatrí medzi tie pomalšie autá. Vlastne je to jedno z najrýchlejších áut, ktoré prešlo našou testovacej procedúrou. Úpravca RENNtech si ale myslí, že štandardný výkon štvorlitrového osemvalca na dôstojný pohyb dopredu nestačí.

renntech (2).jpgrenntech (8).jpgrenntech (5).jpgChcete radšej základný tuning s výkonom 630 koní, alebo plnohodnotný s výkonom až 726 koní? Záleží na tom, koľko si chcete priplatiť. Aerodynamický balík a bodykit sa platí zvlášť

Pod kapotu sa nasťahoval nový systém preplňovania. Turbodúchadlá majú teraz výrazne väčší kompresor. To zvýši výkon na 630 koní. Ešte možno ale priplatiť za nový systém chladenia upravovaného vzduchu. Motor potom dostane vysokoprietokové vstrekovače a vedľa upraveného výfukového systému bude vždy preprogramovaná riadiaca jednotka, aby to celé fungovalo.

Výsledkom je vskutku pozoruhodný výkon až 534 kW (726 k) a krútiaci moment až 888 Nm. S tým budú mať zadné pneumatiky naozaj veľa práce, ale to už je starosť vodiča, poťažmo stabilizačného systému a kontroly trakcie.

Cena kompletnej motorovej úpravy vyjde na zhruba 11-tisíc eur bez dane. Ešte si ale môžete priplatiť 1 850 eur za znížený podvozok s tvrdšími tlmičmi a pružinami. Následne možno utrácať za bodykit a aerodynamický balík alebo špeciálne kolesá.

renntech (1).jpgrenntech (3).jpgrenntech (4).jpgrenntech (6).jpgrenntech (7).jpgrenntech (9).jpg
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY