vytisknout velikost písma Potrebuje Fiat 500 facelift? Vraj áno, tak ho tu máme

Decentný facelift Fiatu 500 sa našťastie na rozkošnom dizajne nepodpísal.
Potrebuje Fiat 500 facelift? Vraj áno, tak ho tu máme
Zoznam kapitol
  1. Fiat 500
  2. Fotogaléria: Fiat 500

Rozkošný Fiat 500 je jedno z tých áut, ktoré facelift skutočne nepotrebujú. Automobilka si to našťastie uvedomuje, takže aj keď teraz prehlasuje, že je tu nová päťstovka, vlastne vyzerá stále rovnako. Na prvý pohľad si možno všimnúť snáď len tých výraznejších diód denného svietenia.

f500 03.jpgf500 01.jpg
Zahráme sa hru „Nájdi desať rozdielov!“ Vľavo je nová päťstovka, vpravo tá doterajšia
f500 04.jpgf500 02.jpg

Nový je aj nárazník, maska chladiča a množstvo ďalších detailov, no celkové proporcie a výzor zostali rovnaké a museli by sme vedľa seba vidieť starú a novú päťstovku naživo, aby sme našli všetky rozdiely. Pár detailov sa zmenilo aj vo vnútri smerom k väčšiemu pohodliu a kvalite.

Dnes už to nejde bez poriadnej konektivity s telefónmi, takže Fiat 500 dostane systém Uconnect s dotykovou päťpalcovou obrazovkou, ktorý bude vedieť snáď všetko, čo môžete potrebovať. Možno do neho nahrať aj navigáciu TomTom. Myslelo sa aj na bezpečnosť, nový model 500 má teraz až sedem airbagov. Nový je napríklad aj displej pred vodičom, ktorý vyvinulo Magneti Marelli.

fiat 500 (40).jpgfiat 500 (49).jpgfiat 500 (46).jpgInteriér sa tiež príliš nezmenil, ale v katalógu budú nové farby a vzory. Nový je aj budík pred vodičom a uprostred prístrojovej dosky nájdete dotykový systém Uconnect, do ktorého si môžete nahrať aj navigáciu TomTom

Všetky motory teraz ale spĺňajú normu Euro 6. Základom bude štvorvalec 1,2 l s výkonom 69 koní, ktorý bude k dispozícii aj vo verzii "Eco". Tá dostane aktívny alternátor a vozidlo bude mať aj upravenú aerodynamiku s cieľom minimalizovať odpor vzduchu. Spotreba sa tak proti "neeko" verzii zníži z 4,7 na 4,3 litra na 100 km.

Fiat 500 ponúkne aj dvojvalec 0,9 l TwinAir s výkonom 85 a 105 koní a so spotrebou 3,8 l/100 km. Diesel 1.3 Multijet s výkonom 95 koní má normovanú spotrebu 3,3 litra na 100 km a emisiami 89 g/km CO2. Niektoré trhy dostanú ešte atmosférický dvojvalec s výkonom 65 koní a stokoňovú tisícštyristovku.

Od začiatku predaja bude k dispozícii aj LPG verzia motora 1,2 l a tiež sa bude k vybraným motorom predávať robotizovaná automatická prevodovka Dualogic. Samozrejme je k dispozícii celá škála farieb, poťahov a svoje auto si budete môcť nakonfigurovať tak, že podobný Fiat 500 stretnete len ťažko.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY