vytisknout velikost písma Potrebuje Fiat 500 facelift? Vraj áno, tak ho tu máme

Decentný facelift Fiatu 500 sa našťastie na rozkošnom dizajne nepodpísal.
Potrebuje Fiat 500 facelift? Vraj áno, tak ho tu máme
Zoznam kapitol
  1. Fiat 500
  2. Fotogaléria: Fiat 500

Rozkošný Fiat 500 je jedno z tých áut, ktoré facelift skutočne nepotrebujú. Automobilka si to našťastie uvedomuje, takže aj keď teraz prehlasuje, že je tu nová päťstovka, vlastne vyzerá stále rovnako. Na prvý pohľad si možno všimnúť snáď len tých výraznejších diód denného svietenia.

f500 03.jpgf500 01.jpg
Zahráme sa hru „Nájdi desať rozdielov!“ Vľavo je nová päťstovka, vpravo tá doterajšia
f500 04.jpgf500 02.jpg

Nový je aj nárazník, maska chladiča a množstvo ďalších detailov, no celkové proporcie a výzor zostali rovnaké a museli by sme vedľa seba vidieť starú a novú päťstovku naživo, aby sme našli všetky rozdiely. Pár detailov sa zmenilo aj vo vnútri smerom k väčšiemu pohodliu a kvalite.

Dnes už to nejde bez poriadnej konektivity s telefónmi, takže Fiat 500 dostane systém Uconnect s dotykovou päťpalcovou obrazovkou, ktorý bude vedieť snáď všetko, čo môžete potrebovať. Možno do neho nahrať aj navigáciu TomTom. Myslelo sa aj na bezpečnosť, nový model 500 má teraz až sedem airbagov. Nový je napríklad aj displej pred vodičom, ktorý vyvinulo Magneti Marelli.

fiat 500 (40).jpgfiat 500 (49).jpgfiat 500 (46).jpgInteriér sa tiež príliš nezmenil, ale v katalógu budú nové farby a vzory. Nový je aj budík pred vodičom a uprostred prístrojovej dosky nájdete dotykový systém Uconnect, do ktorého si môžete nahrať aj navigáciu TomTom

Všetky motory teraz ale spĺňajú normu Euro 6. Základom bude štvorvalec 1,2 l s výkonom 69 koní, ktorý bude k dispozícii aj vo verzii "Eco". Tá dostane aktívny alternátor a vozidlo bude mať aj upravenú aerodynamiku s cieľom minimalizovať odpor vzduchu. Spotreba sa tak proti "neeko" verzii zníži z 4,7 na 4,3 litra na 100 km.

Fiat 500 ponúkne aj dvojvalec 0,9 l TwinAir s výkonom 85 a 105 koní a so spotrebou 3,8 l/100 km. Diesel 1.3 Multijet s výkonom 95 koní má normovanú spotrebu 3,3 litra na 100 km a emisiami 89 g/km CO2. Niektoré trhy dostanú ešte atmosférický dvojvalec s výkonom 65 koní a stokoňovú tisícštyristovku.

Od začiatku predaja bude k dispozícii aj LPG verzia motora 1,2 l a tiež sa bude k vybraným motorom predávať robotizovaná automatická prevodovka Dualogic. Samozrejme je k dispozícii celá škála farieb, poťahov a svoje auto si budete môcť nakonfigurovať tak, že podobný Fiat 500 stretnete len ťažko.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY