vytisknout velikost písma Potrebuje Fiat 500 facelift? Vraj áno, tak ho tu máme

Decentný facelift Fiatu 500 sa našťastie na rozkošnom dizajne nepodpísal.
Potrebuje Fiat 500 facelift? Vraj áno, tak ho tu máme
Zoznam kapitol
  1. Fiat 500
  2. Fotogaléria: Fiat 500

Rozkošný Fiat 500 je jedno z tých áut, ktoré facelift skutočne nepotrebujú. Automobilka si to našťastie uvedomuje, takže aj keď teraz prehlasuje, že je tu nová päťstovka, vlastne vyzerá stále rovnako. Na prvý pohľad si možno všimnúť snáď len tých výraznejších diód denného svietenia.

f500 03.jpgf500 01.jpg
Zahráme sa hru „Nájdi desať rozdielov!“ Vľavo je nová päťstovka, vpravo tá doterajšia
f500 04.jpgf500 02.jpg

Nový je aj nárazník, maska chladiča a množstvo ďalších detailov, no celkové proporcie a výzor zostali rovnaké a museli by sme vedľa seba vidieť starú a novú päťstovku naživo, aby sme našli všetky rozdiely. Pár detailov sa zmenilo aj vo vnútri smerom k väčšiemu pohodliu a kvalite.

Dnes už to nejde bez poriadnej konektivity s telefónmi, takže Fiat 500 dostane systém Uconnect s dotykovou päťpalcovou obrazovkou, ktorý bude vedieť snáď všetko, čo môžete potrebovať. Možno do neho nahrať aj navigáciu TomTom. Myslelo sa aj na bezpečnosť, nový model 500 má teraz až sedem airbagov. Nový je napríklad aj displej pred vodičom, ktorý vyvinulo Magneti Marelli.

fiat 500 (40).jpgfiat 500 (49).jpgfiat 500 (46).jpgInteriér sa tiež príliš nezmenil, ale v katalógu budú nové farby a vzory. Nový je aj budík pred vodičom a uprostred prístrojovej dosky nájdete dotykový systém Uconnect, do ktorého si môžete nahrať aj navigáciu TomTom

Všetky motory teraz ale spĺňajú normu Euro 6. Základom bude štvorvalec 1,2 l s výkonom 69 koní, ktorý bude k dispozícii aj vo verzii "Eco". Tá dostane aktívny alternátor a vozidlo bude mať aj upravenú aerodynamiku s cieľom minimalizovať odpor vzduchu. Spotreba sa tak proti "neeko" verzii zníži z 4,7 na 4,3 litra na 100 km.

Fiat 500 ponúkne aj dvojvalec 0,9 l TwinAir s výkonom 85 a 105 koní a so spotrebou 3,8 l/100 km. Diesel 1.3 Multijet s výkonom 95 koní má normovanú spotrebu 3,3 litra na 100 km a emisiami 89 g/km CO2. Niektoré trhy dostanú ešte atmosférický dvojvalec s výkonom 65 koní a stokoňovú tisícštyristovku.

Od začiatku predaja bude k dispozícii aj LPG verzia motora 1,2 l a tiež sa bude k vybraným motorom predávať robotizovaná automatická prevodovka Dualogic. Samozrejme je k dispozícii celá škála farieb, poťahov a svoje auto si budete môcť nakonfigurovať tak, že podobný Fiat 500 stretnete len ťažko.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY