vytisknout velikost písma Porsche zrušilo projekt lacného športiaku. Nepotrebuje ho

Porsche zrušilo projekt lacného športiaku. Nepotrebuje ho

Lacné Porsche už v plánoch automobilky nefiguruje. Vedenie odložilo projekt do šuplíka s tým, že Boxster ako vstupný model medzi klasickými športovými Porsche stačí a nie je potrebné vyrábať ďalšie ešte menšie a lacnejšie auto. Správu potvrdil magazínu Autocar aj šéf vývoja Wolfgang Hatz.

Porsche 718 malo pravdepodobne štvorvalcové auto odkazujúce na legendárny model 550 Spyder s cenou okolo 33 tisíc eur. Motor by bol uprostred, rovnako ako v prípade Boxsteru, a pôvodne mali na základe tohto modelu vzniknúť aj športiaky značiek Volkswagen a Audi. Hojne sa špekulovalo aj o škodovke a Seate.

Porsche Boxster tak zostane tou najlacnejšou cestou, ako si kúpiť športové Porsche. Navyše budúci rok príde nový plochý štvorvalcový motor, ktorý by mohol v preplňovanej verzii ponúknuť okolo 400 koní výkonu. Štvorvalec a downsizing sú nutnosťou kvôli znižovaniu emisií.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY