vytisknout velikost písma Porsche zrušilo projekt lacného športiaku. Nepotrebuje ho

Porsche zrušilo projekt lacného športiaku. Nepotrebuje ho

Lacné Porsche už v plánoch automobilky nefiguruje. Vedenie odložilo projekt do šuplíka s tým, že Boxster ako vstupný model medzi klasickými športovými Porsche stačí a nie je potrebné vyrábať ďalšie ešte menšie a lacnejšie auto. Správu potvrdil magazínu Autocar aj šéf vývoja Wolfgang Hatz.

Porsche 718 malo pravdepodobne štvorvalcové auto odkazujúce na legendárny model 550 Spyder s cenou okolo 33 tisíc eur. Motor by bol uprostred, rovnako ako v prípade Boxsteru, a pôvodne mali na základe tohto modelu vzniknúť aj športiaky značiek Volkswagen a Audi. Hojne sa špekulovalo aj o škodovke a Seate.

Porsche Boxster tak zostane tou najlacnejšou cestou, ako si kúpiť športové Porsche. Navyše budúci rok príde nový plochý štvorvalcový motor, ktorý by mohol v preplňovanej verzii ponúknuť okolo 400 koní výkonu. Štvorvalec a downsizing sú nutnosťou kvôli znižovaniu emisií.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY