vytisknout velikost písma Porsche zastavilo v USA predaje naftového Cayenne kvôli emisiám

Porsche zastavilo v USA predaje naftového Cayenne kvôli emisiám

V reakcii na nové zistenia agentúry EPA zastavilo Porsche na americkom trhu predaje naftových modelov Cayenne. Práve Porsche Cayenne Diesel je vybavený inkriminovaným vznetovým šesťvalcom 3,0 l, ktorý je tiež podľa EPA podozrivý z toho, že podvádza pri meraní emisií.

Porsche uisťuje zákazníkov, že so svojimi autami môžu naďalej jazdiť, že sa problém netýka bezpečnosti. Dodáva, že zastavenie predaja je krok dobrovoľný a značka k nemu pristupuje z preventívnych dôvodov, než sa celá vec prešetrí.

Volkswagen naďalej trvá na tom, že naftový šesťvalec 3,0 l žiadny falošný softvér nemá. Len pripomenieme, že americké emisné limity pre oxidy dusíka NOx sa líšia od tých európskych a sú prísnejšie. Platí to v prípade, kedy chcete svoje auto predávať v USA ako "čistý diesel".

Pretože sa na americkom trhu nachádza podozrivý šesťvalec 3.0 TDI ešte v niektorých vozidlách Audi, možno predpokladať, že aj táto značka pristúpi k dočasnému zastaveniu ich predaja na dobu neurčitú, ako sa celá vec prešetrí.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY