vytisknout velikost písma Porsche zastavilo v USA predaje naftového Cayenne kvôli emisiám

Porsche zastavilo v USA predaje naftového Cayenne kvôli emisiám

V reakcii na nové zistenia agentúry EPA zastavilo Porsche na americkom trhu predaje naftových modelov Cayenne. Práve Porsche Cayenne Diesel je vybavený inkriminovaným vznetovým šesťvalcom 3,0 l, ktorý je tiež podľa EPA podozrivý z toho, že podvádza pri meraní emisií.

Porsche uisťuje zákazníkov, že so svojimi autami môžu naďalej jazdiť, že sa problém netýka bezpečnosti. Dodáva, že zastavenie predaja je krok dobrovoľný a značka k nemu pristupuje z preventívnych dôvodov, než sa celá vec prešetrí.

Volkswagen naďalej trvá na tom, že naftový šesťvalec 3,0 l žiadny falošný softvér nemá. Len pripomenieme, že americké emisné limity pre oxidy dusíka NOx sa líšia od tých európskych a sú prísnejšie. Platí to v prípade, kedy chcete svoje auto predávať v USA ako "čistý diesel".

Pretože sa na americkom trhu nachádza podozrivý šesťvalec 3.0 TDI ešte v niektorých vozidlách Audi, možno predpokladať, že aj táto značka pristúpi k dočasnému zastaveniu ich predaja na dobu neurčitú, ako sa celá vec prešetrí.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY