vytisknout velikost písma Porsche vyvíja tempomat, ktorý zníži spotrebu a bude rezať zákruty

Porsche vyvíja tempomat, ktorý zníži spotrebu a bude rezať zákruty
Automobilka Porsche pracuje na novom type zariadenia pre udržiavanie rýchlosti, teda tzv. tempomate, ktorý pomôže ďalej znížiť spotrebu paliva a dojazdový čas. Ako? Nebude pred zákrutami zbytočne brzdiť.
Porsche spočítalo, že by nový tempomat mal znížiť reálnu spotrebu o ďalších desať percent a dojazdový čas do stanovenej destinácie o asi dve percentá.
Tempomat zbiera dáta z navigačného systému, sleduje uhol stúpania alebo klesania vozovky a tiež číta uhol natočenia volantu. Podľa toho upraví rýchlosť a auto si ešte nájde optimálne pracovné pásmo otáčok motora, aby išlo čo možno najefektívnejšie.
Ľudia totiž robia často tú chybu, že od zákruty k zákrute príliš akcelerujú a potom zbytočne brzdia. Alebo brzdia viac, ako je potrebné, a zákrutu potom prechádzajú pomalšie, než by mohli.
Nový tempomat Porsche vraj zvládne preťaženie až 0,7 g, čo je síce ešte v medziach auta (moderné autá s prehľadom na suchej vozovke atakujú v zákrutách preťaženie 1 g), ale je to ďaleko za tým, čo je pre obyčajných vodičov "príjemné". Porsche zistilo, že pre väčšinu vodičov je nepríjemné už preťaženie 0,5 g, a preto zbytočne brzdia a plytvajú energiou, teda palivom.
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY