vytisknout velikost písma Porsche vyvíja tempomat, ktorý zníži spotrebu a bude rezať zákruty

Porsche vyvíja tempomat, ktorý zníži spotrebu a bude rezať zákruty
Automobilka Porsche pracuje na novom type zariadenia pre udržiavanie rýchlosti, teda tzv. tempomate, ktorý pomôže ďalej znížiť spotrebu paliva a dojazdový čas. Ako? Nebude pred zákrutami zbytočne brzdiť.
Porsche spočítalo, že by nový tempomat mal znížiť reálnu spotrebu o ďalších desať percent a dojazdový čas do stanovenej destinácie o asi dve percentá.
Tempomat zbiera dáta z navigačného systému, sleduje uhol stúpania alebo klesania vozovky a tiež číta uhol natočenia volantu. Podľa toho upraví rýchlosť a auto si ešte nájde optimálne pracovné pásmo otáčok motora, aby išlo čo možno najefektívnejšie.
Ľudia totiž robia často tú chybu, že od zákruty k zákrute príliš akcelerujú a potom zbytočne brzdia. Alebo brzdia viac, ako je potrebné, a zákrutu potom prechádzajú pomalšie, než by mohli.
Nový tempomat Porsche vraj zvládne preťaženie až 0,7 g, čo je síce ešte v medziach auta (moderné autá s prehľadom na suchej vozovke atakujú v zákrutách preťaženie 1 g), ale je to ďaleko za tým, čo je pre obyčajných vodičov "príjemné". Porsche zistilo, že pre väčšinu vodičov je nepríjemné už preťaženie 0,5 g, a preto zbytočne brzdia a plytvajú energiou, teda palivom.
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY