vytisknout velikost písma Porsche vyvíja tempomat, ktorý zníži spotrebu a bude rezať zákruty

Porsche vyvíja tempomat, ktorý zníži spotrebu a bude rezať zákruty
Automobilka Porsche pracuje na novom type zariadenia pre udržiavanie rýchlosti, teda tzv. tempomate, ktorý pomôže ďalej znížiť spotrebu paliva a dojazdový čas. Ako? Nebude pred zákrutami zbytočne brzdiť.
Porsche spočítalo, že by nový tempomat mal znížiť reálnu spotrebu o ďalších desať percent a dojazdový čas do stanovenej destinácie o asi dve percentá.
Tempomat zbiera dáta z navigačného systému, sleduje uhol stúpania alebo klesania vozovky a tiež číta uhol natočenia volantu. Podľa toho upraví rýchlosť a auto si ešte nájde optimálne pracovné pásmo otáčok motora, aby išlo čo možno najefektívnejšie.
Ľudia totiž robia často tú chybu, že od zákruty k zákrute príliš akcelerujú a potom zbytočne brzdia. Alebo brzdia viac, ako je potrebné, a zákrutu potom prechádzajú pomalšie, než by mohli.
Nový tempomat Porsche vraj zvládne preťaženie až 0,7 g, čo je síce ešte v medziach auta (moderné autá s prehľadom na suchej vozovke atakujú v zákrutách preťaženie 1 g), ale je to ďaleko za tým, čo je pre obyčajných vodičov "príjemné". Porsche zistilo, že pre väčšinu vodičov je nepríjemné už preťaženie 0,5 g, a preto zbytočne brzdia a plytvajú energiou, teda palivom.
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY