vytisknout velikost písma Porsche vyvíja dvanásťvalec do limuzíny pre ruských najvyšších

Porsche vyvíja dvanásťvalec do limuzíny pre ruských najvyšších

Hoci sú všetky technické a zákulisné detaily tajné, Porsche údajne pripravuje motory pre projekt ruskej vlády, ktorý má na starosti oficiálnu flotilu vládnych vozidiel pre najvyšších štátnych predstaviteľov, teda aj prezidenta. 

Kým nižšie stupne používajú spravidla obrnené verzie bežne dostupných vozidiel, špeciálny projekt má postaviť úplne nové auto - limuzínu, mikrobus a SUV. A Porsche bolo z niekoľkých uchádzačov vybrané, aby vyvinulo pohonnú jednotku. 

Podľa dostupných informácií, ktoré priniesli stránky Wroom.ru (a je potrebné brať ich trochu s rezervou), znie zadanie na dvanásť valcov, zdvihový objem 6,0 až 6,6 litra a výkon 800 konských síl. Výroba motora ale bude prebiehať v Rusku z domácich súčiastok. 

Luxusné vládne vozidlá majú jazdiť na zhodnej platforme, aby sa ušetrili náklady. Aj s jej vývojom vraj pomáhalo Porsche. Prvý exemplár vládnej limuzíny by sa mal dostať do služieb ruskej vlády v roku 2017.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY