vytisknout velikost písma Porsche vyvíja dvanásťvalec do limuzíny pre ruských najvyšších

Porsche vyvíja dvanásťvalec do limuzíny pre ruských najvyšších

Hoci sú všetky technické a zákulisné detaily tajné, Porsche údajne pripravuje motory pre projekt ruskej vlády, ktorý má na starosti oficiálnu flotilu vládnych vozidiel pre najvyšších štátnych predstaviteľov, teda aj prezidenta. 

Kým nižšie stupne používajú spravidla obrnené verzie bežne dostupných vozidiel, špeciálny projekt má postaviť úplne nové auto - limuzínu, mikrobus a SUV. A Porsche bolo z niekoľkých uchádzačov vybrané, aby vyvinulo pohonnú jednotku. 

Podľa dostupných informácií, ktoré priniesli stránky Wroom.ru (a je potrebné brať ich trochu s rezervou), znie zadanie na dvanásť valcov, zdvihový objem 6,0 až 6,6 litra a výkon 800 konských síl. Výroba motora ale bude prebiehať v Rusku z domácich súčiastok. 

Luxusné vládne vozidlá majú jazdiť na zhodnej platforme, aby sa ušetrili náklady. Aj s jej vývojom vraj pomáhalo Porsche. Prvý exemplár vládnej limuzíny by sa mal dostať do služieb ruskej vlády v roku 2017.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY