vytisknout velikost písma Porsche vraj pripravuje puristickú 911 GT. Bude mať úzke gumy a manuál

Porsche vraj pripravuje puristickú 911 GT. Bude mať úzke gumy a manuál

Možno, že ešte všetko nie je stratené a Porsche 911 zostane verné svojej tradícii vodičského auta. Asi už viete, že očakávaný veľký facelift Porsche 911 prinesie downsizing a prvýkrát v histórii preplňovanie do bežných modelov. Čiastočne za to môžu emisné limity, čiastočne ale aj požiadavky zákazníkov.

Porsche napriek tomu chce zostať pri klasike, teda pri atmosférickom motore. Ako už sme písali skôr, automobilka má v pláne rozdeliť modelový rad 911 na cestné modely s preplňovaním a potom na modely divízie GT, ktoré majú zostať prevažne pri atmosférickom nasávaní.

Teraz britský Autocar prišiel so správou, že Porsche chystá vedľa modelov GT3 a GT3 RS ešte jeden základný model označený zatiaľ pracovne ako 911 GT. Má ísť o vstupné verzie do rodiny automobilov GT a od bežných modelov 911 sa bude tento model líšiť práve typom pohonu a filozofiou.

Model Porsche 911 GT má vraj ponúknuť čisté vodičské potešenie z jazdy a nie rýchlosť za každú cenu. Nebude to okruhový špeciál, ale skôr jednoducho zábavné cestné auto. Nebude mať ani agresívny bodykit, aktívnu aerodynamiku, adaptívny podvozok, launch control a podobné záležitosti. Auto dostane aj základnú "úzku" karosériu.

Poháňať ho má atmosferický motor, zrejme podladená verzia jednotky 3,8 l zo súčasnej Carrery S. Dôležité je, že toto puristické Porsche 911 dostane výhradne manuálnu prevodovku a tiež úzke a nie tak lepivé pneumatiky. Cieľom je vraj ponúknuť nie vysokej rýchlosti, ale prirodzené a čitateľné ovládanie na limite priľnavosti typické pre staršie vozidlá 911.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY