vytisknout velikost písma Porsche vraj pripravuje puristickú 911 GT. Bude mať úzke gumy a manuál

Porsche vraj pripravuje puristickú 911 GT. Bude mať úzke gumy a manuál

Možno, že ešte všetko nie je stratené a Porsche 911 zostane verné svojej tradícii vodičského auta. Asi už viete, že očakávaný veľký facelift Porsche 911 prinesie downsizing a prvýkrát v histórii preplňovanie do bežných modelov. Čiastočne za to môžu emisné limity, čiastočne ale aj požiadavky zákazníkov.

Porsche napriek tomu chce zostať pri klasike, teda pri atmosférickom motore. Ako už sme písali skôr, automobilka má v pláne rozdeliť modelový rad 911 na cestné modely s preplňovaním a potom na modely divízie GT, ktoré majú zostať prevažne pri atmosférickom nasávaní.

Teraz britský Autocar prišiel so správou, že Porsche chystá vedľa modelov GT3 a GT3 RS ešte jeden základný model označený zatiaľ pracovne ako 911 GT. Má ísť o vstupné verzie do rodiny automobilov GT a od bežných modelov 911 sa bude tento model líšiť práve typom pohonu a filozofiou.

Model Porsche 911 GT má vraj ponúknuť čisté vodičské potešenie z jazdy a nie rýchlosť za každú cenu. Nebude to okruhový špeciál, ale skôr jednoducho zábavné cestné auto. Nebude mať ani agresívny bodykit, aktívnu aerodynamiku, adaptívny podvozok, launch control a podobné záležitosti. Auto dostane aj základnú "úzku" karosériu.

Poháňať ho má atmosferický motor, zrejme podladená verzia jednotky 3,8 l zo súčasnej Carrery S. Dôležité je, že toto puristické Porsche 911 dostane výhradne manuálnu prevodovku a tiež úzke a nie tak lepivé pneumatiky. Cieľom je vraj ponúknuť nie vysokej rýchlosti, ale prirodzené a čitateľné ovládanie na limite priľnavosti typické pre staršie vozidlá 911.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY