vytisknout velikost písma Porsche vraj pripravuje puristickú 911 GT. Bude mať úzke gumy a manuál

Porsche vraj pripravuje puristickú 911 GT. Bude mať úzke gumy a manuál

Možno, že ešte všetko nie je stratené a Porsche 911 zostane verné svojej tradícii vodičského auta. Asi už viete, že očakávaný veľký facelift Porsche 911 prinesie downsizing a prvýkrát v histórii preplňovanie do bežných modelov. Čiastočne za to môžu emisné limity, čiastočne ale aj požiadavky zákazníkov.

Porsche napriek tomu chce zostať pri klasike, teda pri atmosférickom motore. Ako už sme písali skôr, automobilka má v pláne rozdeliť modelový rad 911 na cestné modely s preplňovaním a potom na modely divízie GT, ktoré majú zostať prevažne pri atmosférickom nasávaní.

Teraz britský Autocar prišiel so správou, že Porsche chystá vedľa modelov GT3 a GT3 RS ešte jeden základný model označený zatiaľ pracovne ako 911 GT. Má ísť o vstupné verzie do rodiny automobilov GT a od bežných modelov 911 sa bude tento model líšiť práve typom pohonu a filozofiou.

Model Porsche 911 GT má vraj ponúknuť čisté vodičské potešenie z jazdy a nie rýchlosť za každú cenu. Nebude to okruhový špeciál, ale skôr jednoducho zábavné cestné auto. Nebude mať ani agresívny bodykit, aktívnu aerodynamiku, adaptívny podvozok, launch control a podobné záležitosti. Auto dostane aj základnú "úzku" karosériu.

Poháňať ho má atmosferický motor, zrejme podladená verzia jednotky 3,8 l zo súčasnej Carrery S. Dôležité je, že toto puristické Porsche 911 dostane výhradne manuálnu prevodovku a tiež úzke a nie tak lepivé pneumatiky. Cieľom je vraj ponúknuť nie vysokej rýchlosti, ale prirodzené a čitateľné ovládanie na limite priľnavosti typické pre staršie vozidlá 911.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY