vytisknout velikost písma Porsche vraj pripravuje puristickú 911 GT. Bude mať úzke gumy a manuál

Porsche vraj pripravuje puristickú 911 GT. Bude mať úzke gumy a manuál

Možno, že ešte všetko nie je stratené a Porsche 911 zostane verné svojej tradícii vodičského auta. Asi už viete, že očakávaný veľký facelift Porsche 911 prinesie downsizing a prvýkrát v histórii preplňovanie do bežných modelov. Čiastočne za to môžu emisné limity, čiastočne ale aj požiadavky zákazníkov.

Porsche napriek tomu chce zostať pri klasike, teda pri atmosférickom motore. Ako už sme písali skôr, automobilka má v pláne rozdeliť modelový rad 911 na cestné modely s preplňovaním a potom na modely divízie GT, ktoré majú zostať prevažne pri atmosférickom nasávaní.

Teraz britský Autocar prišiel so správou, že Porsche chystá vedľa modelov GT3 a GT3 RS ešte jeden základný model označený zatiaľ pracovne ako 911 GT. Má ísť o vstupné verzie do rodiny automobilov GT a od bežných modelov 911 sa bude tento model líšiť práve typom pohonu a filozofiou.

Model Porsche 911 GT má vraj ponúknuť čisté vodičské potešenie z jazdy a nie rýchlosť za každú cenu. Nebude to okruhový špeciál, ale skôr jednoducho zábavné cestné auto. Nebude mať ani agresívny bodykit, aktívnu aerodynamiku, adaptívny podvozok, launch control a podobné záležitosti. Auto dostane aj základnú "úzku" karosériu.

Poháňať ho má atmosferický motor, zrejme podladená verzia jednotky 3,8 l zo súčasnej Carrery S. Dôležité je, že toto puristické Porsche 911 dostane výhradne manuálnu prevodovku a tiež úzke a nie tak lepivé pneumatiky. Cieľom je vraj ponúknuť nie vysokej rýchlosti, ale prirodzené a čitateľné ovládanie na limite priľnavosti typické pre staršie vozidlá 911.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY