vytisknout velikost písma Porsche vraj pripravuje puristickú 911 GT. Bude mať úzke gumy a manuál

Porsche vraj pripravuje puristickú 911 GT. Bude mať úzke gumy a manuál

Možno, že ešte všetko nie je stratené a Porsche 911 zostane verné svojej tradícii vodičského auta. Asi už viete, že očakávaný veľký facelift Porsche 911 prinesie downsizing a prvýkrát v histórii preplňovanie do bežných modelov. Čiastočne za to môžu emisné limity, čiastočne ale aj požiadavky zákazníkov.

Porsche napriek tomu chce zostať pri klasike, teda pri atmosférickom motore. Ako už sme písali skôr, automobilka má v pláne rozdeliť modelový rad 911 na cestné modely s preplňovaním a potom na modely divízie GT, ktoré majú zostať prevažne pri atmosférickom nasávaní.

Teraz britský Autocar prišiel so správou, že Porsche chystá vedľa modelov GT3 a GT3 RS ešte jeden základný model označený zatiaľ pracovne ako 911 GT. Má ísť o vstupné verzie do rodiny automobilov GT a od bežných modelov 911 sa bude tento model líšiť práve typom pohonu a filozofiou.

Model Porsche 911 GT má vraj ponúknuť čisté vodičské potešenie z jazdy a nie rýchlosť za každú cenu. Nebude to okruhový špeciál, ale skôr jednoducho zábavné cestné auto. Nebude mať ani agresívny bodykit, aktívnu aerodynamiku, adaptívny podvozok, launch control a podobné záležitosti. Auto dostane aj základnú "úzku" karosériu.

Poháňať ho má atmosferický motor, zrejme podladená verzia jednotky 3,8 l zo súčasnej Carrery S. Dôležité je, že toto puristické Porsche 911 dostane výhradne manuálnu prevodovku a tiež úzke a nie tak lepivé pneumatiky. Cieľom je vraj ponúknuť nie vysokej rýchlosti, ale prirodzené a čitateľné ovládanie na limite priľnavosti typické pre staršie vozidlá 911.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY