vytisknout velikost písma Porsche volá po prímerí. Už nechce výkonnostné vojny

Podľa šéfa divízie GT nemá honba za výkonom zmysel. Porsche sa chce sústrediť na znižovanie hmotnosti.
Porsche volá po prímerí. Už nechce výkonnostné vojny

Budúce ostré modely automobilky Porsche s označením GT4, GT3 a podobne pôjdu svojou cestou a budú sa sústrediť na znižovanie hmotnosti, nie na rast výkonu. Magazínu Car to povedal šéf divízie GT automobilky Porsche Andreas Preuninger.

Modely s označením GT tak uprednostnia nižšiu hmotnosť pred nárastom výkonu. Podľa Preuningera je napríklad súčasných 500 koní z atmosférického plochého šesťvalca v 911 GT3 RS až príliš. Ďalšie posilňovanie je zbytočné, pretože s ním je logicky auto ťažšie a ťažšie.

Modely GT tiež zostanú u tradičného atmosférického nasávania.
Jeho cieľom je v každej ďalšej generácii nie pridať päťdesiat koní výkonu, ale znížiť hmotnosť. Pomer výkonu k hmotnosti je vraj oveľa dôležitejší. Chápe však, že zákazníci by neakceptovali s radikálnym znižovaním hmotnosti aj znižovanie výkonu napríklad kvôli menšiemu a ľahšiemu motoru.

Preuninger tvrdí, že na trhu je veľa veľkých a ťažkých áut s preplňovanými osemvalcami, ktoré však nevedia zatáčať. Modely GT od Porsche zostanú ľahkými okruhovými autami, ktoré si ale užije obyčajný smrteľník aj na ceste.
S tým súvisí pomerne vyhranený názor šéfa divízie GT automobilky Porsche na časy dosiahnuté na Severnej slučke Nürburgringu. Vraj by bolo jednoduché urobiť auto, ktoré zájde s profesionálnym jazdcom okruh za sedem minút, ale bolo by nepoužiteľné na ceste.

Aj keď súčasný model 911 GT3 a GT3 RS nemá v ponuke manuál, klasické ručné radenie sa vráti. Budúce modely GT tak budú svojim zameraním podobné skôr Caymanu GT4 než vrcholnej 911 GT3 RS. Základný balíček bude jednoduchý a ľahký a zákazník si vyberie, či chce automat alebo manuál. A to je pre fanúšikov do budúcna určite dobrá správa.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY