vytisknout velikost písma Porsche volá po prímerí. Už nechce výkonnostné vojny

Podľa šéfa divízie GT nemá honba za výkonom zmysel. Porsche sa chce sústrediť na znižovanie hmotnosti.
Porsche volá po prímerí. Už nechce výkonnostné vojny

Budúce ostré modely automobilky Porsche s označením GT4, GT3 a podobne pôjdu svojou cestou a budú sa sústrediť na znižovanie hmotnosti, nie na rast výkonu. Magazínu Car to povedal šéf divízie GT automobilky Porsche Andreas Preuninger.

Modely s označením GT tak uprednostnia nižšiu hmotnosť pred nárastom výkonu. Podľa Preuningera je napríklad súčasných 500 koní z atmosférického plochého šesťvalca v 911 GT3 RS až príliš. Ďalšie posilňovanie je zbytočné, pretože s ním je logicky auto ťažšie a ťažšie.

Modely GT tiež zostanú u tradičného atmosférického nasávania.
Jeho cieľom je v každej ďalšej generácii nie pridať päťdesiat koní výkonu, ale znížiť hmotnosť. Pomer výkonu k hmotnosti je vraj oveľa dôležitejší. Chápe však, že zákazníci by neakceptovali s radikálnym znižovaním hmotnosti aj znižovanie výkonu napríklad kvôli menšiemu a ľahšiemu motoru.

Preuninger tvrdí, že na trhu je veľa veľkých a ťažkých áut s preplňovanými osemvalcami, ktoré však nevedia zatáčať. Modely GT od Porsche zostanú ľahkými okruhovými autami, ktoré si ale užije obyčajný smrteľník aj na ceste.
S tým súvisí pomerne vyhranený názor šéfa divízie GT automobilky Porsche na časy dosiahnuté na Severnej slučke Nürburgringu. Vraj by bolo jednoduché urobiť auto, ktoré zájde s profesionálnym jazdcom okruh za sedem minút, ale bolo by nepoužiteľné na ceste.

Aj keď súčasný model 911 GT3 a GT3 RS nemá v ponuke manuál, klasické ručné radenie sa vráti. Budúce modely GT tak budú svojim zameraním podobné skôr Caymanu GT4 než vrcholnej 911 GT3 RS. Základný balíček bude jednoduchý a ľahký a zákazník si vyberie, či chce automat alebo manuál. A to je pre fanúšikov do budúcna určite dobrá správa.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY