vytisknout velikost písma Porsche volá po prímerí. Už nechce výkonnostné vojny

Podľa šéfa divízie GT nemá honba za výkonom zmysel. Porsche sa chce sústrediť na znižovanie hmotnosti.
Porsche volá po prímerí. Už nechce výkonnostné vojny

Budúce ostré modely automobilky Porsche s označením GT4, GT3 a podobne pôjdu svojou cestou a budú sa sústrediť na znižovanie hmotnosti, nie na rast výkonu. Magazínu Car to povedal šéf divízie GT automobilky Porsche Andreas Preuninger.

Modely s označením GT tak uprednostnia nižšiu hmotnosť pred nárastom výkonu. Podľa Preuningera je napríklad súčasných 500 koní z atmosférického plochého šesťvalca v 911 GT3 RS až príliš. Ďalšie posilňovanie je zbytočné, pretože s ním je logicky auto ťažšie a ťažšie.

Modely GT tiež zostanú u tradičného atmosférického nasávania.
Jeho cieľom je v každej ďalšej generácii nie pridať päťdesiat koní výkonu, ale znížiť hmotnosť. Pomer výkonu k hmotnosti je vraj oveľa dôležitejší. Chápe však, že zákazníci by neakceptovali s radikálnym znižovaním hmotnosti aj znižovanie výkonu napríklad kvôli menšiemu a ľahšiemu motoru.

Preuninger tvrdí, že na trhu je veľa veľkých a ťažkých áut s preplňovanými osemvalcami, ktoré však nevedia zatáčať. Modely GT od Porsche zostanú ľahkými okruhovými autami, ktoré si ale užije obyčajný smrteľník aj na ceste.
S tým súvisí pomerne vyhranený názor šéfa divízie GT automobilky Porsche na časy dosiahnuté na Severnej slučke Nürburgringu. Vraj by bolo jednoduché urobiť auto, ktoré zájde s profesionálnym jazdcom okruh za sedem minút, ale bolo by nepoužiteľné na ceste.

Aj keď súčasný model 911 GT3 a GT3 RS nemá v ponuke manuál, klasické ručné radenie sa vráti. Budúce modely GT tak budú svojim zameraním podobné skôr Caymanu GT4 než vrcholnej 911 GT3 RS. Základný balíček bude jednoduchý a ľahký a zákazník si vyberie, či chce automat alebo manuál. A to je pre fanúšikov do budúcna určite dobrá správa.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY