vytisknout velikost písma Porsche volá po prímerí. Už nechce výkonnostné vojny

Podľa šéfa divízie GT nemá honba za výkonom zmysel. Porsche sa chce sústrediť na znižovanie hmotnosti.
Porsche volá po prímerí. Už nechce výkonnostné vojny

Budúce ostré modely automobilky Porsche s označením GT4, GT3 a podobne pôjdu svojou cestou a budú sa sústrediť na znižovanie hmotnosti, nie na rast výkonu. Magazínu Car to povedal šéf divízie GT automobilky Porsche Andreas Preuninger.

Modely s označením GT tak uprednostnia nižšiu hmotnosť pred nárastom výkonu. Podľa Preuningera je napríklad súčasných 500 koní z atmosférického plochého šesťvalca v 911 GT3 RS až príliš. Ďalšie posilňovanie je zbytočné, pretože s ním je logicky auto ťažšie a ťažšie.

Modely GT tiež zostanú u tradičného atmosférického nasávania.
Jeho cieľom je v každej ďalšej generácii nie pridať päťdesiat koní výkonu, ale znížiť hmotnosť. Pomer výkonu k hmotnosti je vraj oveľa dôležitejší. Chápe však, že zákazníci by neakceptovali s radikálnym znižovaním hmotnosti aj znižovanie výkonu napríklad kvôli menšiemu a ľahšiemu motoru.

Preuninger tvrdí, že na trhu je veľa veľkých a ťažkých áut s preplňovanými osemvalcami, ktoré však nevedia zatáčať. Modely GT od Porsche zostanú ľahkými okruhovými autami, ktoré si ale užije obyčajný smrteľník aj na ceste.
S tým súvisí pomerne vyhranený názor šéfa divízie GT automobilky Porsche na časy dosiahnuté na Severnej slučke Nürburgringu. Vraj by bolo jednoduché urobiť auto, ktoré zájde s profesionálnym jazdcom okruh za sedem minút, ale bolo by nepoužiteľné na ceste.

Aj keď súčasný model 911 GT3 a GT3 RS nemá v ponuke manuál, klasické ručné radenie sa vráti. Budúce modely GT tak budú svojim zameraním podobné skôr Caymanu GT4 než vrcholnej 911 GT3 RS. Základný balíček bude jednoduchý a ľahký a zákazník si vyberie, či chce automat alebo manuál. A to je pre fanúšikov do budúcna určite dobrá správa.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY