vytisknout velikost písma Porsche volá po prímerí. Už nechce výkonnostné vojny

Podľa šéfa divízie GT nemá honba za výkonom zmysel. Porsche sa chce sústrediť na znižovanie hmotnosti.
Porsche volá po prímerí. Už nechce výkonnostné vojny

Budúce ostré modely automobilky Porsche s označením GT4, GT3 a podobne pôjdu svojou cestou a budú sa sústrediť na znižovanie hmotnosti, nie na rast výkonu. Magazínu Car to povedal šéf divízie GT automobilky Porsche Andreas Preuninger.

Modely s označením GT tak uprednostnia nižšiu hmotnosť pred nárastom výkonu. Podľa Preuningera je napríklad súčasných 500 koní z atmosférického plochého šesťvalca v 911 GT3 RS až príliš. Ďalšie posilňovanie je zbytočné, pretože s ním je logicky auto ťažšie a ťažšie.

Modely GT tiež zostanú u tradičného atmosférického nasávania.
Jeho cieľom je v každej ďalšej generácii nie pridať päťdesiat koní výkonu, ale znížiť hmotnosť. Pomer výkonu k hmotnosti je vraj oveľa dôležitejší. Chápe však, že zákazníci by neakceptovali s radikálnym znižovaním hmotnosti aj znižovanie výkonu napríklad kvôli menšiemu a ľahšiemu motoru.

Preuninger tvrdí, že na trhu je veľa veľkých a ťažkých áut s preplňovanými osemvalcami, ktoré však nevedia zatáčať. Modely GT od Porsche zostanú ľahkými okruhovými autami, ktoré si ale užije obyčajný smrteľník aj na ceste.
S tým súvisí pomerne vyhranený názor šéfa divízie GT automobilky Porsche na časy dosiahnuté na Severnej slučke Nürburgringu. Vraj by bolo jednoduché urobiť auto, ktoré zájde s profesionálnym jazdcom okruh za sedem minút, ale bolo by nepoužiteľné na ceste.

Aj keď súčasný model 911 GT3 a GT3 RS nemá v ponuke manuál, klasické ručné radenie sa vráti. Budúce modely GT tak budú svojim zameraním podobné skôr Caymanu GT4 než vrcholnej 911 GT3 RS. Základný balíček bude jednoduchý a ľahký a zákazník si vyberie, či chce automat alebo manuál. A to je pre fanúšikov do budúcna určite dobrá správa.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY