vytisknout velikost písma Porsche vlani zarobilo najviac peňazí vo svojej histórii. Je to ťahúň VW

Porsche vlani zarobilo najviac peňazí vo svojej histórii. Je to ťahúň VW

Porsche patrí medzi dojné kravy koncernu Volkswagen, vlastne je hneď druhé po Audi v celkovom objeme ziskov. Logicky je to automobilka, ktorá si môže dovoliť obrovské marže na svojich produktoch. V roku 2015 dosiahli zisky Porsche absolútneho historického rekordu, keď zarobilo o štvrtinu viac ako v roku 2014.

Celkové príjmy automobilky Porsche dosiahli 21,5 miliárd eur, z toho bolo 3,4 miliardy eur zisku. Priemerná marža dosiahla na 16%, čo je hodnota, ktorá nemá medzi veľkovýrobcami automobilov obdobu.

A ktoré modely tvoria automobilke najväčšie zisky? Samozrejme obe SUV. Menšie Porsche Macan dosiahlo na 80 000 predaných kusov hneď v prvom celom roku predaja. Preskočilo aj zavedený model Porsche Cayenne, ktoré našlo 73 119 zákazníkov.

Porsche 911 dosiahlo v roku 2015 na 14 386 predaných kusov len v Európe, čo je najlepší výsledok od roku 2008. Zaujímavé je, že v USA udalo Porsche v minulom roku len necelých 10 000 kusov. V prvých dvoch mesiacoch roka 2016 potom Porsche predalo už 35 000 áut aj napriek stagnácii dopytu v Číne.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY