vytisknout velikost písma Porsche vlani zarobilo najviac peňazí vo svojej histórii. Je to ťahúň VW

Porsche vlani zarobilo najviac peňazí vo svojej histórii. Je to ťahúň VW

Porsche patrí medzi dojné kravy koncernu Volkswagen, vlastne je hneď druhé po Audi v celkovom objeme ziskov. Logicky je to automobilka, ktorá si môže dovoliť obrovské marže na svojich produktoch. V roku 2015 dosiahli zisky Porsche absolútneho historického rekordu, keď zarobilo o štvrtinu viac ako v roku 2014.

Celkové príjmy automobilky Porsche dosiahli 21,5 miliárd eur, z toho bolo 3,4 miliardy eur zisku. Priemerná marža dosiahla na 16%, čo je hodnota, ktorá nemá medzi veľkovýrobcami automobilov obdobu.

A ktoré modely tvoria automobilke najväčšie zisky? Samozrejme obe SUV. Menšie Porsche Macan dosiahlo na 80 000 predaných kusov hneď v prvom celom roku predaja. Preskočilo aj zavedený model Porsche Cayenne, ktoré našlo 73 119 zákazníkov.

Porsche 911 dosiahlo v roku 2015 na 14 386 predaných kusov len v Európe, čo je najlepší výsledok od roku 2008. Zaujímavé je, že v USA udalo Porsche v minulom roku len necelých 10 000 kusov. V prvých dvoch mesiacoch roka 2016 potom Porsche predalo už 35 000 áut aj napriek stagnácii dopytu v Číne.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY