vytisknout velikost písma Porsche vlani zarobilo najviac peňazí vo svojej histórii. Je to ťahúň VW

Porsche vlani zarobilo najviac peňazí vo svojej histórii. Je to ťahúň VW

Porsche patrí medzi dojné kravy koncernu Volkswagen, vlastne je hneď druhé po Audi v celkovom objeme ziskov. Logicky je to automobilka, ktorá si môže dovoliť obrovské marže na svojich produktoch. V roku 2015 dosiahli zisky Porsche absolútneho historického rekordu, keď zarobilo o štvrtinu viac ako v roku 2014.

Celkové príjmy automobilky Porsche dosiahli 21,5 miliárd eur, z toho bolo 3,4 miliardy eur zisku. Priemerná marža dosiahla na 16%, čo je hodnota, ktorá nemá medzi veľkovýrobcami automobilov obdobu.

A ktoré modely tvoria automobilke najväčšie zisky? Samozrejme obe SUV. Menšie Porsche Macan dosiahlo na 80 000 predaných kusov hneď v prvom celom roku predaja. Preskočilo aj zavedený model Porsche Cayenne, ktoré našlo 73 119 zákazníkov.

Porsche 911 dosiahlo v roku 2015 na 14 386 predaných kusov len v Európe, čo je najlepší výsledok od roku 2008. Zaujímavé je, že v USA udalo Porsche v minulom roku len necelých 10 000 kusov. V prvých dvoch mesiacoch roka 2016 potom Porsche predalo už 35 000 áut aj napriek stagnácii dopytu v Číne.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY