vytisknout velikost písma Porsche v Ženeve: špeciálne 911 RSR 919 911 Targa a diesel Macan

Expozícia automobilky Porsche na prebiehajúcom autosalóne v Ženeve ponúka novinky z širokého spektra jej aktivít.
Porsche v Ženeve: špeciálne 911 RSR 919 911 Targa a diesel Macan
Porsche Zeneva (7).jpgPorsche Zeneva (4).jpgPorsche Zeneva (5).jpg
Porsche Zeneva (12).jpgPorsche Zeneva (18).jpg
Porsche Zeneva (6).jpg
Premiéra finálnych verzií závodných modelov 919 Hybrid a 911 RSR

Základom pohonného ústrojenstva je novo vyvinutý, pred zadnou nápravou uložený zážihový štvorvalec do V (!) S objemom 2,0 l a preplňovaným jedným turbodúchadlom. Ako je vidieť aj z priložených snímok, súčasťou hybridného systému je tiež elektromotor na prednej náprave a sada li-iónových akumulátorov. Spaľovací motor poháňajú zadné kolesá a elektromotor tie predné, takže model 919 Hybrid ponúkne jazdný charakter vozidla s pohonom všetkých kolies a výhody vrátane lepšej trakcie a presnej regulácia pomeru krútiaceho momentu rozvádzaného medzi nápravy.

Porsche Zeneva (13).jpgPorsche Zeneva (15).jpgPorsche Zeneva (10).jpgPorsche Zeneva (11).jpgPorsche Zeneva (16).jpgPorsche Zeneva (23).jpg
Porsche 919 Hybrid
Porsche Zeneva (19).jpgPorsche Zeneva (24).jpgPorsche Zeneva (25).jpg
Porsche 911 RSR

Ďalším novým športovcom zo stajne Porsche sa stáva finálne prevedenie modelu Porsche 911 RSR pre sezónu 2014. Aj to bude nasadené do seriálu WEC, avšak v kategórii GT. Vozidlo vyniká ľahkou stavbou využívajúcou radu dielov vyrobených z uhlíkových kompozitov a polykarbonátu (okná) alebo ľahkého akumulátora li-ion. Pohon zabezpečuje šesťvalcový boxer s objemom 4,0 l a výkonom 460 koní (338 kW) doplnený šesťstupňovou prevodovkou so sekvenčným radením páčkami pod volantom.

Porsche Zeneva (1).JPGPorsche Zeneva (2).JPG
Vôbec prvýkrát sa v Ženeve objavil Macan v prevedení Diesel S

V Ženeve je na stánku Porsche vo svetovej premiére k videniu tiež Porsche Macan S Diesel. Vznetový šesťvalec 3,0 V6 má tomuto novému SUV zabezpečiť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,1 s a dosiahnutie najvyššej rýchlosti 230 km/h, pričom priemerná spotreba má činiť 6,1 l/100 km. Svoju európsku premiéru si potom v Ženeve odbíja Porsche 911 Targa.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY