vytisknout velikost písma Porsche v Ženeve: špeciálne 911 RSR 919 911 Targa a diesel Macan

Expozícia automobilky Porsche na prebiehajúcom autosalóne v Ženeve ponúka novinky z širokého spektra jej aktivít.
Porsche v Ženeve: špeciálne 911 RSR 919 911 Targa a diesel Macan
Porsche Zeneva (7).jpgPorsche Zeneva (4).jpgPorsche Zeneva (5).jpg
Porsche Zeneva (12).jpgPorsche Zeneva (18).jpg
Porsche Zeneva (6).jpg
Premiéra finálnych verzií závodných modelov 919 Hybrid a 911 RSR

Základom pohonného ústrojenstva je novo vyvinutý, pred zadnou nápravou uložený zážihový štvorvalec do V (!) S objemom 2,0 l a preplňovaným jedným turbodúchadlom. Ako je vidieť aj z priložených snímok, súčasťou hybridného systému je tiež elektromotor na prednej náprave a sada li-iónových akumulátorov. Spaľovací motor poháňajú zadné kolesá a elektromotor tie predné, takže model 919 Hybrid ponúkne jazdný charakter vozidla s pohonom všetkých kolies a výhody vrátane lepšej trakcie a presnej regulácia pomeru krútiaceho momentu rozvádzaného medzi nápravy.

Porsche Zeneva (13).jpgPorsche Zeneva (15).jpgPorsche Zeneva (10).jpgPorsche Zeneva (11).jpgPorsche Zeneva (16).jpgPorsche Zeneva (23).jpg
Porsche 919 Hybrid
Porsche Zeneva (19).jpgPorsche Zeneva (24).jpgPorsche Zeneva (25).jpg
Porsche 911 RSR

Ďalším novým športovcom zo stajne Porsche sa stáva finálne prevedenie modelu Porsche 911 RSR pre sezónu 2014. Aj to bude nasadené do seriálu WEC, avšak v kategórii GT. Vozidlo vyniká ľahkou stavbou využívajúcou radu dielov vyrobených z uhlíkových kompozitov a polykarbonátu (okná) alebo ľahkého akumulátora li-ion. Pohon zabezpečuje šesťvalcový boxer s objemom 4,0 l a výkonom 460 koní (338 kW) doplnený šesťstupňovou prevodovkou so sekvenčným radením páčkami pod volantom.

Porsche Zeneva (1).JPGPorsche Zeneva (2).JPG
Vôbec prvýkrát sa v Ženeve objavil Macan v prevedení Diesel S

V Ženeve je na stánku Porsche vo svetovej premiére k videniu tiež Porsche Macan S Diesel. Vznetový šesťvalec 3,0 V6 má tomuto novému SUV zabezpečiť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,1 s a dosiahnutie najvyššej rýchlosti 230 km/h, pričom priemerná spotreba má činiť 6,1 l/100 km. Svoju európsku premiéru si potom v Ženeve odbíja Porsche 911 Targa.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY