vytisknout velikost písma Porsche v Ženeve: špeciálne 911 RSR 919 911 Targa a diesel Macan

Expozícia automobilky Porsche na prebiehajúcom autosalóne v Ženeve ponúka novinky z širokého spektra jej aktivít.
Porsche v Ženeve: špeciálne 911 RSR 919 911 Targa a diesel Macan
Porsche Zeneva (7).jpgPorsche Zeneva (4).jpgPorsche Zeneva (5).jpg
Porsche Zeneva (12).jpgPorsche Zeneva (18).jpg
Porsche Zeneva (6).jpg
Premiéra finálnych verzií závodných modelov 919 Hybrid a 911 RSR

Základom pohonného ústrojenstva je novo vyvinutý, pred zadnou nápravou uložený zážihový štvorvalec do V (!) S objemom 2,0 l a preplňovaným jedným turbodúchadlom. Ako je vidieť aj z priložených snímok, súčasťou hybridného systému je tiež elektromotor na prednej náprave a sada li-iónových akumulátorov. Spaľovací motor poháňajú zadné kolesá a elektromotor tie predné, takže model 919 Hybrid ponúkne jazdný charakter vozidla s pohonom všetkých kolies a výhody vrátane lepšej trakcie a presnej regulácia pomeru krútiaceho momentu rozvádzaného medzi nápravy.

Porsche Zeneva (13).jpgPorsche Zeneva (15).jpgPorsche Zeneva (10).jpgPorsche Zeneva (11).jpgPorsche Zeneva (16).jpgPorsche Zeneva (23).jpg
Porsche 919 Hybrid
Porsche Zeneva (19).jpgPorsche Zeneva (24).jpgPorsche Zeneva (25).jpg
Porsche 911 RSR

Ďalším novým športovcom zo stajne Porsche sa stáva finálne prevedenie modelu Porsche 911 RSR pre sezónu 2014. Aj to bude nasadené do seriálu WEC, avšak v kategórii GT. Vozidlo vyniká ľahkou stavbou využívajúcou radu dielov vyrobených z uhlíkových kompozitov a polykarbonátu (okná) alebo ľahkého akumulátora li-ion. Pohon zabezpečuje šesťvalcový boxer s objemom 4,0 l a výkonom 460 koní (338 kW) doplnený šesťstupňovou prevodovkou so sekvenčným radením páčkami pod volantom.

Porsche Zeneva (1).JPGPorsche Zeneva (2).JPG
Vôbec prvýkrát sa v Ženeve objavil Macan v prevedení Diesel S

V Ženeve je na stánku Porsche vo svetovej premiére k videniu tiež Porsche Macan S Diesel. Vznetový šesťvalec 3,0 V6 má tomuto novému SUV zabezpečiť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,1 s a dosiahnutie najvyššej rýchlosti 230 km/h, pričom priemerná spotreba má činiť 6,1 l/100 km. Svoju európsku premiéru si potom v Ženeve odbíja Porsche 911 Targa.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY