vytisknout velikost písma Porsche v Detroite: 911 Targa 4 GTS a Cayenne Turbo S

Porsche dopĺňa rad Cayenne o vrcholnú benzínovú motorizáciu a klasickú 911 o karosériu Targa spojenú s výbavou GTS.
Porsche v Detroite: 911 Targa 4 GTS a Cayenne Turbo S

Facelift pre obľúbené SUV Porsche Cayenne sa predstavil už v druhej polovici roka 2014 a naplno bol odhalený na autosalóne v Paríži. Dalo sa ale predpokladať, že model Cayenne Turbo doplní ešte rýchlejšia verzia Turbo S. A dnes ju tu máme, predstavenie na americkom trhu je príznačné. Porsche Cyenne Turbo S sa ale bude predávať aj v Európe, v Nemecku je cena vrátane dane stanovená na 166 696 eur.

P15_0036_a5_rgb.jpgP15_0040_a5_rgb.jpgP15_0041_a5_rgb.jpgEšte žiadny sériový Cayenne nebol tak rýchly a silný. Proti modelu Turbo ale verzia S posilnila len o 10 koní a 50 Nm. Keramické brzdy PCCB však máte v štandarde

Dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,8 l posiela cez osemstupňový automat na všetky kolesá výkon 419 kW (530 koní) a krútiaci moment 800 Nm. Spolu s prednastaveným podvozkom a väčšími štandardne dodávanými keramickými brzdami PCCB to má stačiť na to, aby toto SUV zvládlo Nordschleife za menej ako osem minút.

Najrýchlejší Cayenne v histórii modelu zrýchli na stovku za 4,1 sekundy a rozbehne sa na 284 km/h. Porsche zásadne prepracovalo systém preplňovania a umiestnenia turbodúchadiel, čo prispelo práve na zlepšenie spaľovania, zvýšenie výkonu a zrýchlenie reakcie na plyn.

Porsche 911 Targa 4 GTS je rozšírenie modelu GTS práve o verziu s odnímatelním strešným panelom. Novinka má osláviť 50. výročie vzniku verzie Targa. V Nemecku Targu 4 GTS kúpite od 137 422 eur.

P15_0012_a5_rgb.jpgP15_0011_a5_rgb.jpgP15_0010_a5_rgb.jpg
Z modelov GTS sa stala skôr vrcholná verzia s trochu silnejšími motormi a rozsiahlejším zoznamem položiek výbavy

Porsche predáva model Targa výhradne s pohonom všetkých kolies a verzia GTS nie je výnimkou. O pohon sa opäť stará plochý šesťvalec 3,8 l s výkonom 319 kW (430 k). Stovka je záležitosťou 4,3 sekundy a maximálna rýchlosť leží za hodnotou 300 km/h.

Model GTS sa líši nielen inak nastaveným podvozkom proti modelom Targa a Targa S, ale tiež predovšetkým bohatšou základnou výbavou, ktorá by mala obhájiť vyššiu cenovku.

P15_0006_a5_rgb.jpgS15_0005_fine.jpgS15_0006_fine.jpgS15_0007_fine.jpgS15_0008_fine.jpgS15_0009_fine.jpgS15_0010_fine.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY