vytisknout velikost písma Porsche v Detroite: 911 Targa 4 GTS a Cayenne Turbo S

Porsche dopĺňa rad Cayenne o vrcholnú benzínovú motorizáciu a klasickú 911 o karosériu Targa spojenú s výbavou GTS.
Porsche v Detroite: 911 Targa 4 GTS a Cayenne Turbo S

Facelift pre obľúbené SUV Porsche Cayenne sa predstavil už v druhej polovici roka 2014 a naplno bol odhalený na autosalóne v Paríži. Dalo sa ale predpokladať, že model Cayenne Turbo doplní ešte rýchlejšia verzia Turbo S. A dnes ju tu máme, predstavenie na americkom trhu je príznačné. Porsche Cyenne Turbo S sa ale bude predávať aj v Európe, v Nemecku je cena vrátane dane stanovená na 166 696 eur.

P15_0036_a5_rgb.jpgP15_0040_a5_rgb.jpgP15_0041_a5_rgb.jpgEšte žiadny sériový Cayenne nebol tak rýchly a silný. Proti modelu Turbo ale verzia S posilnila len o 10 koní a 50 Nm. Keramické brzdy PCCB však máte v štandarde

Dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,8 l posiela cez osemstupňový automat na všetky kolesá výkon 419 kW (530 koní) a krútiaci moment 800 Nm. Spolu s prednastaveným podvozkom a väčšími štandardne dodávanými keramickými brzdami PCCB to má stačiť na to, aby toto SUV zvládlo Nordschleife za menej ako osem minút.

Najrýchlejší Cayenne v histórii modelu zrýchli na stovku za 4,1 sekundy a rozbehne sa na 284 km/h. Porsche zásadne prepracovalo systém preplňovania a umiestnenia turbodúchadiel, čo prispelo práve na zlepšenie spaľovania, zvýšenie výkonu a zrýchlenie reakcie na plyn.

Porsche 911 Targa 4 GTS je rozšírenie modelu GTS práve o verziu s odnímatelním strešným panelom. Novinka má osláviť 50. výročie vzniku verzie Targa. V Nemecku Targu 4 GTS kúpite od 137 422 eur.

P15_0012_a5_rgb.jpgP15_0011_a5_rgb.jpgP15_0010_a5_rgb.jpg
Z modelov GTS sa stala skôr vrcholná verzia s trochu silnejšími motormi a rozsiahlejším zoznamem položiek výbavy

Porsche predáva model Targa výhradne s pohonom všetkých kolies a verzia GTS nie je výnimkou. O pohon sa opäť stará plochý šesťvalec 3,8 l s výkonom 319 kW (430 k). Stovka je záležitosťou 4,3 sekundy a maximálna rýchlosť leží za hodnotou 300 km/h.

Model GTS sa líši nielen inak nastaveným podvozkom proti modelom Targa a Targa S, ale tiež predovšetkým bohatšou základnou výbavou, ktorá by mala obhájiť vyššiu cenovku.

P15_0006_a5_rgb.jpgS15_0005_fine.jpgS15_0006_fine.jpgS15_0007_fine.jpgS15_0008_fine.jpgS15_0009_fine.jpgS15_0010_fine.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY