vytisknout velikost písma Porsche v Detroite: 911 Targa 4 GTS a Cayenne Turbo S

Porsche dopĺňa rad Cayenne o vrcholnú benzínovú motorizáciu a klasickú 911 o karosériu Targa spojenú s výbavou GTS.
Porsche v Detroite: 911 Targa 4 GTS a Cayenne Turbo S

Facelift pre obľúbené SUV Porsche Cayenne sa predstavil už v druhej polovici roka 2014 a naplno bol odhalený na autosalóne v Paríži. Dalo sa ale predpokladať, že model Cayenne Turbo doplní ešte rýchlejšia verzia Turbo S. A dnes ju tu máme, predstavenie na americkom trhu je príznačné. Porsche Cyenne Turbo S sa ale bude predávať aj v Európe, v Nemecku je cena vrátane dane stanovená na 166 696 eur.

P15_0036_a5_rgb.jpgP15_0040_a5_rgb.jpgP15_0041_a5_rgb.jpgEšte žiadny sériový Cayenne nebol tak rýchly a silný. Proti modelu Turbo ale verzia S posilnila len o 10 koní a 50 Nm. Keramické brzdy PCCB však máte v štandarde

Dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,8 l posiela cez osemstupňový automat na všetky kolesá výkon 419 kW (530 koní) a krútiaci moment 800 Nm. Spolu s prednastaveným podvozkom a väčšími štandardne dodávanými keramickými brzdami PCCB to má stačiť na to, aby toto SUV zvládlo Nordschleife za menej ako osem minút.

Najrýchlejší Cayenne v histórii modelu zrýchli na stovku za 4,1 sekundy a rozbehne sa na 284 km/h. Porsche zásadne prepracovalo systém preplňovania a umiestnenia turbodúchadiel, čo prispelo práve na zlepšenie spaľovania, zvýšenie výkonu a zrýchlenie reakcie na plyn.

Porsche 911 Targa 4 GTS je rozšírenie modelu GTS práve o verziu s odnímatelním strešným panelom. Novinka má osláviť 50. výročie vzniku verzie Targa. V Nemecku Targu 4 GTS kúpite od 137 422 eur.

P15_0012_a5_rgb.jpgP15_0011_a5_rgb.jpgP15_0010_a5_rgb.jpg
Z modelov GTS sa stala skôr vrcholná verzia s trochu silnejšími motormi a rozsiahlejším zoznamem položiek výbavy

Porsche predáva model Targa výhradne s pohonom všetkých kolies a verzia GTS nie je výnimkou. O pohon sa opäť stará plochý šesťvalec 3,8 l s výkonom 319 kW (430 k). Stovka je záležitosťou 4,3 sekundy a maximálna rýchlosť leží za hodnotou 300 km/h.

Model GTS sa líši nielen inak nastaveným podvozkom proti modelom Targa a Targa S, ale tiež predovšetkým bohatšou základnou výbavou, ktorá by mala obhájiť vyššiu cenovku.

P15_0006_a5_rgb.jpgS15_0005_fine.jpgS15_0006_fine.jpgS15_0007_fine.jpgS15_0008_fine.jpgS15_0009_fine.jpgS15_0010_fine.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY