vytisknout velikost písma Porsche testuje nové pneumatiky na staré modely [fotogaléria]

Porsche testuje nové pneumatiky na staré modely [fotogaléria]
Zoznam kapitol
  1. Porsche testuje pneumatiky
  2. Fotogaléria: Porsche testuje pneumatiky

Ak ste niekedy išli starým Porsche 911 (naozaj starým, ešte so vzduchom chladeným motorom) za daždivej novembrovej noci, viete, že na kvalite pneumatík záleží v takom prípade asi najviac. Nemecká automobilka teraz práve pre majiteľov starých modelov otestovala moderné pneumatiky a pomohla vybrať tie, ktoré danému modelu sedia najlepšie.

P14_0811_a5_rgb.jpgP14_0812_a5_rgb.jpgP14_0813_a5_rgb.jpg
Jazda kontrolovaným driftom je v starej 911 fantastický zážitok. Ale určite taký šmyk nechcete niekde v noci a v daždi na okreske na pätnásť rokov starých pneumatikách...

Iste, na legendárne autá ako Porsche 356 Carrera si môžete kúpiť aj klasické plášte s bielymi bočnicami a starodávnym vzorom, Porsche pre tento konkrétny model odporúča napríklad klasické plášte Michelin XAS. Ale automobilka testovala aj pneumatiky na pomerne moderné autá, napríklad na prvú generáciu Boxsterov či prvú vodou chladenú 911, ktorá sa teraz dostáva do kurzu ako cenovo atraktívne ojazdené auto.

Vybrať správnu pneumatiku, ktorá na staršom aute funguje vo všetkých dôležitých kritériách najlepšie, je naozaj ťažké. Porsche tak svojim zákazníkom pomohlo ušetriť nielen čas, ale hlavne peniaze. Ak ste si niekedy kúpili na starý športiak zlé (rozumej nevhodné) pneumatiky, určite vám nezostalo nič iné ako ich dať preč a kúpiť si iné.

Priebežne aktualizovaný zoznam vhodných pneumatík zverejnilo Porsche na svojich stránkach. Je to zatiaľ v nemčine, ale aj pokiaľ ju neovládate, základné informácie z toho určite pochopíte. Len pripomenieme, že pneumatiky schválené a otestované pre vozidlá Porsche majú na bočnici označenie N, ktoré je doplnené prípadne číselným označením série.

A ak staré Porsche nemáte, nevadí. Pozrite sa tak aspoň na fotky z testovania pneumatík. Pohľad na staré Porsche jazdiace bokom predsa človeka vždy tak nejako zahreje...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

včera | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY