vytisknout velikost písma Porsche testuje nové pneumatiky na staré modely [fotogaléria]

Porsche testuje nové pneumatiky na staré modely [fotogaléria]
Zoznam kapitol
  1. Porsche testuje pneumatiky
  2. Fotogaléria: Porsche testuje pneumatiky

Ak ste niekedy išli starým Porsche 911 (naozaj starým, ešte so vzduchom chladeným motorom) za daždivej novembrovej noci, viete, že na kvalite pneumatík záleží v takom prípade asi najviac. Nemecká automobilka teraz práve pre majiteľov starých modelov otestovala moderné pneumatiky a pomohla vybrať tie, ktoré danému modelu sedia najlepšie.

P14_0811_a5_rgb.jpgP14_0812_a5_rgb.jpgP14_0813_a5_rgb.jpg
Jazda kontrolovaným driftom je v starej 911 fantastický zážitok. Ale určite taký šmyk nechcete niekde v noci a v daždi na okreske na pätnásť rokov starých pneumatikách...

Iste, na legendárne autá ako Porsche 356 Carrera si môžete kúpiť aj klasické plášte s bielymi bočnicami a starodávnym vzorom, Porsche pre tento konkrétny model odporúča napríklad klasické plášte Michelin XAS. Ale automobilka testovala aj pneumatiky na pomerne moderné autá, napríklad na prvú generáciu Boxsterov či prvú vodou chladenú 911, ktorá sa teraz dostáva do kurzu ako cenovo atraktívne ojazdené auto.

Vybrať správnu pneumatiku, ktorá na staršom aute funguje vo všetkých dôležitých kritériách najlepšie, je naozaj ťažké. Porsche tak svojim zákazníkom pomohlo ušetriť nielen čas, ale hlavne peniaze. Ak ste si niekedy kúpili na starý športiak zlé (rozumej nevhodné) pneumatiky, určite vám nezostalo nič iné ako ich dať preč a kúpiť si iné.

Priebežne aktualizovaný zoznam vhodných pneumatík zverejnilo Porsche na svojich stránkach. Je to zatiaľ v nemčine, ale aj pokiaľ ju neovládate, základné informácie z toho určite pochopíte. Len pripomenieme, že pneumatiky schválené a otestované pre vozidlá Porsche majú na bočnici označenie N, ktoré je doplnené prípadne číselným označením série.

A ak staré Porsche nemáte, nevadí. Pozrite sa tak aspoň na fotky z testovania pneumatík. Pohľad na staré Porsche jazdiace bokom predsa človeka vždy tak nejako zahreje...

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY