vytisknout velikost písma Porsche si registrovalo meno GT5. Možno to bude športové SUV

Porsche si registrovalo meno GT5. Možno to bude športové SUV

Automobilka Porsche si na nemeckých úradoch nechala registrovať meno GT5 (na potvrdenie z úradov EÚ sa ešte čaká), čo môže znamenať, že sa značka chystá rozšíriť rad modelov GT smerom nadol pod cenovo dostupný Cayman.

Alebo tiež možno do strany, pretože otázky magazínu Autocar, či sa jedná o športové SUV, odmietli zástupcovia automobilky Porsche komentovať namiesto toho, aby jasne povedali, že nič také nikdy nebude. Porsche totiž plány na ešte menší roadster než je Boxster strčilo do šuplíka.

Šéf divízie GT Andreas Preuninger ale už v minulosti povedal, že je ešte miesto na ďalšie modely GT. Teraz má Porsche v ponuke vlastne len tri autá - Cayman GT4, 911 GT3 a 911 GT3 RS. Šialený "ovdovovač" GT2 vraj už nebude.

Ponúka sa ale aj možnosť, že si Porsche necháva poistiť meno, ktoré graficky vyzerá podobne ako GTS, čo sú trochu vyšperkované existujúce modely. Automobilka je totiž na mená citlivá a napríklad Aston Martin musel svoj model Vantage premenovať, keď si dovolil použiť označenie závodnej kategórie FIA ​​GT3.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY